ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Διαβάστε το βιβλίο της Α.Μέρκελ. Τα έχει όλα: Προδότες, κατακτητές, μαυραγορίτες, δοσίλογους, γκεσταπίτες. Όλη την Ελλάδα από το 2010 μέχρι σήμερα...
prodeals

Ποια μαχητικά αεροσκάφη χαρακτηρίζονται ως τα χειρότερα όλων των εποχών; (φωτό)

Ποια μαχητικά αεροσκάφη χαρακτηρίζονται ως τα χειρότερα όλων των εποχών; (φωτό)

Τα χειρότερα μαχητικά όλων των εποχών χαρακτηρίζονται με το ψευδώνυμο «φέρετρο». Η παραγωγή τους ήταν σε αριθμό τουλάχιστον 500 ή περισσότερων. Ποια είναι λοιπόν αυτά τα μαχητικά;

Η στρατιωτική αεροπορία προχωρά εγγενώς στα όρια της τεχνολογίας και της ανθρώπινης αντοχής, ιδίως όταν αφορά την πτήση ενός μαχητικού είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, ακόμη και όταν κανείς δεν προσπαθεί να το καταρρίψει.

Μαχητικά που κυριάρχησαν στον ουρανό με την πάροδο των ετών γίνονται «φέρετρα» καθώς η τεχνολογία και η τακτική προχωρούν.

Και έτσι η διαφορά μεταξύ ενός μεγάλου μαχητικού και ενός τρομερού μαχητικού μπορεί να είναι εξαιρετικά μικρή. Το δύσκολο έργο είναι ο καθορισμός των κριτηρίων.

Τα μαχητικά αεροσκάφη είναι εθνικά στρατηγικά πλεονεκτήματα και πρέπει να αξιολογούνται ως εξής:

το αεροσκάφος απέτυχε στα τακτικά καθήκοντα που του δόθηκαν; Έχει καλή απόδοση έναντι των άμεσων συγχρόνων του;

το μαχητικό ήταν ετοιμοπόλεμο ή ήταν στο υπόστεγο όταν χρειαζόταν; Ήταν περισσότερο κίνδυνος για τους πιλότους του παρά για εχθρικούς μαχητές;

Αντιπροσώπευε τμήμα εθνικών περιουσιακών στοιχείων;

Royal BE2 (3500)

Το Royal BE2 ήταν ένα από τα πρώτα στρατιωτικά αεροσκάφη που τέθηκαν σε σοβαρή βιομηχανική παραγωγή, με λειτουργία περίπου 3500 αεροσκαφών. Πρώτη πτήση το 1912, παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 1919, με τις αποστολές του να μειώνονται σταθερά καθώς καλύτερα αεροσκάφη ήταν διαθέσιμα.

Κατά μία έννοια, το BE2 ενέπνευσε την πρώτη γενιά μαχητικών επιδεικνύοντας όλες τις ιδιότητες που κανείς δεν ήθελε σε ένα μαχητικό αεροσκάφος, συμπεριλαμβανομένων κακής ορατότητας, κακής αξιοπιστίας, δυσκολίας ελέγχου, αργής ταχύτητας και αδύναμου εξοπλισμού. Η έλευση του Fokker Eindecker έκανε το BE2 αρκετά επικίνδυνο να πετά. Οι συχνές βελτιώσεις του, πλήγωσαν περισσότερο από ό,τι βοήθησαν, με το αεροπλάνο να γίνεται σταθερά πιο επικίνδυνο και επιρρεπές σε ατυχήματα καθώς μεγάλωνε.

Είναι δύσκολο να δώσεις βαθμούς σε μια πρώτη προσπάθεια. Όμως, η δυσκολία και η κακή αξιοπιστία του BE2, σε συνδυασμό με τη βρετανική απόφαση να το διατηρήσει σε λειτουργία πολύ πέρα ​​από την ημερομηνία “ζωής” του, κερδίζουν θέση στη λίστα.

