Όλο ένα και περισσότερα προβλήματα έρχονται στην επιφάνεια για το αεροσκάφος F-35 Lightning II, συγκεκριμένα το αμερικανικό μαχητικό αν και έχει το προσωνύμιο «αστραπή» παρουσιάζει προβλήματα όταν πετάει σε κακές καιρικές συνθήκες, ενώ κινδυνεύει σοβαρά από τους… κεραυνούς.
Το μαχητικό αεροσκάφος F-35 Lightning II της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin παρουσιάζει βλάβη σε σημαντικό σύστημα ασφαλείας, πράγμα που το καθιστά ευάλωτο σε συνθήκες καταιγίδας.
Σύμφωνα με υπόμνημα της εταιρείας το οποίο βρίσκεται στην κατοχή του πρακτορείου Bloomberg, το σύστημα ασφαλείας το οποίο θεωρητικά προστατεύει το F-35 από το να εκραγεί εάν χτυπηθεί από κεραυνό, διαπιστώθηκε ότι έχει πρόβλημα, έπειτα από εβδομάδες καθυστερήσεων και δοκιμών.
Πρόκειται για το «Ενσωματωμένο Σύστημα Παραγωγής Αδρανούς Αερίου» (OBIGGS), το οποίο διατηρεί τον εμπλουτισμένο με άζωτο αέρα μέσα στις δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους, ώστε να μην εκρήγνυνται ένα αυτό χτυπηθεί από κεραυνό.
Σύμφωνα με το υπόμνημα, σφάλματα στις σωληνώσεις που χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία του καυσίμου διαπιστώθηκαν στους ελέγχους που έγιναν σε 14 από τα 24 F-35A από το Γραφείο για το Πρόγραμμα για τα F-35 (JPO).
H έκδοση A είναι η πιο γνωστή του συγκεκριμένου υπερηχητικού με τεχνολογία stealth, που χρησιμοποιείται από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και εξάγεται σε πολλές χώρες.
Από τη στιγμή που η Lockheed δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι το αεροσκάφος της δεν πρόκειται να εκραγεί αν χτυπηθεί από κεραυνό, προτείνει νέους περιορισμούς πτήσης για να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
«Ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας το JPO συνιστά σε διοικητές μονάδων F-35 να εφαρμόζουν περιορισμό πτήσεων, σύμφωνα με τον οποίο το αεροσκάφος θα πρέπει να πετά 25 μίλια (περίπου 40 χιλιόμετρα) μακριά από αστραπές ή καταιγίδες» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Lockheed Martin, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής ιστοσελίδας Defence News την Τετάρτη.
«Εργαζόμαστε με το JPO για τα F-35 για έρευνα για διορθωτικές δράσεις ώστε να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις».
Σύμφωνα με την Lockheed, το πρόβλημα προέκυψε κατά την υπηρεσία του αεροσκάφους στις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και όχι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής του μαχητικού.
Όπως προκύπτει πάντως από έγγραφα του Πενταγώνου, το πρόβλημα είχε εντοπιστεί πρώτη φορά το 2009, αλλά φαινόταν ότι είχε διορθωθεί με τον ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό της δεξαμενής καυσίμου, όταν και ήρθησαν παρόμοιοι περιορισμοί πτήσης που είχαν αποφασιστεί.
Η ευπάθεια του μαχητικού στους κεραυνούς είναι το τελευταίο από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο αξίας 1,6 τρισεκατομμυρίου δολαρίων πρόγραμμα για τα F-35.
Τον περασμένο Απρίλιο, το Αμερικανικό Ναυτικό είχε ανακοινώσει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις εκδόσεις Β και C του μαχητικού ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα που δημιουργούνταν στην ουρά του αεροσκάφους όταν αυτό πιάνει υπερηχητικές ταχύτητες, αποφασίζοντας απλώς να αλλάξει τους επιχειρησιακούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν οι χειριστές του. Τακτική που ακολουθείται και σε αυτό το νέο πρόβλημα με τους κεραυνούς.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.