Τα τυπικά απομένουν για να ολοκληρωθεί η συμφωνία της Ελλάδας με την Γαλλία για την προμήθεια των μαχητικών Rafale.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η συμφωνία για την πώληση 18 Rafale στην Ελλάδα από τη Γαλλία θα «κλειδώσει» με τη συνάντηση στην Αθήνα των υπουργών Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και Φλοράνς Παρλί, ενώ τα πρώτα μαχητικά θα πατήσουν ελληνικό έδαφος μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021.
O πύραυλος Meteor
Και μαζί με τα Rafale -όπως προβλέπει η συμφωνία- θα έλθουν και τα οπλικά συστήματα που τα συνοδεύουν, εκ των οποίων ξεχωρίζει δραματικά ο πύραυλος αέρος-αέρος Meteor, ο οποίος χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως ένα όπλο που κυριολεκτικά αλλάζει τα δεδομένα στην εναέρια κυριαρχία.
Ο Meteor έχει τη δυνατότητα εμπλοκής στόχου εκτός οπτικού πεδίου (Beyond Visual Range) ενώ διαθέτει προηγμένα συστήματα ανίχνευσης στόχου και πρόωσης που τον καθιστούν ιδιαίτερα αποτελεσματικό αλλά και καταστροφικό, πέραν του ότι μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα ως Mach 4 και έχει εμβέλεια 100 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας ramjet
O Meteor χρησιμοποιεί κινητήρα ramjet στερεού καυσίμου, που του δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της ισχύος της πρόωσής του μετά την εκτόξευση του από το μαχητικό αεροσκάφος, σε αντίθεση με άλλους πυραύλους αέρος-αέρος.
Ουσιαστικά, όταν ο πύραυλος εκτοξεύεται, τότε χρησιμοποιεί την πρόωση που του παρέχει το σύστημα ramjet εξοικονομώντας έτσι σημαντική ποσότητα καυσίμου, την οποία αξιοποιεί στο επόμενο στάδιο πριν την τελική «εμπλοκή» με τον εχθρικό στόχο, καθιστώντας τον Meteor σε φάση «υψηλής ενέργειας» (high-energy state).
Με άλλα λόγια, ο πύραυλος είναι σε θέση να επιταχύνει μετά την εκτόξευσή του, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να χτυπήσει αποτελεσματικά το στόχο, ενώ παράλληλα μειώνει σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα ελιγμού και αποφυγής του από τον εχθρό.
Διορθώσεις πορείας εν πτήσει
Παράλληλα, ο πύραυλος διαθέτει ειδικό σύστημα επικοινωνίας που του επιτρέπει, αφού έχει εκτοξευθεί, να κάνει «διορθώσεις» στην πορεία του για να είναι σε θέση να πλήξει αποτελεσματικά το στόχο. Ο Meteor λαμβάνει τέτοιες ενημερώσεις όχι μόνο από το μαχητικό αεροσκάφος που τον εκτοξεύει, αλλά και από «τρίτα» μέσα που επιχειρούν στο πεδίο, όπως φίλια και συμμαχικά αεροσκάφη, ραντάρ αλλά και αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το Rafale θεωρείται ως μαχητικό γενιάς 4++, δοκιμασμένο σε πραγματικές επιχειρησιακές συνθήκες, είναι προφανές ότι προκαλούν ανησυχία στην Τουρκία, πολλώ δε μάλλον που λόγω των κυρώσεων των ΗΠΑ, πάει πίσω η αναβάθμιση των ραντάρ των F-16 που διαθέτει η Αεροπορία της χώρας.