Brewster Buffalo (509)

Ένα κοντό, κοντόχοντρο και μη ελκυστικό αεροσκάφος, το Buffalo άρχισε να λειτουργεί το ίδιο έτος με το Mitsubishi A6M Zero και το Bf-109, δύο εξαιρετικά αεροσκάφη. Η αύξηση του βάρους κατά τη διαδικασία σχεδιασμού περιελάμβανε προβλέψεις για βαρύτερο εξοπλισμό, επιπλέον καύσιμο και επένδυση θωράκισης. Δυστυχώς, αυτά άφησαν το αεροσκάφος τρομερά υποδύναμο, με μεγάλη αδυναμία ελιγμών και παρόλο που με την Φινλανδική Πολεμική Αεροπορία τα πήγαν καλά εναντίον των Σοβιετικών στις πρώτες μέρες του «συνεχιζόμενου πολέμου», οι πιλότοι του Μπάφαλο που υπηρετούσαν στην Κοινοπολιτεία και τις ολλανδικές αεροπορικές δυνάμεις στη Νοτιοανατολική Ασία σφαγιάστηκαν από τα ιαπωνικά μαχητικά. Οι πιλότοι το ονόμασαν “φέρετρο που πετά”.

Αντικαταστάθηκε γρήγορα στην από τον πολύ πιο αποτελεσματικό ομόλογό του, το Grumman F4F Wildcat.

Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 (6528)

Ο στρατιωτικός εκσυγχρονισμός αφορά συχνά το χρονοδιάγραμμα και η Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του 1930 ανοικοδόμησε τις στρατιωτικές της βιομηχανίες ελαφρώς πολύ γρήγορα, βελτιστοποιώντας την παραγωγή γύρω από τεχνολογίες που θα μείνουν ένα βήμα πίσω από τους ξένους σύγχρονους. Το LaGG-3, πρώτη ροή το 1940, αλλά αναπτύχθηκε από το LaGG-1, ήταν το πρωταρχικό μαχητικό των Σοβιετικών Πολεμικών Δυνάμεων κατά τη διάρκεια της γερμανικής εισβολής του 1941, και ήταν τόσο καταστροφικό που, το ακρωνύμιο του ήταν ως “το βερνικωμένο εγγυημένο φέρετρο.”

Αν και τέθηκε σε λειτουργία πέντε χρόνια μετά το Bf-109, το LaGG-3 ήταν ουσιαστικά απελπιστικό στη μάχη ενάντια στο σύγχρονο. Δυστυχώς, συνδύαζε την ελαφριά κατασκευή ξύλου με έναν κινητήρα χαμηλής ισχύος, πράγμα που σήμαινε ότι αγωνίστηκε να αποκτήσει τακτικό πλεονέκτημα εναντίον βαρύτερων Γερμανικών μαχητικών, αλλά γίνονταν κομμάτια όταν το χτυπούσαν τα εχθρικά.

Σε συνδυασμό με τις απελπισμένες πρακτικές της Σοβιετικής πιλοτικής εκπαίδευσης του πολέμου, δεν υπάρχει καμία έκπληξη για το πώς οι Γερμανοί και οι Φινλανδοί αεροπόροι κέρδισαν τόσο εξαιρετικά υψηλά σύνολα εναντίον των σοβιετικών αντιπάλων τους. Η παραγωγή του LaGG-3 έπρεπε να είχε τελειώσει το 1942, αλλά η ευελιξία του σοβιετικού στρατιωτικού βιομηχανικού συγκροτήματος ήταν αυτό που ήταν, συνεχίστηκε μέχρι το 1944.

