(upd 00:05) Ίση δύναμη με τον τουρκικό στόλο ανέπτυξε και θα αναπτύξει το Πολεμικό Ναυτικό τις επόμενες λίγες ώρες στα Δωδεκάνησα και στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο, στην περιοχή της τουρκικής NAVTEX. Ταυτόχρονα παρακολουθείται η τουρκική κινητικότητα απέναντι από το Καστελόριζο.
Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ στο pronews.gr: «15 έως 20 μάχιμες μονάδες επιφανείας, υποβρύχια και βοηθητικά πλοία του ελληνικού Στόλου έχουν μετακινηθεί σε μία περιοχή που ξεκινάει από τα Βόρεια Δωδεκάνησα και τελειώνει νότια του συμπλέγματος της Μεγίστης προς την περιοχή της τουρκικής NAVTEX».
Την ίδια στιγμή υπάρχουν κινήσεις των τουρκικών Ειδικών Δυνάμεων απέναντι από το Καστελόριζο με φουσκωτά. Αυτό βέβαια δεν θα πρέπει σε πρώτη φάση να ανησυχεί καθώς το πραγματικά ανησυχητικό, θα ήταν αν υπήρχαν κινήσεις επάνδρωσης των τουρκικών θέσεων με πυροβόλα ή ρουκετοβόλα.
Να σημειώσουμε πως δεν ευσταθούν όσα έχουν γραφτεί περί ανάπτυξης του 85% του ελληνικού Στόλου στην περιοχή, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το Βόρειο και το Ανατολικό Αιγαίο θα παρέμενε εντελώς ακάλυπτο.
Στο μεταξύ όπως αποκαλύπτει το defencenet.gr τα τουρκικά UAV παρακολουθούν την ανάπτυξη του ελληνικού στόλου. Επιπλέον στην περιοχή πλέουν 2 έως 4 τουρκικά υποβρύχια.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση η ελληνική δύναμη είναι υπέρ αρκετή για να αντιμετωπίσει τα τουρκικά πλοία αφού είναι ισοδύναμη, με τα ελληνικά υποβρύχια και τις ελληνικές ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν να διαθέτουν ποιοτική υπεροχή απέναντι στα αντίστοιχα πλοία του τουρκικού Στόλου.
Άλλωστε όπως είχε γράψει και το defencenet.gr τα ελληνικά πλοία μπορούν να βάλλουν από απόσταση 180 χιλιομέτρων με τους MM-40 EXOCET BLOCK-3, χωρίς να απειληθούν από τα τουρκικά πλοία των οποίων τα βλήματα έχουν σημαντικά μικρότερο βεληνεκές.
Κρίσιμο σημείο σε τυχόν αναμέτρηση θα είναι η Αεροπορία των δύο πλευρών. Για διάφορους λόγους και κυρίως λόγω περιορισμένης ακτίνας δράσης τα Mirage 2000 της Τανάγρας με ό,τι υπάρχει -εάν υπάρχει- από τους ΑΜ-39 EXOCET δεν αναμένεται στην παρούσα φάση να παίξουν σημαντικό ρόλο, αντίθετα με τα με τα F-16 της 115ΠΜ στα Χανιά της Κρήτης που θα αναλάβουν την αεροπορική υποστήριξη.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως υπάρχουν 7 τουρκικά πλοία ανοιχτά της Λιβύης, νότια της Κρήτης, χωρίς αεροπορική κάλυψη κι εντός της εμβέλειας των ελληνικών F-16.
Η περιοχή που δέσμευσε η τουρκική NAVTEX, βρίσκεται περί τα 150 μίλια από τα Ακσάζ. Τα τουρκικά πλοία αν πλέουν με ταχύτητα 20 κόμβων θα βρίσκονται στο σημείο περίπου στις 9-10μμ . Αν όμως συναντήσουν και το Oruc Reis για συνοδεία, θα φτάσουν ακόμα πιο αργά. Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι ελληνικές κινήσεις θα εξαρτηθούν από το αν αποπλεύσει το Oruc Reis από την Αττάλεια.
Μάλιστα τα ελληνικά επιτελεία είχαν πληροφόρηση πως κάτι είναι πιθανόν να συμβεί, καθώς ο ελληνικός Στόλος ήταν σε ανάπτυξη εδώ και μία εβδομάδα.
Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι έχουμε φτάσει στο «meltpoint», δηλαδή στο σημείο όπου πρέπει να γίνει ένα σημαντικό επεισόδιο που θα οδηγήσει τις χώρες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε κάθε περίπτωση η νύχτα αναμένεται ιδιαίτερα κρίσιμη, με τα ελληνικά Επιτελεία να βρίσκονται σε κατάσταση μέγιστης επιφυλακής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.