Ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Φραγκογιάννης λίγες ημέρες πριν συναντήσει τον Τούρκο ομόλογό του, Σεντάτ Ονάλ, στην Αττάλεια, στη σύνοδο κορυφής της Διαδικασίας Συνεργασίας Χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP) αναφέρθηκε στον ρόλο της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας, ως πεδίο προσέγγισης με την Τουρκία.
Ο κ. Φραγκογιάννης θα εκπροσωπήσει τον πρωθυπουργό στην ανάληψη της προεδρίας του οργανισμού περιφερειακής συνεργασίας SEECP που περιλαμβάνει τις χώρες των Βαλκανίων για την επόμενη χρονιά.
«Με την Τουρκία έχουμε τις διαφορές μας. Το γεγονός ότι έχουμε τις διαφορές μας σε υψηλά θέματα πολιτικής δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε θέματα χαμηλής πολιτικής, θέματα οικονομικού ή εμπορικού ενδιαφέροντος και να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Προτείναμε πριν από μήνες στους Τούρκους 15 θέματα. Πρότειναν 8, και την τελευταία στιγμή προσθέσαμε άλλα δύο περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Άρα, καταρχάς υπάρχει μια συναίνεση και μια επιθυμία και από τις δύο πλευρές να δουλέψουμε πάνω σε αυτά τα θέματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκογιάννης.
Σε αυτό το πλαίσιο, εκτίμησε πως «εάν καταφέρουμε να προωθήσουμε τα 25 θέματα που απαρτίζουν οικονομικές και εμπορικές διαφορές, αυτό δημιουργεί ένα προηγούμενο, ένα καλό κλίμα πάνω στο οποίο μπορεί να πατήσει και μια πολιτική προσέγγιση των δύο χωρών».
Αναφερόμενος στην επένδυση στην Αστυπάλαια, ο κ. Φραγκογιάννης το χαρακτήρισε εμβληματικό έργο γιατί περιλαμβάνει καινοτομία, κάτι το πρωτοποριακό. Εξήγησε πως όλα αυτά που γίνονται ή θα γίνουν στην Αστυπάλαια, το καθένα ξεχωριστά έχει γίνει σε διάφορα μέρη του κόσμου, αλλά ποτέ όλα μαζί σε ένα νησί.
«Πηγαίνουμε και κλείνουμε τις ντιζελογεννήτριες και βάζουμε ένα ειδικό σύστημα το οποίο παράγει ενέργεια για το νησί. Το δεύτερο το οποίο κάνουμε, είναι να αντικαταστήσουμε σταδιακά, δίνοντας πάρα πολύ ισχυρά κίνητρα, τόσο εμείς όσο και η Volkswagen, τα αυτοκίνητα του νησιού με ηλεκτρικά οχήματα» προσέθεσε.
Περαιτέρω, επισήμανε πως αυτό είναι ένα πρόγραμμα το οποίο η ελληνική κυβέρνηση ονειρεύτηκε, το αποτύπωσε σε ένα σχέδιο δράσης, το ενστερνίστηκε η Volkswagen, το υποστήριξε, και είναι ανοιχτό για συνεργασία με κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.