Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να εισαχθεί για συζήτηση στη Βουλή, από το ΥΠΕΘΑ η πρόταση που έχει προκριθεί για τη δημιουργία ενός Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου στην Καλαμάτα.
Βέβαια ο πρωταρχικός σκοπός είναι η ομαλοποίηση των εκπαίδευσης του προκεχωρημένου και επιχειρησιακού σταδίου στην ΠΑ και μετά εάν υπάρξει ενδιαφέρον από άλλες χώρες η παροχή εκπαιδευτικού έργου και σε αυτές για τη μείωση του κόστους.
Για πρώτη φορά η πρόταση δεν αφορά αγορά νέων αεροσκαφών LIFT για την ΠΑ, αλλά ενοικίασή τους από ένα ανάδοχο ο οποίος θα αναλάβει την παροχή συνολικά του εκπαιδευτικού έργου σε υλικοτεχνική υποδοχή.
Οι προτάσεις είναι δύο μια της καναδικής CAE και μια της Elbit αμφότερες με κοινό «παρανομαστή» το ιταλικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346 της Leonardo.
O ανάδοχος, που πιθανότατα θα είναι η ισραηλινή Elbit θα αναλάβει την προμήθεια των εκπαιδευτικών αεροσκαφών, τον προσομοιωτή πτήσης, την υποστήριξη, ανταλλακτικά, βιβλιογραφία κλπ.
Παράλληλα θα αναλάβει την επαναφορά σε υπηρεσία αριθμού T-6A Texan II από τα 45 που είχαν αγοραστεί, αλλά τώρα πετούν όχι πάνω από δέκα…
Είναι άγνωστες οι λεπτομέρειες της πρότασης, δηλαδή πόσα αεροσκάφη Μ-346 θα έρθουν στην 120ΠΕΑ στην Καλαμάτα, για πόσα χρόνια θα έχει διάρκεια η σύμβαση, πόσες ώρες θα μπορούν να προσφέρουν, θα υπάρχουν Έλληνες και Ισραηλινοί ή μόνο Έλληνες εκπαιδευτές κ.α.
Όλα αυτά είναι άγνωστα προς το παρόν, όπως άγνωστο είναι επίσης εάν θα συνεχιστεί η συνεργασία με την ιταλική Αεροπορία και η αποστολή Ανθυποσμηναγών εκεί, για εκπαίδευση όπως γίνεται σήμερα.