Το ζήτημα της απόκτησης μαχητικών Rafale πάντα ήταν στους “κρυφούς πόθους” της ΠΑ η οποία γνώριζε εξ αρχής πως το μαχητικό προσφέρει τεχνολογίες αιχμής και συνοδεύονταν από στρατηγικά όπλα κρούσης, επιβεβαιώνοντας έτσι το pronews.gr που στις 14 Αυγούστου είχε αποκαλύψει για την γαλλική πρόταση, μια πρόταση που πλέον η Αθήνα βλέπει θετικά και ήδη προγραμματίζονται οι πρώτες κινήσεις.
Έτσι ελληνικές και γαλλικές πηγές μιλούν για ένα έντονο ενδιαφέρον μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με τη γαλλική Dassault να ετοιμάζεται τις προσεχείς ημέρες να στείλει επίσημη προσφορά στη ΓΔΑΕΕ μέσω της DGA για 10 νέα Rafale της τελευταίας γενιάς του αεροσκάφους.
Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει ακόμα τελική απόφαση όμως υπάρχει μια άτυπη αρχική συμφωνία σε υψηλό επίπεδο μεταξύ της Ελληνικής και Γαλλικής κυβέρνησης.
Μάλιστα η αρχική πρόταση φαίνεται μετά και από μια αρχική γαλλική θετική εικόνα ότι πλέον το το θέμα της απόκτησης θα αφορά δέκα Rafale F.3R προσφορά που θα καταθέσει η γαλλική κατασκευάστρια αεροναυπηγική εταιρεία τις προσεχείς ημέρες ενώ η γαλλική αεροπορία θα παραχωρήσει και ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών των αρχικών εκδόσεων του Rafale με τις πληροφορίες να μιλάνε για 8 μαχητικά(με πιο πιθανή της έκδοσης F.2).
Τα πρώτα Rafale παραγωγής που εντάχθηκαν σε υπηρεσία ήταν τα Rafale M της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας, στο τέλος του 2001. Είχαν δυνατότητες αέρος – αέρος μόνο δηλαδή μεταφορά εξωτερικών δεξαμενών και πυραύλων MICA. Ακολούθησαν τα Rafale F.2 για τη Γαλλική Αεροπορία το 2006 με περιορισμένες δυνατότητες αέρος-εδάφους(ενσωμάτωση των scalp) και πλήρες Σ/Α.
Από το 2009 την διαδέχθηκε η έκδοση F.3 με προσθήκες τον AM-39 Exocet, τους ΑΑSM (HAMMER/SBU-38, 54 and 64) ), το ατρακτίδιο στοχοποίησης Damocles, το ατρακτίδιο φωτοαναγνώρισης AREOS και τον πύραυλο πυρηνικής κρούσης ASMP-A. Από το 2012 στα Rafale παραγωγής τοποθετείται πλέον το ραντάρ AESA RBE 2AA αντικαθιστούν τα κατηγορίας PESA , και από το 2019 τα παλαιότερα μαχητικά αναβαθμίζονται στην έκδοση F.3R.
Το αεροσκάφος είναι πλέον εξαιρετικά ώριμο, και εκτός της γαλλικής αεροπορίας μπαίνει σε υπηρεσία με την Αίγυπτο, την Ινδία και το Κατάρ, ενώ ετοιμάζεται η έκδοση F.4 με νέο βελτιωμένο ραντάρ της Thales, τεχνολογίας GaN, νέο αισθητήρα IRST,και σειρά όπλων όπως οι MICA NG, Meteor και SCALP EG.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.