Σε συνεχή παρακολούθηση από το ΠΝ βρίσκεται τουρκικό εμπορικό σκάφος το οποίο κινείται στο Ν.Α.Αιγαίο μεταξύ Αγαθονησίου και Ρόδου και το οποίο πιστεύεται ότι μεταφέρει παράνομους μετανάστες.
Το πλοίο ξεκίνησε από το λιμάνι του Aliaga, όπου λειτουργούν διαλυτήρια πλοίων μεταξύ Λέσβου και Χίου και υπάρχει συγκεντρωμένος μεγάλος αριθμός παλιών δεξαμενόπλοιων, με αποτέλεσμα σκάφη του ΠΝ και ΛΣ να το παρακολουθούν έκτοτε συνέχεια.
Αυτό γιατί πρόκειται για το ίδιο σημείο από όπου είχε ξεκινήσει και το ταξίδι του το -επίσης υπό σημαία Τουρκίας- δεξαμενόπλοιο DORDUNCU που… «προσάραξε» όλως τυχαίως την 16η Μαρτίου στον λιμενοβραχίονα της Κέας, ενώ υποτίθεται είχε ως προορισμό την Ιταλία, όπως ανέφεραν τότε οι… Αρχές και κάποια εκ των ΜΜΕ.
Φυσικά το πλοίο εκείνο δεν είχε καμία Ιταλία ως προορισμό, αλλά αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα και κάποιο νησί της.
Μετέφερε κρυμμένους στα αμπάρια του 190 αλλοδαπούς μουσουλμάνους , οι οποίοι μάλιστα μετά από 14ήμερη καραντίνα πρόκειται να μεταφερθούν σε «κλειστή» δομή (sic) της ενδοχώρας για μόνιμη εγκατάσταση.
Το πλοίο που εντοπίστηκε να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στα τουρκικά και διεθνή ύδατα ονομάζεται ΑΚINTURK 2 και φέρεται από το 2014 να ανήκει σε εταιρεία με έδρα την Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα marinetraffick.com το πλοίο φαίνεται να έχει αποπλεύσει την 1η Απριλίου από το λιμάνι Aliaga. Η πλήρης διαδρομή του δεν είναι καταγεγραμμένη καθώς το σύστημα αυτόματης αναγνώρισής του (AIS – Automatic Identification System) δεν ήταν φυσικά διαρκώς ενεργοποιημένο.
Βέβαια, τώρα το AKINTURK 2 βρίσκεται αρκετά πιο μακριά στον κόλπο της Μερσίνης, στη νοτιοανατολική Τουρκία, αλλά αυτό δε σημαίνει και πολλά. Το σύμπλεγμα της Μεγίστης που βρίσκεται κοντά αποτελεί πάγιο στόχο της Άγκυρας.
Σημειώνεται ότι το ΑΚINTURK 2 εντοπίστηκε προχθές στις 8.30 το πρωί να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σάμου και Χίου, κινούμενο άλλοτε στα διεθνή και άλλοτε στα τουρκικά χωρικά ύδατα. Υπήρξαν υπόνοιες ότι μετέφερε στα αμπάρια του μεγάλο αριθμό αλλοδαπών μουσουλμάνων, με προορισμό την Ελλάδα.
Άμεσα ένα Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού πήρε εντολή να κινηθεί κοντά στο δεξαμενόπλοιο, ενώ στην περιοχή βρισκόταν και σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού. Τα στελέχη του Λιμενικού προχώρησαν σε ενέργειες αναγνώρισης του φορτηγού πλοίου ωστόσο, ο καπετάνιος του δεν ανταποκρίθηκε.
Ακολούθησαν νέες, περισσότερο «δυναμικές» κινήσεις από ελληνικής πλευράς, ενώ υπήρξε προετοιμασία για επέμβαση των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού στο πλοίο.
Για να κάνουν όμως τι;
Για να ανακαλύψουν εκατοντάδες αλλοδαπούς και στη συνέχεια να τους φέρουν σε κάποιο νησί με την αιτιολογία ότι τάχα ήταν σε «δουλεμπορικό» σκάφος ή έχριζαν διάσωσης επειδή το σκάφος υποτίθεται θα ήταν «ακυβέρνητο»;
Ευτυχώς όμως τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μέχρι τώρα τώρα βέβαια.
Αυτό γιατί στις 12.30 το μεσημέρι και ενώ βρισκόταν κοντά στο Αγαθονήσι άλλαξε ρότα υπό την πίεση των ελληνικών αρχών και επέστρεψε στα τουρκικά χωρικά ύδατα κινούμενο νότια με κατεύθυνση προς Ρόδο.
Αυτό δε σημαίνει ότι η αποστολή του τελείωσε. Είναι πολύ πιθανό, το σκάφος να επιχειρήσει επαναλάβει τον πλού του μέσω διεθνών υδάτων μέχρι ακόμη και το κεντρικό Αιγαίο και στη συνέχεια να δηλώσει βλάβη αναγκάζοντας το ΛΣ να προχωρήσει σε «διάσωση».
Και έτσι ακόμη 100 ή 200 ή και παραπάνω αλλοδαποί θα μπουν στην Ελλάδα με τις γνωστές τυπικές διαδικασίες.
Βάβισα υπάρχει και μια άλλη εκδοχή. Το σκάφος να είναι από τις γνωστές επιχειρήσεις της ΜΙΤ.
Να μην μεταφέρει δηλαδή αλλοδαπούς αλλά να πρόκειται για κάποια προσπάθεια δημιουργίας επεισοδίου τύπου Ιμίων.
Ως γνωστόν η κρίση στα Ίμια είχε ξεκινήσει στις 25 Δεκεμβρίου 1995 όταν το τουρκικό φορτηγό πλοίο Φιγκέν Ακάτ είχε προσαράξει σε αβαθή ύδατα κοντά στην Μικρή Ίμια.