Ένα ακόμη θερμό επεισόδιο με την Τουρκία είχαμε την προηγούμενη Τετάρτη όταν μετά από λάθος χειρισμούς της τουρκικής Φ/Γ Kemal Reis την εμβόλισε η ελληνική Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ.

Η φρεγάτα κατασκευασμένη από χάλυβα συγκρούστηκε με την τουρκική η οποία έφυγε από την περιοχή με “αναμνηστικό” τρύπα στο πρυμναίο τμήμα. H τουρκική φρεγάτα ήταν στα αριστερά της ελληνικής άρα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοϊας, θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στη φρεγάτα «Λήμνος».

Ποια είναι, όμως, τα χαρακτηριστικά και το ιστορικό της φρεγάτας «Λήμνου» που βγήκε νικήτρια πίσω από αυτή τη σύντομη διένεξη; Ας δούμε περισσότερες λεπτομέρειες με βάση τα στοιχεία του www.hellenicnavy.gr.

Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας, μαζί με την Φ/Γ ΕΛΛΗ, μετά από παραγγελία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Η σύμβαση για την απόκτηση του πλοίου υπογράφηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1981 και η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε στο Vlissingen την 18 η Σεπτεμβρίου 1982, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ν.Θεμελίδη ΠΝ. Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 5 Νοεμβρίου 1982 και έκτοτε συμμετέχει ενεργά στις αποστολές του ΑΣ. Έχει συμμετάσχει σε εθνικές και συμμαχικές ασκήσεις. Επίσης έχει λάβει επιτυχώς μέρος στις ακόλουθες επιχειρήσεις :

Dessert Shield και Dessert Storm (1990-91).
ΙΦΙΤΟΣ στο πλαίσιο της ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων 2004.
Ocean Shield (2010).
Unified Protector (2011).
Active Endeavour (2011)

Το όνομα ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄ δόθηκε σε ανάμνηση της νικηφόρου ναυμαχίας του Ελληνικού Στόλου που διεξήχθη την 5 Ιανουαρίου του 1913, πλησίον των ακτών του ομώνυμου νησιού. Οι νικηφόρες ναυμαχίες (ΕΛΛΗΣ και ΛΗΜΝΟΥ) του Ελληνικού Στόλου υπό τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, ήταν αυτές που εξασφάλισαν την Ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο. Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ είναι το τρίτο διαδοχικά πλοίο του ΠΝ το οποίο φέρνει το όνομα ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄. Το πρώτο ήταν το πρώην Αμερικάνικο θωρηκτό MISSISSIPPI το οποίο ναυπηγήθηκε το έτος 1905 και αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το καλοκαίρι του 1914. Έλαβε μέρος στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του Ά Παγκοσμίου Πολέμου και στις Επιχειρήσεις στη χερσόνησο της Κριμαίας το 1919. Παροπλίστηκε το 1932. Το δεύτερο ήταν αρματαγωγό, το οποίο παραχωρήθηκε το 1943 από την Αμερικάνικη στην Ελληνική Κυβέρνηση για την ενίσχυση του μαχόμενου κατά τον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο Ελληνικού Ναυτικού. Συμμετείχε στις αποβάσεις του ΑΝΤΖΙΟ (Ιανουάριος 1944) και Νοτίου Γαλλίας (Αύγουστος 1944). Παροπλίστηκε το 1977.

Ο θυρεός της Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε και από το πρώτο πλοίο που έφερε το όνομα. Σ’ αυτόν, απεικονίζονται δύο δελφίνια και επάνω απ’ αυτά, η μουσική λύρα του ποιητή Αρίωνα.

Ο Αρίων έζησε τον 7ο π.Χ. αιώνα και η καταγωγή του ήταν από τη Λέσβο. Επιστρέφοντας από τον Τάραντα (Ιταλία), το πλήρωμα του Κορινθιακού πλοίου, στο οποίο επέβαινε, αποφάσισε να τον φονεύσει, για να καρπωθεί τα χρήματά του. Πριν από την πραγματοποίηση του σχεδίου τους, έπαιξε με τη λύρα του ένα διθύραμβο (τον ”όρθιο νόμο”) και η γλυκύτητα της μελωδίας έθελξε τόσο τα δελφίνια, ώστε περικύκλωσαν το πλοίο, για να τον ακούσουν καλύτερα. Έτσι, όταν τον έριξαν στη θάλασσα, ένα απ΄ αυτά τον διέσωσε, μεταφέροντάς τον σε παρακείμενη ακτή, που εικάζεται ότι άνηκε στη Λήμνο.

Τεχνικά στοιχεία

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.
Πρόωση: COGOG , 2 Α/Σ RR Olympus (ισχύς 56.800 H P ) – 2 Α/Σ RR Tyne 10 (ισχύς 10800 ΗΡ).
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 2 πυροβόλα 76χιλ. ΟTΟ Melara, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW