H απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Αμυνας να αιτηθεί χρηματοδότηση στις ΗΠΑ για την απόκτηση μιας Μοίρας stealth μαχητικών (20 μονάδες) F-35 Lightning II, αλλά και για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος στην συνέντευξή του στο περιοδικό PRONEWS, υπαγορεύθηκε, εκτός από την επιχειρησιακή πραγματικότητα και από την οικονομική λογική:
Μόνο με χρηματοδότηση μπορούν να προχωρήσουν τα μείζονα προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμων, πλην την ολοκληρωτική απαξίωσή τους περί τα τέλη της δεκαετίας και η πηγή ειναι επίσης μία από την στιγμή που οι όλες οι ελληνικές πολιτικές ηγεσίες επιμένουν να αρνούνται να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις: Οι ΗΠΑ.
Σε ότι αφορά την επιλογή του F-35 και όχι κάποιου άλλου τέταρτης γενιάς μαχητικού ευρωπαϊκού ή αμερικανικού (Rafale, Eurofighter, F/A-18 Silent Eagle) ή ρωσικού (Su-35) οι λόγοι είναι απλοί, όπως τους περιγράφει μιλώντας στο pronews.gr ανώτατος αξιωματικός της ΠΑ: “Αν είναι να μας κάνουν ένα “δώρο”, ας μας κάνουν κάτι που βρίσκεται την αιχμή της τεχνολογίας και σίγουρα όχι κατώτερο από αυτό που θα έχει ο δυνητικός αντίπαλος”.
Σε ότι αφορά τον μικρό αριθμό (20 μονάδες) η τοποθέτηση είναι εξίσου αφοπλιστική: “Αρκούν μέχρι το 2023. Δεν θα έχουν επιχειρησιακές πάνω από τρεις Μοίρες. Μετά από αυτό το χρονικό σημείο θα χρειαστούμε επιπλέον ενίσχυση”.
Στην ΠΑ έχουν εντυπωσιαστεί και θορυβηθεί από τις επιδόσεις των F-35 στις ασκήσεις της USAF και μάλιστα σε αποστολές αέρος-αέρος και όχι αέρος-εδάφους στις οποίες υποτίθεται ότι το αεροσκάφος αποδίδει το 100% των δυνατοτήτων του.
Κανένα από τα F-35 δεν καταρρίφθηκε σε αερομαχίες με F-15E και F-16, αντίθετα “ρημάχθηκαν” από τα stealth μαχητικά σε αποστολές BVR, δηλαδή σε αερομαχίες χωρίς οπτική επαφή.
Όπως αναφέρεται από την αμερικανική Αεροπορία τα αεροσκάφη και τα πληρώματα κατάφεραν ποσοστό διαθεσιμότητας κατά τις αποστολές 100%. Από τις 88 αποστολές που είχαν σχεδιαστεί πραγματοποιήθηκαν και οι 88 ενώ στα πλήγματα επιτεύχθηκε ευστοχία 94% με 15 από τις 16 κατευθυνόμενες βόμβες GBU-12 που αφέθηκαν συνολικά να βρίσκουν το στόχο τους.
Να σημειωθεί πως οι βολές ήταν με πραγματικά όπλα και όχι με προσομοιώσεις βολών. Η πρώτη αξιολόγηση προς την IOC και η πρώτη άφεση GBU-12 είχε πραγματοποιηθεί στις 8 Φεβρουαρίου στη βάση Μάουντεν Χόμ από 6 F-35A τα οποία ανήκουν στην 31 Μοίρα δοκιμών και αξιολόγησης (TES) τα οποία πέταξαν από την ΑΒ Έντουαρντς στην Καλιφόρνια.
Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πως το F-35 πέτυχε ένα εντυπωσιακό 8:0 έναντι των F-15E!
Το εξαιρετικό ραντάρ AESA AN/APG-82(V)1 (το συγκεκριμένο ραντάρ συνδυάζει τον επεξεργαστή του ρνατάρ APG-79 του F/A-18 Super Hornet και την κεραία του ραντάρ AESA APG-63(V)3 των F-15C παρά την μέγιστη απόσταση εντοπισμού συμβατικών μαχητικών αεροσκαφών μεταξύ 144 με 185 χλμ. απλά δεν μπόρεσε να εντοπίσει το F-35, κατά τα λεγόμενα της αμερικανικής Αεροπορίας!
Ακόμα και τα εκσυγχρονισμένα F-16 με ραντάρ AESA δεν μπορουν να σταθούν απέναντι στην “κατοστάδα” των τουρκικών F-35: Με RCS στα 0,0014 τ.μ. ένα νέο ραντάρ AESA θα μπορεί να το εντοπίζει επερχόμενο στα 20 με 35 χλμ.
Μόνο το Su-35 με το προηγμένο ηλεκτροοπτικο σύστημα που έχει “υπόσχεται” μια ακτίνα εντοπισμού στα 50 χλμ. αλλά δυστυχώς το Su-35 φαίνεται ότι με εισήγηση της ΠΑ τίθεται εκτός συναγωνισμού, για καθαρά πολιτικούς λόγους, παρ’ότι ομολογείται ότι και οικονομικά είναι εξαιρετικά συμφέρουσα η ρωσική πρόταση.
Βέβαια υπήρχε εξαιρετικός σκεπτικισμός για το αν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν δυτικά όπλα ή να ενταχθούν στην ΠΑ ρωσικά όπλα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους.
Εν πάση περιπτώσει η ΠΑ έχει καταλήξει ότι “Εδώ που έφτασαν τα πράγματα οποιοδήποτε μαχητικό μπορούμε να αποκτήσουμε και δεν είναι ανώτερο ή ίσο με τα F-35 δεν υπάρχει λόγο να ενταχθεί στην ΠΑ”.
Η Μοίρα των F-35, αν τελικά υλοποιηθεί το όλο πρόγραμμα, κάτι που εξαρτάται καθαρά από τις ΗΠΑ, βάσει των όσων είπε στο PRONEWS ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος, θα εδρεύει στην 117 ΠΜ στην Ανδραβίδα.
Η ΠΑ γνωρίζει ότι δεν υπάρχει ραντάρ α/α συστήματος ή ραντάρ του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης, ακόμα και του EBM-145Η Erieye που να μπορεί να “δει” το F-35, αλλά ούτε και το τουρκικο B-737 MESA.
Δεν υπάρχει κανένα ελληνικό ;ή τουρκικό ραντάρ που να μπορεί να ανιχνεύσει το F-35 που επιτυγχάνει μείωση της «ηχούς ραντάρ» (RCS Radar Cross Section) σε επίπεδα 0.0015 τ.μ.
Κανένα από τα 3D ραντάρ διάταξης φάσης που λειτουργούν σε μικροκυματικές συχνότητες (RAT-31DL, S-743D, HR-3000, AN/TPS-70 και AR-327 Commander), αλλά και τα ΑΣΕΠΕ EMB-145H δεν μπορούν να “δουν” stealth μαχητικά…
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.