Ο άτυχος χειριστής του μοιραίου Mirage 2000-5, που κατέπεσε στη Σκύρο σαν σήμερα το 2018 κα ιπέρασε στο πάνθεον των σύγχρονων ηρώων, είχε γεννηθεί στις 3 Ιουνίου 1984 στο Μαυροβούνι Καρδίτσας και ήταν 34 ετών.
Οι μανούβρες που επιχειρούν έχουν σαν σκοπό να μην μπουν στο “kill zone” των Ελληνικών μαχητικών και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν το φαινόμενο “jet blast” ώστε να αποσταθεροποιήσουν τα μαχητικά μας είναι πλεον ένα μπαμπέσικο παιχνίδι που στοιχίζει ζωές.
Στην περίπτωση του Γιώργου οι ειδικοί κάνουν λόγο για λάθος εκτίμησης χώρου (Vertigo) όταν ο πιλότος δεν μπορεί να ξεχωρίσει την θάλασσα με τον ουρανό και τονίζουν ακόμη περισσότερο ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν άθλιες, πράγμα που βοηθά σε αυτό.
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος που υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ο ιπτάμενος που έχασε την ζωή του, στην πτώση του Mirage 2000-5 που συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειονατολικά της Σκύρου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έχει συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος.
Ο άτυχος χειριστής του μοιραίου Mirage 2000-5 είχε γεννηθεί στις 3 Ιουνίου 1984 στο Μαυροβούνι Καρδίτσας και ήταν 34 ετών.
Στην περιοχή βρέθηκαν συντρίμμια, η κάσκα του, η μικρή σωστική λέμβος, το κιτ επιβίωσης, καθώς και στοιχεία που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι νεκρός.
Ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000-5 δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος του.
Η τότε ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας:
«Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».
Ο νεκρός σμηναγός είχε μιλήσει στην στρατιωτική εκπομπή της ΕΡΤ «Αρετή και Τόλμη», σε αφιέρωμα για τους «Φρουρούς του Αιγαίου», για τους κινδύνους που εμπερικλείει η αποστολή τους και τις οδηγίες που λαμβάνουν.
«Οταν απογειωνόμαστε, πετάμε σε σχηματισμό visual, δηλαδή, βλέπουμε ο ένας τον άλλον και από εκεί και πέρα αναμένουμε τις οδηγίες» έλεγε.