ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Μην είστε βέβαιοι ότι ο Β.Πούτιν έθεσε θέμα δραχμής για την Ελλάδα... «στο άσχετο»!
prodeals

Νέα διαδικτυακή απάτη: «Βουτάνε» λεφτά μέσω εφαρμογής – Τρεις υποθέσεις στη Ρόδο

Νέα διαδικτυακή απάτη: «Βουτάνε» λεφτά μέσω εφαρμογής – Τρεις υποθέσεις στη Ρόδο

Διαστάσεις προσέλαβαν και στην Ρόδο οι υποθέσεις απάτης με θύματα ανυποψίαστους πολίτες μέσω της εφαρμογής «λεφτά στο λεπτό» που παρέχει η τράπεζα Πειραιώς στα ΑΤΜ της, σύμφωνα με τη Δημοκρατική Ρόδου

Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί επισήμως τρεις υποθέσεις του είδους στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου και η εξιχνίασή τους έχει ανατεθεί σε έμπειρο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ. ο οποίος συνεργάζεται με άλλες υπηρεσίες ανά τη χώρα που διερευνούν όμοιες – σχεδόν ταυτόσημες- απάτες.

Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι οι απάτες διαπράττονται από οργανωμένο κύκλωμα που έχει συγκεκριμένο modus operandi.

Πιο συγκεκριμένα την 30η Ιουνίου 2020 μια 48χρονη ημεδαπή κατήγγειλε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου ότι προ 6μήνου περίπου είχε δημοσιεύσει αγγελία πώλησης επίπλων στην ιστοσελίδα car.gr και την 29η Ιουνίου 2020 δέχτηκε κλήση από κινητό τηλέφωνο από έναν άνδρα που ενδιαφερόταν για την αγορά τους.

Της συστήθηκε ως Κανελλόπουλος και της είπε ότι είναι πρώην Εισαγγελέας και ενδιαφερόταν για όλο το σετ της κρεβατοκάμαρας που στοίχιζε 950 €.

Της ζήτησε να προχωρήσει άμεσα η αγορά των επίπλων τα οποία είχε δεί στις φωτογραφίες και ότι πρόκειται να τα αναλάβει μεταφορική εταιρεία από τη Ρόδο για να τα μεταφέρει στην οικία του στην Αθήνα.

Συμφώνησαν και της ζήτησε η συναλλαγή να γίνει μέσω της τράπεζας Πειραιώς με το σύστημα «λεφτά στο λεπτό».

Του είπε ότι δεν γνωρίζει πως λειτουργεί η εφαρμογή κι εκείνος προσφέρθηκε να την βοηθήσει δίνοντας της οδηγίες με λεπτομέρεια στο κινητό της τηλέφωνο.

Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία έλαβε ένα μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο με ένα κωδικό το οποίο της ζήτησε κι εκείνη του έδωσε.

Εκείνην τη στιγμή του είπε ότι δεν εμπιστεύεται την διαδικασία και έκλεισε το τηλέφωνο για να διαπιστώσει περίπου 5 λεπτά αργότερα ότι ο άγνωστος απατεώνας της είχε αφαιρέσει 400 € τα οποία και ανέλαβε από ΑΤΜ της τράπεζας στην οδό Θηβών και Παπαδιαμαντοπούλου στο Γουδί Αττικής.

Την 20η Ιουνίου 2020 ένας 40χρονος ημεδαπός, κάτοικος της Ρόδου, κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα όμοιας απάτης.

Ο 40χρονος ανήρτησε στην ίδια ως άνω ιστοσελίδα την 14η Ιουνίου 2020 την πώληση ενός αυτοκινήτου ιδιοκτησίας της μητέρας του μάρκας Peugeot, μοντέλο 206, με τιμή πώλησης 700 ευρώ.

Την 16η Ιουνίου 2020 δέχτηκε κλήση από ένα άτομο, κάτοικο Ηρακλείου Αττικής, που εκδήλωσε ενδιαφέρον για την αγορά του αυτοκίνητου.

