Συναγερμός σήμανε και πάλι ανοικτά της Σρι Λάνκα καθώς οι άνεμοι αναζωπύρωσαν τη μεγάλη πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει σε τάνκερ στις 3 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα, για να σβήσει εντελώς η φωτιά που αναζωπυρώθηκε εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων, στάλθηκαν επιπλέον ποσότητες χημικών προϊόντων από την Ινδία.
Υπενθυμίζεται ότι το “New Diamond” ήταν φορτωμένο με 270.000 τόνους αργού πετρελαίου.
“Μετά τις αδιάκοπες προσπάθειες των συνεργείων διάσωσης, οι φλόγες έχουν περιοριστεί σε κάποιο βαθμό προς το παρόν”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Πολεμικό Ναυτικό.
Η πυρκαγιά, η οποία ξέσπασε την περασμένη Πέμπτη (03.09.2020), είχε ανακοινωθεί πως έσβησε την Κυριακή (06.09.2020), αλλά αναζωπυρώθηκε, εξαιτίας ισχυρών ανέμων.
Αυτή η αναζωπύρωση της φωτιάς δημιούργησε και πάλι φόβους για τον σχηματισμό πετρελαιοκηλίδας στον Ινδικό ωκεανό. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους ειδικούς των ομάδων διάσωσης, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη διαρροής πετρελαίου από το “New Diamond”, το οποίο μεταφέρει επίσης 1.700 τόνους ντίζελ για τις μηχανές του.
Ένα αεροπλάνο της ινδικής ακτοφυλακής επρόκειτο να μεταφέρει την Τρίτη (08.09.2020) ποσότητες χημικής σκόνης που θα διασκορπιστεί από ελικόπτερο πάνω στο πετρελαιοφόρο, εξήγησε το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα.
Χθες, Δευτέρα (07.09.2020), έξι ειδικοί σε επιχειρήσεις διάσωσης και 11 επαγγελματίες της διαχείρισης καταστροφών, που εστάλησαν από τους Έλληνες ιδιοκτήτες του πλοίου, έφθασαν στο σημείο όπου βρίσκεται το πετρελαιοφόρο, σε απόσταση περίπου 55 χλμ. από το παραλιακό χωριό Σανγκαμανκάντα Πόιντ.
Νηολογημένο στον Παναμά, το “New Diamond” ανήκει σε μια εταιρεία καταχωρισμένη στη Λιβερία, την Porto Emporios Shipping Ing., όμως το πλοίο διαχειρίζεται η ελληνική εφοπλιστική εταιρεία New Shipping Limited, σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα.
Οι θερμοκρασίες στην πρύμνη του πετρελαιοφόρου παραμένουν πολύ υψηλές για να μπορέσουν οι διασώστες να επιβιβασθούν σ’ αυτό, ανακοίνωσε η ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, που ειδικεύεται στις διασώσεις πλοίων και στην οποία απευθύνθηκαν οι ιδιοκτήτες του New Diamond.
“Μόλις η κατάσταση κριθεί σταθερή και σίγουρη, θα μπορέσουμε να επιθεωρήσουμε το πλοίο”, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο στη Χάγη η μητρική εταιρεία SMIT, σύμφωνα με την οποία εξετάζεται η δυνατότητα να ρυμουλκηθεί το πλοίο σε ένα ασφαλέστερο σημείο και να μεταφερθεί το φορτίο του.
“Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη διαρροής”, υπογράμμισε η SMIT. “Πάντως, επειδή η κατάσταση είναι απρόβλεπτη, αυτό μπορεί να αλλάξει και οι λεπτομέρειες, περιλαμβανομένου του τελικού προορισμού και του χρονοδιαγράμματος, παραμένουν άγνωστες”.
Δεκαεννέα πλοία από την Ινδία και τη Σρι Λάνκα συμμετέχουν στη μάχη κατά της πυρκαγιάς στο New Diamond. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Κουβέιτ για το ινδικό λιμάνι Παραντίπ, όταν έστειλε την 3η Σεπτεμβρίου σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη στο μηχανοστάσιο που στοίχισε τη ζωή ενός μέλους του 23μελούς πληρώματός του, ενός φιλιππινέζου ναυτικού. Τα άλλα μέλη του πληρώματος κατέστη δυνατό να απομακρυνθούν.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.