Κινητήρες τύπου Μ88, δηλαδή αυτούς που χρησιμοποιεί το Rafale, θα φέρει το ευρωπαϊκό stealth μαχητικό νέας γενιάς.
Νέες πληροφορίες δημοσιεύθηκαν αναφορικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα FCAS (Future Combat Air System) που έχουν θέσει σε ισχύ η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία για τη δημιουργία του stealth ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους νέας γενιάς (Next Generation Fighter).
Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα La Tribune, μετά τη λύση στο «αδιέξοδο» που είχαν βρεθεί οι εταιρείες Dassault και Airbus και που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» του προγράμματος, νέα στοιχεία έγιναν γνωστά για τη συμμετοχή της γαλλικής εταιρείας Safran, η οποία κατασκευάζει τους κινητήρες των μαχητικών αεροσκαφών 4++ γενιάς Rafale.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, οι κινητήρες τύπου M88 που κατασκευάζει η Safran αναμένεται να χρησιμοποιηθούν στο νέο ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος στην αρχική του φάση ανάπτυξης, έπειτα από συμφωνία της γαλλικής εταιρείας με τη γερμανική εταιρεία MTU, που επίσης ειδικεύεται στην κατασκευή κινητήρων.
Οι δύο εταιρείες, που εκπροσωπούν αντίστοιχα τα γαλλικά και γερμανικά συμφέροντα, συμφώνησαν το Νοέμβριο του 2019 πως η γαλλική εταιρεία θα αναλάβει το έργο στην πρώτη φάση, ενώ αποφάσισαν σε ισομερή διαμοιρασμό των εργασιών.
Υπενθυμίζεται πως μετά και την πρόσφατη συμφωνία Airbus και Dassault, οι πολιτικές συνομιλίες μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας θα επαναληφθούν, προκειμένου να προχωρήσει ξανά το πρόγραμμα ανάπτυξης του αεροσκάφους FCAS, το οποίο ωστόσο θα συνοδεύεται και από μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) που θα εξειδικεύονται σε εύρος αποστολών και θα έχουν την ικανότητα να μοιράζονται πληροφορίες και δεδομένα του επιχειρησιακού περιβάλλοντος με το stealth μαχητικό.
Το πρόγραμμα FCAS (Future Combat Air System) θα κοστίζει μεταξύ 60 και 95 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ κάποιοι αναφέρουν και το ποσό των 120 δισεκατομμυρίων. Σε κάθε περίπτωση, το αεροσκάφος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2040, με στόχο να αντικαταστήσει τα μαχητικά Rafale της γαλλικής Αεροπορίας και τα Eurofighter Typhoon της γερμανικής και ισπανικής Αεροπορίας αντίστοιχα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.