Το Εθνικό Κοινοβούλιο αποφάσισε να συστήσει διακομματική επιτροπή για την Θράκη, κατά οποία θα συζητηθούν «θεσμικά ζητήματα». Όλο αυτό έχει ανοίξει την όρεξη των Τούρκων που θέλουν αναγνώριση της «τουρκικής μειονότητας» διά της πλαγίας.
Όπως πληροφορείται η «Εστία» εδώ και ένα περίπου μήνα η διακομματική γίνεται αποδέκτης οχλήσεων από ποικιλώνυμους συλλόγους της Θράκης, οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως «τουρκικοί» και ζητούν συμμετοχή στον διάλογο προκειμένου να εγείρουν τα θέματα που, όλως τυχαίως, συμπίπτουν με την ατζέντα που παρουσιάζει εσχάτως ο σύμβουλος του Τούρκου Προέδρου Ιμπραήμ Καλίν και ο Υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην διακριτική πίεση που δέχεται η Διακομματική έχει η αυτοπροσδιοριζόμενη «Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Θράκης» η οποία είναι μέλος της «Ένωσης Εθνικοτήτων Ευρώπης» (FUEN). Πρόεδρος της είναι ο Χαλίτ Χαμπίπογλου και δραστηριοποιείται με ορμητήριο την Γερμανία σε 25 χώρες της Ευρώπης που έχει ανοίξει παραρτήματα.
Η οργάνωση αυτή χρησιμοποιεί συστηματικά τον όρο «τουρκική κοινότητα» στην δημόσια δράση της και εγείρει διαρκώς θέματα κατά της Ελλάδας ακόμη και στον ΟΗΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εστίας» παρενοχλεί την Επιτροπή και εν όψει της πρώτης συνεδρίασής της στην Θράκη στις 26-27 Σεπτεμβρίου (αμέσως μετά την Σύνοδο Κορυφής) απαιτεί «ευρεία εκπροσώπηση» και «ανοιχτό διάλογο» για τα θέματα της μειονότητας.
Για να γίνει πειστική όμως εμφανίζεται στην Διακομματική με μειλίχιο ύφος με την ιδιότητα του Έλληνα Πολίτη, ο οποίος ενδιαφέρεται τάχα για την ευημερία της χώρας του της Ελλάδας και ζητά συναντήσεις, επαφές, διάλογο ακόμη και συμμετοχή με το ρόλο του παρατηρητή στην Διακομματική για να θέσει ζητήματα ανάπτυξης της Θράκης.
Πρόκειται για σχέδιο που έχει όμως ως στόχο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι απέναντι βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου και μέλη οργανώσεων που αυτοπροσδιορίζονται ως «τουρκικά» και ως «εθνικότητα» ( όχι μειονότητα) προκειμένου να ισχυριστούν ότι επήλθε ιστορική μεταβολή και ότι η Ελλάδα τους αναγνωρίζει. Πρόκειται για τα πρώτα βήματα της προσπάθειας να ξηλωθεί ο όρος «μουσουλμανική» από την Συνθήκη της Λωζάννης.
Πρόκειται για παγίδα την οποία η Διακομματική Επιτροπή πρέπει να αποφύγει. Για να καταδειχθεί ποιοι είναι οι σκοποί αυτής της οργάνωσης η «Εστία» δημοσιεύει από την ιστοσελίδα της την παράλληλη έκθεση που συνέταξε το 2018 για να απαντήσει στην ετήσια έκθεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων του State Department που κατέρριπτε τους ισχυρισμούς της και δικαίωνε πανηγυρικά την Ελλάδα.
Ακολουθούν αποσπάσματα:
«Παράλληλη έκθεση από την ABTTF στην έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα της Ελλάδος του 2018 – 29.03.2019
Στην παράλληλη έκθεσή της, η ABTTF εξέφρασε τις αδικίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουρκική κοινότητα στη Δυτική Θράκη.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης (ABTTF) έχει ετοιμάσει μια παράλληλη έκθεση σε απάντηση στις δηλώσεις που σχετίζονται με την τουρκική κοινότητα της Δυτικής Θράκης στην Έκθεση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα της Ελλάδος του 2018, που δημοσίευσε το Υπουργείο Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην παράλληλη έκθεση που υπέβαλε στις αμερικανικές αρχές, η ABTTF έδωσε λεπτομερείς πληροφορίες για τα ζητήματα που σχετίζονται με την τουρκική κοινότητα στη Δυτική Θράκη και ανέφερε τις τρέχουσες εξελίξεις που δεν καλύπτονται στην έκθεση των ΗΠΑ.
