Τέλος φαίνεται να βάζει -εκτός απροόπτου βέβαια- στην υπόθεση παραλαβής των υπολοίπων έξι ελικοπτέρων ΝΗ90 για την ΑΣ η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να εγκρίνει την έκτη -κατά σειρά- τροποποίηση της σύμβασης 034Α/03 για την προμήθεια των είκοσι ελικοπτέρων NH-90.
Η αρχική σύμβαση είχε υπογραφεί το 2003 και έκτοτε τόσο οι παραλαβές των υπολοίπων ελικοπτέρων όσο και η ίδια η κατάσταση των ήδη παραληφθέντων ήταν μια υπόθεση που ταλαιπώρησε ιδιαίτερα την ΑΣ.
To κόστος απόκτησής τους άγγιξε τα 660 εκατ. ευρώ με το πρώτο ελικόπτερο προσγειώθηκε στις εγκαταστάσεις του 2ου ΤΕΑΣ στην Πάχη Μεγάρων το 2011.Θα κάλυπταν πολλαπλές ανάγκες και μάλιστα 4 από αυτά θα είχαν εξοπλισμό ειδικών επιχειρήσεων.
Ακολούθησε μια μακρά περίοδος με σχεδόν και τα δεκατέσσερα νεοαποκτηθέντα ελικόπτερα να παραμένουν καθηλωμένα -πλην μόνο ενός- την ώρα που είχε «παγώσει» η παραλαβή των υπόλοιπων έξι για να συμπληρωθεί ο αριθμός των είκοσι σύμφωνα με τη αρχική σύμβαση. Και μάλιστα με το Ελληνικό δημόσιο να πληρώνει χρήματα ακόμα και για την αποθήκευση ελικοπτέρων τα οποία δεν είχε καν παραλάβει.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η Αεροπορία Στρατού θα είχε επιχειρησιακά και τα είκοσι ελικόπτερα από το 2016 εάν είχε προχωρήσει κανονικά η υλοποίηση της σύμβασης. Κάτι που βέβαια δεν έγινε ποτέ.
Η Ελληνική πλευρά όμως εγκατέλειψε τις συμβατικές υποχρεώσεις της ένα χρόνο νωρίτερα με αποτέλεσμα όχι απλά να μην παραλάβει όλα τα ελικόπτερα αλλά και να επωμιστεί ρήτρα 31 εκ ευρώ. Και την ίδια ώρα όσα NH90 είχαν ήδη αποκτηθεί να καθηλώνονται από έλλειψη ανταλλακτικών και υποστήριξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η λύση στο τέλμα, επήλθε έπειτα από μεσολάβηση του Γάλλου προέδρου Μακρόν και ενώ το ζήτημα είχε τεθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων είχε προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για να βρεθεί διέξοδος μέσω της 6ης -και τελευταίας- τροποποίησης. Μετά και το «ναι» από το Ελεγκτικό Συνέδριο φαίνεται πως επιτέλους θα λήξει και το σήριαλ των ΝΗ90.