«Ως δύσκολο στην επίλυσή του αλλά όχι ακατόρθωτο», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin Ντένης Πλέσσας το θέμα με την μη συμβατότητα του συστήματος αυτοπροστασίας APSIS II των υπό αναβάθμιση f-16 της ΠΑ.
Το θέμα έγκειται στις παρεμβολές μεταξύ του ASPIS II και του ραντάρ AESA APG-83 με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην λειτουργία του ΣΑ.
Μιλώντας στο Delphi Economic Forum, ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα, τονίζοντας πως όντως είναι ένα δύσκολο ζήτημα άλλα όχι ακατόρθωτο στην αντιμετώπισή του, με λογισμικό και «άλλες προσεγγίσεις» χωρίς να διευκρινίσει όμως ποιες είναι αυτές και φυσικά πόσο θα στοιχίσουν…
Ο ίδιος είπε μεν πως η Lockheed Marin έχει «προσφέρει λύσεις», λέγοντας πως «δεν υπάρχει θέμα», πλην όμως αυτές οι λύσεις μοιραία κινούνται ακόμη σε θεωρητικό επίπεδο αφού το πρώτο F-16V που αναβαθμίζεται βρίσκεται ακόμη στην ΕΑΒ και δεν έχει πάει στις ΗΠΑ για δοκιμές.
Ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε γενικότερα στο πρόγραμμα F-16V, λέγοντας ότι το πρόγραμμα τρέχει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον ο ίδιος εστίασε στην κατάσταση στην ΕΑΒ και δήλωσε πως 10-15 τεχνικοί θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι για κάθε αεροσκάφος. Αυτή τη στιγμή οι εργασίες στο πρώτο αεροσκάφος γίνονται από Έλληνες και Αμερικάνους τεχνικούς. Τέλος, στην ΕΑΒ θα γίνουν επενδύσεις με χρήση κονδυλίων αυτών που παλαιότερα ονομάζονταν Αντισταθμιστικά Ωφελήματα.