O υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος μίλησε για τη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού.
Απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Τσίπρα για το εξοπλιστικό πρόγραμμα «γίγας» του Πολεμικού Ναυτικού που αφορά την πρόσκτηση 4 νέων φρεγατών, τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής 4 φρεγατών ΜΕΚΟ και την «ενδιάμεση λύση», εξήγησε πως η «πολυπλοκότητα της τελικής επιλογής σχετίζεται με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας (ναυπηγικής και αμυντικής)».
«Το Πολεμικό Ναυτικό – και κανείς άλλος – θα μας υποδείξει την τελική επιλογή. Το Πολεμικό Ναυτικό αξιολογεί τα πλοία. Οι προτάσεις είναι πολύ ανταγωνιστικές. Η καλύτερη σύνθεση θα είναι και η τελική μας επιλογή» ανέφερε ο υπουργός για να προσθέσει σε άλλο σημείο «για τα πάντα θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής. Θα δώσουμε για όλα εξηγήσεις – και για κάποια που τρέχουν. Αποκλείσαμε 2 – 3 υποψηφίους από τους αρχικούς 8 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι καταλήξαμε στον ανάδοχο. Εχουμε όμως περιορισμένο εύρος για την τελική επιλογή που θα γίνει με αποκλειστικό κριτήριο τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Εκτιμώ ότι ο ορίζοντας για τις τελικές αποφάσεις είναι εως το τέλος του καλοκαιριού».
Αναφορικά με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας είπε «Ασφαλώς και έχουμε εκφράσει την επιθυμία της εμπλοκής της εγχώριας βιομηχανίας. Θέλουμε να εμπλακεί στην ναυπήγηση αλλά και στον υπόλοιπο εξοπλισμό. Το πρώτο θα κατασκευαστεί στον όποιο οίκο θα αναλάβει και τα υπόλοιπα στα ναυπηγεία που διαθέτουμε. Έχουμε διασυνδέσει τους υποψήφιους ανάδοχους με την εγχώρια βιομηχανία με διερευνητικές επαφές για να διαφανεί κατά πόσο μπορεί να γίνει η εμπλοκή».
Πάντως, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά εκτιμώντας ωστόσο ότι σύντομα θα υπάρξουν επενδυτικές κινήσεις.
Παράλληλα, επανέλαβε ότι στην τελική ευθεία της αξιολόγησης έχουν μπει οι προτάσεις έξι χωρών (Γαλλίας, Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου, ΗΠΑ, Ιρλανδίας και Ιταλίας) εξηγώντας ότι οι προτάσεις της Ισπανίας και Γερμανίας (2η) απορρίφθηκαν για τεχνικούς και οικονομικούς λόγους.
Τέλος, σχολίασε τα σχετικά δημοσιεύματα της τελευταίας περιόδους λέγοντας ότι «πολλοί έχουν γίνει φρεγατολόγοι. Πολλά δημοσιεύματα δημιουργούν εντυπώσεις αλλά δεν είναι αντικειμενικά».