Συμφώνησαν να του καταβάλει το χρηματικό ποσό των 600 €, μέσω διατραπεζικής συναλλαγής σε ATM της τράπεζας Πειραιώς, με χρήση της επιλογής «λεφτά στο λεπτό» και το υπόλοιπο χρηματικό ποσό των 100 € του είπε ότι θα του έστελνε με τον ίδιο τρόπο όταν το αυτοκίνητο φορτωθεί στη μεταφορική.

Του ανέφερε ότι δεν γνωρίζει και δεν χρησιμοποιεί την διατραπεζική αυτή συναλλαγή και ο απατεώνας προθυμοποιήθηκε να τον βοηθήσει.

Του είπε ότι απέστειλε το χρηματικό ποσό, πλην όμως, εκείνος του απάντησε ότι στον λογαριασμό του υπάρχουν κατατιθεμένα μόνο 200 €.

Του απάντησε ότι για να πιστωθεί και να φανεί το υπόλοιπο θα έπρεπε να εισέλθει στην εφαρμογή της Τράπεζας Πειραιώς (winbank) του κινητού και να δημιουργήσει έναν κωδικό πατώντας το νούμερο 200 όσο το υπόλοιπο του λογαριασμού του. Του έδωσε ακολούθως τον κωδικό αφού ακολούθησε τις οδηγίες του και τα λεφτά εκλάπησαν από τον λογαριασμό του.

Την 18η Μαρτίου 2020 θύμα όμοιας απάτης έπεσε κι ένας 32χρονος Ροδίτης.

Ο 32χρονος δέχτηκε τηλεφώνημα από έναν φίλο του, που τον ενημέρωσε ότι βρήκε αγοραστή για το αυτοκίνητό του το οποίο πωλούσε μέσω αγγελίας στο διαδίκτυο.

Ο αγοραστής φέρεται να είπε στον φίλο του θύματος ότι επιθυμούσε να του πιστώσει άμεσα το ποσό των 600 ευρώ σε λογαριασμό της τράπεζας Πειραιώς και επειδή δεν είχε λογαριασμό στην συγκεκριμένη τράπεζα απευθύνθηκε σε εκείνον.

Ο φίλος του 32χρονου τον παρεκάλεσε συγκεκριμένα να πιστωθούν τα χρήματα σε δικό του λογαριασμό και όταν τα λάβει να τα αναλάβει και να του τα επιστρέψει. Του έδωσε τα στοιχεία επικοινωνίας του υποτιθέμενου αγοραστή και το κινητό του τηλέφωνο.Ο αγοραστής εφέρετο να ήταν μόνιμος κάτοικος Κρήτης.

Ο 32χρονος μετέβη στο υποκατάστημα της τράπεζας Πειραιώς στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως και κάλεσε στο κινητό τηλέφωνο που του δόθηκε τον υποτιθέμενο αγοραστή ο οποίος του είπε να βάλει την κάρτα του στο ATM της τράπεζας να μεταβεί στο πεδίο που αφορά συναλλαγή στο λεπτό να πατήσει το ποσό των 600 ευρώ και να του δώσει τον κωδικό που θα ελάμβανε στο κινητό του τηλέφωνο.

Του εστάλη πράγματι ο κωδικός και ήταν ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου τον οποίο πληκτρολόγησε στο ΑΤΜ το οποίο και τον ενημέρωσε με μήνυμα στην οθόνη ότι η συναλλαγή ολοκληρώθηκε. Ακολούθησε εξάλλου η έκδοση απόδειξης από το ΑΤΜ και τότε ο 32χρονος διαπίστωσε έκπληκτος ότι ο λογαριασμός του χρεώθηκε με το ποσό των 600 ευρώ!

