Οι πληροφορίες από την χθεσινή συζήτηση σε επίπεδο μόνιμων αντιπροσώπων του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, αναφέρουν ότι υπήρξε πίεση όλων των κρατών για διάλογο και αποκλιμάκωση της έντασης.
Πιέζουν για αποκλιμάκωση χωρίς όμως να καταδεικνύεται η συγκεκριμένη ευθύνη της Τουρκίας στην κλιμάκωση της έντασης και έτσι μόνο η Ελλάδα πιέζεται από τους συμμάχους της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας να προχωρήσει στις συζητήσεις που είχε ουσιαστικά προαναγγείλει ο Γενς Στόλτενμπεργκ ικανοποιώντας την Άγκυρα και αιφνιδιάζοντας την Αθήνα.
Αυτό όμως που προκαλεί εύλογες απορίες είναι η απαίτηση του ΝΑΤΟ που ζητάει από την Ελλάδα τα μαχητικά της να έχουν μια «απόσταση ασφαλείας» από τα τουρκικά μαχητικά όταν παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο και προχωρούν σε παραβάσεις του ελληνικού FIR.
Μάλιστα θέλουν να είναι άοπλα προς αποφυγή πρόκλησης ατυχήματος.
Τότε για πιο λόγο θα πρέπει να σηκώνονται τα ελληνική μαχητικά; Για να κάνουν αναχαιτήσεις «με τα μάτια» και με τις… τηλεπαθητικές ικανότητες των Ελλήνων πιλότων;
Και εν τέλει γιατί να αγοράζουμε και να έχουμε μαχητικά;
Ζητούν επίσης να αποσυρθούν τα τουρκικά πολεμικά πλοία και τα ελληνικά πολεμικά πλοία από την θαλάσσια περιοχή Ρόδου-Καστελόριζου αλλά με μια ουσιώδη διαφορά: Τα ελληνικά πλοία οφείλουν να είναι εκεί.
Ζητούν επομένως «γκριζάρισμα» ολόκληρης περιοχής της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ακριβώς όπως το είχαν κάνει με τα Ίμια.
Τότε στα Ίμια είχαν πει «no flags, no troops» τώρα λένε «no flags, no ships».
Στο μεταξύ φαίνεται πως υπάρχει αυξημένη κινητοποίηση αυτή την στιγμή τουρκικών ναυτικών μονάδων από το ναυσταθμκο του Ακσάζ που πιθανον να έχει σχέση με επικειμενη νέα εκδοση NAVTEX.
Αξίζει να σημειωθεί ο ρόλος της Γερμανίας ο οποίος ουσιαστικά κινείται στην ίδια κατεύθυνση με αυτόν του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, προ; φιλοτουρκική κατεύθυνση.
Κατά τη συνεδρίαση στις Βρυξέλλες των μόνιμων αντιπροσώπων του ΝΑΤΟ, η Γερμανία συνέχισε την κατόνομα πολιτική των ίσων αποστάσεων και ισχυρίστηκε ότι εφόσον διαμεσολαβεί για την έναρξη του διαλόγου μεταξύ των δύο χωρών, Ελλάδας και Τουρκίας, δεν μπορεί να πάρει θέση.
Επί της ουσίας όμως παίρνει θέση υπέρ της Τουρκίας, για την οποία άλλωστε ναυπηγεί και έξι υποβρύχια Type-214 για να μην έχει πλεονέκτημα η Ελλάδα στο Αιγαίο.
Ουσιαστικά στο όνομα της αποφυγής του θερμού επεισοδίου και της πολεμικής εμπλοκής που προκαλεί η Τουρκία, η Αθήνα πιέζεται να μπει σε στρατιωτικές συνομιλίες με την Τουρκία –στο πλαίσιο της δέσμης προτάσεων του Γενς Στόλτενμπεργκ- για άμεση αποκλιμάκωση στην Ανατολική Μεσόγειο.
Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η συζήτηση σε στρατιωτικό επίπεδο που προωθείται από τον επικεφαλής του ΝΑΤΟ -και με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας- δεν επιτρέπει στην Ελλάδα να θέσει όρους και το πλαίσιο συζήτησης αφορά αποκλειστικά για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών (υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ).
Σε αυτό το πλαίσιο ευνοείται η Τουρκία που ανοίγει ζητήματα ακόμα και αναθεώρησης των διεθνών συνθηκών για το καθεστώς κυριαρχίας των νησιών του Αιγαίου.
Δηλαδή η «τράπουλα» είναι «σημαδεμένη». Και δεν θα αντιδράτε και δεν θα αντισταθείτε στις διαπραγματεύσεις. Θα κάνετε διάλογο μόνο για δικά σας περιουσιακά στοιχεία…
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.