Στην παράλληλη έκθεσή της, η ABTTF υπογράμμισε ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει την εθνοτουρκική ταυτότητα της τουρκικής κοινότητας της Δυτικής Θράκης και δήλωσε ότι σήμερα δεν υπάρχει καταχωρημένα στα τοπικά δικαστήρια στην Ελλάδα επίσημη ένωση που περιλαμβάνει το όνομα ”Τουρκική” . Η ΑΒΤΤF παρατήρησε ότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εφαρμόσει αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΔΑ) σχετικά με την Τουρκική Ένωση Ξάνθης, του Πολιτιστικού Συλλόγου Τούρκων Γυναικών Νομού Ροδόπης και του Συλλόγου Νεολαίας Μειονότητας Ν. Έβρου, παρόλο που έχουν περάσει περισσότερα από δέκα χρόνια. H ABTTF τόνισε επίσης ότι η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης ακολουθεί στενά την εφαρμογή των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σχετικά με τις υποθέσεις « Μπεκίρ Ουστά» και παρέσχε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη συνεχιζόμενη νομική διαδικασία στα εθνικά ελληνικά δικαστήρια.
Όσον αφορά τα ζητήματα της εκπαίδευσης, η ABTTF δήλωσε ότι η αυτονομία της εκπαίδευσης της τουρκικής κοινότητας στη Δυτική Θράκη, η οποία κατοχυρώθηκε από τις Συνθήκες, υπονομεύθηκε από τις πολιτικές και τους νόμους της ελληνικής κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια. Στην έκθεσή η ABTTF πρόσθεσε ότι τα δίγλωσσα δημοτικά σχολεία μειονοτήτων έκλεισαν για οικονομικούς λόγους και ο αριθμός των δημοτικών σχολείων μειονοτήτων που ήταν 194 το 2008 μειώθηκαν σε 128 το 2018. H ABTTF δήλωσε ότι δεν υπάρχουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία όπου τα παιδιά που ανήκουν στην τουρκική κοινότητα της Δυτικής Θράκης σε μικρής ηλικίας να μπορούσαν να μάθουν Τουρκικά στην πρώιμη παιδική ηλικία και ότι η ελληνική κυβέρνηση αγνοεί τα αιτήματα της τουρκικής κοινότητας της Δυτικής Θράκης να ανοίξουν στην περιοχή δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην τουρκική και ελληνική γλώσσα. Καλώντας την Ελλάδα να επιστρέψει την αυτονομία της εκπαίδευσης της τουρκικής κοινότητας της Δυτικής Θράκης, η ABTTF ζήτησε το άνοιγμα των τουρκοελληνικών δίγλωσσων νηπιαγωγείων στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος των μειονοτήτων.
Στην παράλληλη έκθεσή της, η ABTTF επεσήμανε ότι οι διώξεις με στόχο τον εκφοβισμό και την καταστολή των εκπροσώπων και αξιωματούχων της τουρκικής κοινότητας στη Δυτική Θράκη συνεχίστηκαν και το 2018, ενημέρωσαν ότι έχει κατατεθεί αγωγή εναντίον του Ιμπραήμ Σερήφ, εκλεγμένου Μουφτή της Κομοτηνής εν λόγω ”αντιποίηση αρχής.”
Όσον αφορά την ελευθερία της θρησκείας, η ABTTF υπενθύμισε ότι η τουρκική κοινότητα της Δυτικής Θράκης έχει το δικαίωμα να επιλέξει τους θρησκευτικούς ηγέτες τους με τη Συνθήκη της Αθήνας του 1940 και τη Συνθήκη της Λωζάννης του 1923 και εξήγησε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει τους Μουφτήδες που εκλέγονται από την τουρκική κοινότητα στη Δυτική Θράκη. Επιπλέον, η ABTTF δήλωσε ότι ο νόμος που εγκρίθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο τον Ιανουάριο του 2018, ο οποίος καθιστά προαιρετική τις εξουσίες της σαρία που χρησιμοποιούν οι Μουφτήδες στον τομέα της οικογένειας και της κληρονομιάς, είναι ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της θρησκευτικής αυτονομίας της τουρκικής κοινότητας στη Δυτική Θράκη».