Το ποσό των 20,1 εκατ. € θα καταβάλει το ΥΠΕΘΑ προκειμένου τα υποβρύχια Type 214 να αποκτήσουν ικανότητα εκτόξευση των βλημάτων UGM-84 Subharpoon, ενώ παράλληλα αναφέρεται πως η ολοκλήρωση όλων των δοκιμών για τα υποβρύχια Type 214 του ΠΝ θα απαιτήσουν χρόνο 6 μηνών περίπου.
Όπως τονίζεται σε διάταξη νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με θέμα τα μέτρα αντιμετώπισης των συνεχιζόμενων συνεπειών του κορωνοϊού COVID-19, οι μέχρι τώρα δοκιμές πιστοποιούν με επιτυχία τα αντίστοιχα συστήματα των υποβρυχίων (Υ/Β), αποδεικνύοντας ότι αυτά μπορούν να καλύψουν σήμερα σημαντικό μέρος των επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Επισημαίνεται όμως πως χρειάζονται 6 επιπλέον μήνες για τις τελικές ρυθμίσεις και δοκιμές εν πλω (SAT), που γίνονται από προσωπικό του ΠΝ, με συνδρομή των εργαζομένων της ΕΝΑΕ, καθώς και των αναγκαίων υποκατασκευαστών. Για την πλήρη αξιοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Υ/Β απαιτούνται δοκιμές και εργασίες που αφορούν:
Στις τελικές ρυθμίσεις, δοκιμές και συντηρήσεις των κινητήρων προώσεως των Υ/Β.
Στην ολοκλήρωση πιστοποίησης του συστήματος εκτόξευσης κατευθυνομένων βλημάτων SUBHARPOON καθώς και του συστήματος εκτόξευσης αντιμέτρων κατά τορπιλών (TCM).
Στην ολοκλήρωση λοιπών εκκρεμοτήτων δοκιμών, εργασιών και ρυθμίσεων, που αφορούν στους ιστούς των Υ/Β (περισκόπια, ιστοί Ρ/Ε, ESM, αναπνευστήρας).
Στην αποκατάσταση βλαβών που έχουν προκύψει από τις δοκιμές των Υ/Β, καθώς και απαιτήσεων αναβάθμισης λογισμικού πλήθους συστημάτων, λόγω εξέλιξης των αντίστοιχων εκδόσεων των υποκατασκευαστών.
Στην ολοκλήρωση λοιπών εκκρεμοτήτων εργασιών, δοκιμών εν πλω και ρυθμίσεων.
Το κόστος των εργασιών, υλικών και δοκιμών εκτιμάται σε 6 εκατ.€, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα διακρίνονται σε λειτουργικά έξοδα – συντήρηση των ναυπηγείων (1,5 εκατ.€) και τη μισθοδοσία – κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων (12,6 εκατ.€).