Τηλεφώνησε τον φίλο του και τον ενημέρωσε ότι είχε πέσει θύμα απάτης ενώ οι προσπάθειες του να ανακαλέσει την πληρωμή μέσω του ΑΤΜ κατέστη ανέφικτη.
Την επόμενη ημέρα το πρωί ενημερώθηκε επισήμως από την τράπεζα ότι τα χρήματα είχαν αναληφθεί άμεσα από ΑΤΜ στο Άργος. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη απάτη με την συγκεκριμένη μεθοδολογία στη Ρόδο αν και το σύστημα αποστολής χρημάτων στο λεπτό της Πειραιώς έχει απασχολήσει ξανά σε υποθέσεις εξαπάτησης πολιτών.

Θυμίζουμε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν καταγγελθεί στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου δύο πανομοιότυπες περιπτώσεις απάτης.

Οι δράστες κάνουν χρήση υπερσυνδέσμου που παραπέμπτει σε σελίδα υποκλοπής προσωπικών δεδομένων (phishing site) εξασφαλίζουν τους κωδικούς σύνδεσης των χρηστών στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook και αφού συνδέονται σ’ αυτούς αποστέλλουν μηνύματα με μαζικό τρόπο σε διαδικτυακούς τους φίλους από τους οποίους ζητούν χρήματα μέσω τραπεζικής υπηρεσίας άμεσης αποστολής χρημάτων για έκτακτη δήθεν ανάγκη τους!! Η ίδια απάτη με διαφοροποιήσεις έχει κάνει την εμφάνισή της και σε άλλα μέρη της χώρας στο παρελθόν και τα θύματα είχαν λάβει στο messenger από λογαριασμούς φίλων τους μήνυμα για να του αποστείλουν χρήματα με την υπηρεσία λεφτά στο λεπτό της Πειραιώς, λόγω ανάγκης επειδή έχασε την κάρτα δήθεν.

Στο παραπλανητικό μήνυμα που συνήθως εμφανίζεται αναφέρονται τα εξής: «Καλημέρα τι κάνεις; Εγώ είμαι στο τρέξιμο. Έχασα το πορτοφόλι μου. Να σε ρωτήσω κάτι.. Έχεις μήπως λογαριασμό στην τράπεζα Πειραιώς; Θέλω μια μεγάλη χάρη. Έχασα και την κάρτα τραπέζης».

Σε περίπτωση που απαντήσουν, ο αποστολέας, που εμφανίζεται με το προφίλ κάποιου φίλου τους στο Facebook, ζητά να του στείλουν χρήματα με την αποστολή ενός κωδικού και στη συνέχεια με τον κωδικό αυτό να τα αναλάβει από το ΑΤΜ της τράπεζας.

Μάλιστα, ο αποστολέας υπόσχεται συνήθως ότι θα επιστρέψει τα χρήματα την επόμενη και μάλιστα με τόκο.

Όπως καταγγέλθηκε στη «Δημοκρατική», μεταξύ των θυμάτων στη Ρόδο είναι γνωστός εθελοντής με πλούσια δράση ο οποίος δέχτηκε μήνυμα με υπερσύνδεσμο ο οποίος δήθεν θα τον οδηγούσε σε μια σελίδα η οποία δήθεν φιλοξενούσε φωτογραφίες του.

Ο υπερσύνδεσμος τον οδήγησε σε σελίδα «κλώνο» του Facebook στην οποία έβαλε τους κωδικούς του για να συνδεθεί και υπεκλάπησαν χωρίς να το αντιληφθεί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο απατεώνας που εξασφάλισε τους κωδικούς του απέστειλε σε φίλους του το προαναφερόμενο μήνυμα και μια εξ’ αυτών «τσίμπησε» και του έστειλε μέσω της εφαρμογής «λεφτά στο λεπτό» της τράπεζας Πειραιώς το χρηματικό ποσό των 150 ευρώ, για να καλύψει την έκτακτη ανάγκη που πείσθηκε ότι είχε ο φίλος του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.