Αεροσκάφος Cessna F406 Caravan II γαλλικής κατασκευής της ΕΛΛ/ΑΚΤ καταγράφηκε να περιπολεί σε νυκτερινή αποστολή στην περιοχή των κεντρικών Δωδεκανήσων, γύρω από την Κω και την Ρόδο, τις τελευταίες ημέρες.
Όλα αυτά ενώ στην μικρασιατική ακτή σωρεύονται από τους Τούρκους χιλιάδες παράνομοι μετανάστες, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από τις μάζες που αποσύρθηκαν από τον Εβρο.
Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με ηλεκτροοπτικά συστήματα τα οποία του επιτρέπουν να καταγράφει οποιαδήποτε θαλάσσια κίνηση. Eχει μέγιστη ταχύτητα ταχύτητα 455 χλμ. και επιχειρησιακή 376 χλμ.
Είναι μία από τις εξαιρετικές περιπτώσεις που έχει θεαθεί εναέριο μέσο του Λιμενικού να περιπολεί, καθώς η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του αεροσκάφους ήταν εξαιρετικά χαμηλή λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Να σημειώσουμε ότι το 2003 το Λιμενικό Σώμα προμηθεύτηκε έξι γαλλικά δικινητήρια ελικόπτερα AS 365 Ν3 Dauphin III, αντί 50.000.000 ευρώ. Στη σύμβαση αγοράς προβλεπόταν τεχνική υποστήριξη για χρονικό διάστημα 30 μηνών, αντί 6.750.000 ευρώ.
Η αγορά τους χρηματοδοτήθηκε κατά 61% από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ το υπόλοιπο 39% των κονδυλίων προήλθε από το ελληνικό δημόσιο.
Τα υπερπολύτιμα ελικόπτερα πέταξαν ελάχιστες φορές από τότε, λόγω… έλλειψης κονδυλίων αγοράς ανταλλακτικών όταν έληξε η αρχική συμφωνία τεχνικής υποστήριξης και προβλημάτων στην χρηματοδότησης της εκπαίδευσης των χειριστών.
Να σημειώσουμε ότι όπως αποκάλυψε το pronews.gr στις 2 Απριλίου τουρκικό δεξαμενόπλοιο που θεωρήθηκε ύποπτο από τις ελληνικές αρχές καταδιώχθηκε από την Ακτοφυλακή στην περιοχή της Σάμου και της Ικαρίας και υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο λιμάνι της Σμύρνης (κατ’άλλη πηγή στην Αλικαρνασσό).
Την ακριβώς επόμενη ημέρα 3 Απριλίου με την NAVTEX 20051/20 η Αγκυρα εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ σύμφωνα με την οποία «Στις 2 Απριλίου ένα υπό τουρκική σημαία εμπορικό πλοίο δέχθηκε πυρά από τα σκάφη της ελληνικής Ακτοφυλακής».