Century Series F-101 (807), F-102 (1000), F-104 (2578), F-105 (833)

Η επιλογή ενός υποψηφίου από τη σειρά του αιώνα ήταν ένας αγώνας. Τα περισσότερα από τα αεροσκάφη της σειράς Century εξελίχθηκαν ενώ η Πολεμική Αεροπορία συνέχιζε με το δόγμα του βομβαρδισμού και ενδιαφερόταν κυρίως για τις προοπτικές πυρηνικής μάχης με τη Σοβιετική Ένωση. Η Τακτική Αεροπορική Διοίκηση προσπάθησε να επιλύσει αυτό το πρόβλημα καθιστώντας τον όσο το δυνατόν πιο «στρατηγικό», εστιάζοντας σε αναχαιτιστικά που θα μπορούσαν να εγκλωβίσουν και να καταρίψουν τα σοβιετικικά βομβαρδιστικά, καθώς και σε μαχητικά αρκετά βαριά για να μεταφέρουν πυρηνικά όπλα. Αυτό άφησε τα μαχητικά της USAF κακώς εξοπλισμένα για να μπλέκονται με τα μικροσκοπικά, ελιγμένα MiG που αναπτύχθηκαν από το PAVNAF.

Η σειρά δεν ήταν πλήρης καταστροφή, το F-100 ήταν ένας επαρκές μαχητικό δεύτερης γενιάς, το F-106 ένας πλήρως ικανό αναχαιτιστικό. Τα υπόλοιπα είχαν το είδος των προβλημάτων που αναμένονταν από ένα λανθασμένο σύνολο στρατηγικών και τεχνολογικών εννοιών. Το McDonnell F-101 Voodoo ήταν ένας αναχαιτιστής που μετατράπηκε σε μαχητικό βομβαρδιστικό, ένας συνδυασμός που δεν είχε σχεδόν κανένα νόημα. Θα έβλεπε ως επί το πλείστον υπηρεσία ως αεροσκάφος recon. Το Convair F-102 Delta Dagger κατέληξε ανεπαρκώς τόσο ως αναχαιτιστικό όσο και ως βομβαρδιστικό, με μια σύντομη παρουσία στο Βιετνάμ προτού μετατραπεί στην πιο αξιοσημείωτη υπηρεσία του ως τηλεχειριστήριο στόχου.

Το Lockheed F-104 Starfighter ήταν γρήγορο, όμορφο και παγίδα θανάτου, κερδίζοντας το ψευδώνυμο “φέρετρο πετάγματος” ενώ υπέφερε πάνω από τριάντα πτώσεις ανά 100000 ώρες πτήσης (ήταν επίσης γνωστός ως «Πύραυλος με έναν άνθρωπο σε αυτό»). Πάνω από το 50% των F-104 στην καναδική υπηρεσία χάθηκαν σε συντριβές,και πάνω από το 30% τα γερμανικά.

Το MiG-23 έπρεπε να είναι η σοβιετική απάντηση στα Αμερικανικά μαχητικά, όπως τα F-4 και F-111, ισχυρά μαχητικά με πτέρυγες που θα μπορούσε επίσης να εκτελέσουν ρόλους επίθεσης και παρακολούθησης.

Το Flogger ήταν ένα θηρίο για να πετάξει και να συντηρηθεί. Ένα σχετικά μεγάλο αεροσκάφος, δεν είχε επίσης πολλές από τις καλύτερες ιδιότητες των προκατόχων του, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού οπτικού προφίλ.

Το MiG-23 προοριζόταν αρχικά να γεμίσει τις αεροπορικές δυνάμεις του Συμφώνου της Βαρσοβίας, αλλά οι Σοβιετικοί πελάτες γενικά προτιμούσαν να διατηρήσουν τα Fishbeds τους. Πράγματι, από την άποψη των εξαγωγών, το MiG-23 ήταν ουσιαστικά ένας φτηνός ηγέτης απώλειας για τις σοβιετικές βιομηχανίες κινητήρων και τεχνικής υποστήριξης, καθώς αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο να διατηρηθεί σε λειτουργία με ασφάλεια. Σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό , οι κινητήρες παρουσίασαν πολλές αστοχίες, πράγμα που σήμαινε ότι οι πελάτες έχασαν γρήγορα τη χρήση των μαχητικών τους. Το πολεμικό ρεκόρ του Flogger, γενικά στις υπηρεσίες της Συρίας, του Ιράκ και της Λιβύης, δεν ήταν θετικό. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το MiG-23 θα αποχωρήσει σχεδόν σίγουρα από τον προκάτοχό του, το MiG-21.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.