Οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού έδωσαν το πράσινο φως στη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ συμφωνώντας με τη τεχνική διαμόρφωση και προδιαγραφές της Belhara ως νέα φρεγάτας για τις ανάγκες του ΠΝ με αρχικές ανάγκες να αποτελούνται από δύο σκάφη.
Συγκεκριμένα, το ΑΝΣ(Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου) του ΓΕΝ στις 22 Απριλίου προχώρησε στη λήψη απόφασης για την ενεργοποίηση του προγράμματος όπως προβλέπονται από τις διαδικασίες του Νόμου Βενιζέλου. Αντιστοίχως, τη Πέμπτη 30 Απριλίου το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) συμφώνησε ομοφώνως με την απόφαση του ΑΝΣ.
Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του όπλου εγγύς άμυνας των πλοίων αν θα είναι το RAM ή το Phalanx αναλόγως του κόστους της γαλλικής πρότασης.
Στον παρόντα χρόνο έχουν εκδηλωθεί δύο βασικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, της γαλλικής DGA και της ελληνικής ΓΔΑΕΕ. Η πρώτη αφορά την αρχή επίβλεψης του προγράμματος και την επίλυση τυχόν διαφορών που προκύψουν. Οι Γάλλοι επιθυμούν τη διεθνή διαιτησία μέσω του Διεθνούς Εμπορικού Δικαστηρίου.
Η δεύτερη αφορά ποιος εν τέλει θα παραλάβει το πρώτο πλοίο. Θα είναι το ΠΝ ή η κατασκευάστρια εταιρεία δηλαδή η Naval Group; Η ελληνική πλευρά και το ΠΝ να παραλάβει απευθείας το πλοίο από το Γαλλικό Ναυτικό αφού πρώτα το παραδώσει σε αυτό η Naval Group.
Το πρόγραμμα πάντως έχει ακόμα δρόμο μπροστά του δεδομένου ότι πλέον ο ΥΕΘΑ πρέπει να πάρει τη τελική έγκριση από τη Βουλή των Ελλήνων και το ΚΥΣΕΑ ώστε να αρχίσουν οι επίσημες διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της Γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA).
Η πλέον σημαντική παράμετρος είναι η οικονομική. Το ζήτημα της χρηματοδότησης ακόμα δεν έχει διευθετηθεί σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που αναμένεται να κυμαίνεται στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι Frégates de taille intermédiaire (FTI) (Φρεγάτες ενδιάμεσου μεγέθους) είναι ένα γαλλικό στρατιωτικό πρόγραμμα σχεδιασμού και δημιουργίας μιας κατηγορίας φρεγατών που θα χρησιμοποιηθούν από το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Προς το παρόν, το πρόγραμμα αποτελείται από πέντε πλοία, τα οποία προβλέπεται να τεθούν σε υπηρεσία από το 2023 και μετά.
Η νέα φρεγάτα, που ονομάζεται BELHaRRA (Μπελαρρά), θα έχει εκτόπισμα από 4.000 έως 4.500 τόνους θα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες που αναπτύχθηκαν από την εταιρία Thales και θα είναι εξοπλισμένες με πυραύλους Aster 30 από το MBDA Aster 15/30:
Το ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών SEA FIRE με τέσσερις σταθερές κεραίες, το οποίο θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις ενός ευρέος φάσματος αποστολών, από την αυτοάμυνα του πλοίου έως την εκτεταμένη αεράμυνα και μπορεί να αναπτύξει το MBDA Aster 15/30
Η compact έκδοση του συρόμενου σόναρ CAPTAS-4, προσφέρει την ίδια αντοχή ανίχνευσης εξαιρετικά μακράς εμβέλειας με την πρωτότυπη έκδοση του CAPTAS-4 με 20% μικρότερο βάρος και ένα ίχνος σχεδόν 50% μικρότερο, το οποίο φέρεται ότι είναι το καλύτερο στην κλάση του Thales.
Το ενσωματωμένο σύστημα ψηφιακών επικοινωνιών Aquilon και ένα IFF (Friend Friend of Foe – Αναγνώριση φίλου ή εχθρού) που συνεργάζεται με το ραντάρ SEA FIRE
Το σύστημα SENTINEL, ένα προηγμένο σύστημα ψηφιακού ηλεκτρονικού πολέμου που δημιουργήθηκε γύρω από μια αρθρωτή αρχιτεκτονική.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.