Ιδιαίτερα σοβαρές είναι οι ζημιές που έχει υποστεί το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο συγκρούστηκε το πρωί με εμπορικό πλοίο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο κυριολεκτικά κόπηκε στα δύο. Χαρακτηριστικό, άλλωστε, είναι ότι η ρυμούλκησή του στον ναύσταθμό της Σαλαμίνας έγινε σε δύο τμήματα.
Οι ίδιες πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι θεωρείται ουσιαστικά αδύνατο οι ζημιές να επιδιορθωθούν, ώστε το «Καλλιστώ» να ανακτήσει το αξιόπλοό του.
Σύμφωνα με ενημέρωση από στελέχη του Λιμενικού Σώματος που είχε αναλάβει και το συντονισμό της επιχείρησης διάσωσης και ρυμούλκησης, ο Πολωνός καπετάνιος του φορτηγού πλοίου ήδη καταθέτει στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση.
Δεν υπάρχει ακόμη σύλληψη
Προς το παρόν δεν υπάρχει σύλληψη, εξέλιξη όμως που ενδέχεται να συμβεί αργότερα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στο υπό σημαία Πορτογαλίας πλοίο που παραμένει αγκυροβολημένο ανοικτά του λιμανιού, επέβαιναν συνολικά 22 ναυτικοί, όλοι τους αλλοδαποί.
Το πλοίο θα ελεγχθεί από νηογνώμονα προκειμένου να διαπιστωθεί εάν είναι αξιόπλοο.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης θα αναζητηθούν οι μαρτυρίες από επιβάτες και χειριστές άλλων παραπλεόντων σκαφών που ενδεχομένως να είδαν πώς έγινε η σύγκρουση, ενώ θα εξεταστούν και τα μέλη του πληρώματος του «Καλλιστώ».
Ελεγχος στο «μαύρο κουτί»
Κρίσιμος για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος θα είναι και ο έλεγχος της συσκευής που συγκεντρώνει τα δεδομένα του πλου του φορτηγού πλοίου – κάτι σαν το λεγόμενο «μαύρο κουτί».
Από τον έλεγχο θα διαπιστωθούν πολλές από τις συνθήκες του ατυχήματος, δηλαδή η ταχύτητα με την οποία έπλεε, το ακριβές στίγμα του, οι συνομιλίες του καπετάνιου με άλλα παραπλέοντα σκάφη ή ακόμα και με το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Σημειώνεται, ότι κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης πάνω στο ναρκαλιευτικό παρέμειναν ο καπετάνιος και άλλα τρία μέλη του πληρώματος, ενώ οι δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν με σκάφος του Π.Ν. στο Ναυτικό Νοσοκομείο.
Τα πρώτα δεδομένα για την σύγκρουση
Σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού κατά τον απόπλου του φορτηγού πλοίου, στη γέφυρά του υπήρχε πλοηγός, όπως προβλέπεται.
Όταν αποβιβάστηκε, το φορτηγό έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων, ταχύτητα η οποία θεωρείται εντός των προβλεπόμενων ορίων.
Ακολούθως, υπάρχει μεγάλη επιβράδυνση στους οκτώ κόμβους και μετά στους 5, ενώ στην προσπάθειά του να αποφύγει το ναρκαλιευτικό, κάνει έναν τελευταίο ελιγμό, χωρίς εν τέλει, να αποφύγει τη σύγκρουση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.