Η καναδική εταιρία CAE ανακοίνωσε ότι θα εκπαιδεύει και Αμερικάνους πιλότους που θα πετούν τα αεροσκάφη της επόμενης γενιάς, αναπτύσσοντας λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη.
Το συμβόλαιο υπογράφτηκε με τη Μονάδα Αμυντικής Καινοτομίας (DIU) της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και αφορά στο πρόγραμμα “Undergraduate Pilot Training (UPT) 2.5” που στόχο έχει να εκπαίδευσει την επόμενη γενιά πιλότων, εφαρμόζοντας υπερσύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης.
Ο Ray Duquette, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της CAE USA επεσήμανε ότι η CAE έχει «επικεντρωθεί τα τελευταία χρόνια σε επενδύσεις πάνω σε ψηφιακές τεχνολογίες και ανάλυση δεδομένων που θα βοηθήσουν τους συνεργάτες τους σε όλο τον κόσμο να εκπαιδεύσουν πιλότους για αεροσκάφη επόμενης γενιάς πιο γρήγορα και κυρίως πιο αποτελεσματικά».
Το σύστημα που θα αναπτύξει η CAE για την αμερικανική Αεροπορία, το LMS, θα επιτρέψει στους αυριανούς πιλότους να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο όπως προγράμματα, λογισμικό και απομακρυσμένη διδασκαλία πιο εύκολα κατόπιν αιτήματος.
Επιπλέον, εφαρμόζοντας τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) αλλά και μηχανικής μάθησης, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αναμένει να δημιουργήσει μια νέα υβριδική διαδικασία εκπαίδευσης πιλότων που θα προσαρμόζεται συνεχώς, ακολουθώντας τα νέα δεδομένα.
Να σημειωθεί ότι η καναδική CAE τα τελευταία 2 χρόνια σε συνεργασία με την καναδική κυβέρνηση είναι σε διαβουλεύσεις με την ελληνική πλευρά για την ίδρυση Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα στο πλαίσιο διακρατικής (GTG) συμφωνίας.
Η Καναδική Κυβέρνηση σε συνεργασία με την εταιρεία CAE, λειτουργεί το μοναδικό εκτός ΗΠΑ, Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, πιστοποιημένο κατά ΝΑΤΟ. Για αυτό και η πρότασή της είναι η μόνη πρόταση που μπορεί να εξασφαλίσει την πιστοποίηση Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στα πρότυπα του ΝΑΤΟ εξασφαλίζοντας τον διεθνή χαρακτήρα του Κέντρου και άρα την απόκτηση διεθνών πελατών.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι η εξελιγμένη αυτή εκπαίδευση πιλότων νέας γενιάς θα εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, αν και εφόσον υπάρξει συνεργασία με την καναδική κυβέρνηση και το νέο Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης γίνει νατοϊκό.
Δύσκολα μπορεί να αγνοήσει η Ελλάδα το πλεονέκτημα αυτό. Διαφαίνεται ότι η καναδική CAE αποκτά σημαντικό προβάδισμα στην ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών, έναντι της ισραηλινής πλευράς, που μέσω της εταιρίας ELBIT ενδιαφέρεται και αυτή να αναβαθμίσει την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.
Ωστόσο όμως, η ισραηλινή πλευρά δεν έχει την ανάλογη εμπειρία και δυνατότητα υπηρεσιών εκπαίδευσης και λειτουργίας διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου στα πρότυπα του ΝΑΤΟ. Η εμπειρία της ELBIT περιορίζεται και μόνο στη συντήρηση αεροσκαφών εκπαίδευσης.