Πιθανότητα καθυστέρησης στην παραγωγή των 250 μονάδων του stealth Su-57 PAK-FA (ή καλύτερα “χαμηλής παρατηρησιμότητας αεροσκάφους” αφού και οι Ρώσοι παραδέχονται ότι έριξαν το βάρος τους στην μεταφορική ικανότητα, την ταχύτητα και την ικανότητα ελιγμών, παρά στα stealth χαρακτηριστικά μαχητικού αεροσκάφους) διακρίνεται μέσα στο νέο κρατικό πρόγραμμα εξοπλισμών, που ανακοίνωσε ο Β.Πούτιν.
Το πρόγραμμα, το οποίο θα διαρκέσει από 2018 ως το 2027, ρίχνει το βάρος του στο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου Sukhoi Su-35S Flanker-E, όπου θα υπάρξει και νεότερη έκδοσή του και το βομβαρδιστικό υποστρατηγικής κρούσης Su-34 Fullback και δεν προβλέπεται η κατασκευή περισσότερων από δύο Μοιρών (40 αεροσκάφη) Su-57 PAK-FA, μέχρι το 2027, αντί των 200 μαχητικών που είχαν προγραμματιστεί για αντικατάσταση των Su-27SM.
H παραγωγή του θα αρχίσει το 2019 και η πρώτη Μοίρα θα είναι επιχειρησιακά έτοιμη το 2023. Στην αρχή με τους νυν κινητήρες και από το 2021 και μετά, με τους νέους κινητήρες.
“Το Su-57 δεν αναμένεται να εισέλθει σε μαζική παραγωγή έως ότου να είναι έτοιμοι οι αναβαθμισμένοι κινητήρες, το οποίο θα συμβεί μετά το 2020 και σίγουρα πριν το 2027”, έγραψε ο ανώτερος επιστημονικός υπάλληλος του Κέντρου Ναυτικών Αναλύσεων, Ντμιτρι Γκορενμπουργκ σε άρθρο της στήλης Policy Memos στο PONARS. “Κατά τα επόμενα οχτώ χρόνια, η Ρωσία θα συνεχίσει την απόκτηση περιορισμένων αριθμών από αυτά τα αεροσκάφη”.
Η Ρωσία θα ρίξει το βάρος της στη νυν παραγωγή των υπολοίπων μαχητικών αεροσκαφών που περιλαμβάνει τα πολλαπλού ρόλου μαχητικά Su-35S, Su-30SM Flanker-H και το Su-34 Fullback και στο πρόγραμμα στρατηγικού αεροσκάφους PAK-DA.
Γιατί; Γιατί, πιθανόν, κάτι περιμένουν ή φοβούνται στο διεθνές περιβάλλον και θέλουν να έχουν πολλά και σύγχρονα μαχητικά, παρά υπερ-εξελιγμένα, τα επόμενα δέκα χρόνια.
Επιπλέον, είναι μικροί αριθμοί των νέων Mikoyan MiG-35 Fulcrum, επίσης δύο Μοίρες, θα εισέλθουν σε υπηρεσία με την ρωσική Αεροπορία, μέχρι το 2022.
“Η ρωσική Αεροπορία θα προμηθευτεί επιπλέον μαχητικά Su-35S, με τη νέα σύμβαση για 50 μονάδες και θα συνεχίσει τις προμήθειες μαχητικών αεριωθούμενων Su-30SM και αεροσκαφών κρούσης Su-34, πολύ πιθανόν με ρυθμό των 12-18 αεροσκαφών ανά έτος για κάθε τύπο”, έγραψε ο Γκόρενμπουργκ.
Η ρωσική Αεροπορία, μετά την εμπλοκή της στην Συρία, φαίνεται ότι αντιλήφθηκε ότι χρειάζεται πολύ μεγάλο αριθμό σύγχρονων μαχητικών και νέων όπλων, αντί να προχωρήσει στην μαζική κατασκευή υπερ-εξελιγμένων τεχνολογικά μαχητικών
Ηδη το νέο βλήμα αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείς των 8 Μach, δείχνει ότι θα αλλάξει το μελλοντικό πεδίο μάχης και ίσως δεν χρειάζεται να διατεθούν άμεσα κονδύλια για το Su-57
“Συνολικά, με το να υπάρχουν ήδη πολλά μαχητικά αεροσκάφη, ο ρυθμός των προμηθειών θα επιβραδυνθεί με σκοπό να επιτραπεί η προμήθεια κι άλλων τύπων αεροσκαφών”, έγραψε ο Γκορενμπουργκ.
“Το ίδιο ισχύει και για τα στρατιωτικά ελικόπτερα, από την στιγμή που ο ρωσικός Στρατός έχει παραλάβει κατά τα τελευταία εφτά χρόνια όσα νέα ελικόπτερα χρειάζεται. Η εξέλιξη ενός νέου ελικοπτέρου υψηλής ταχύτητας δεν πρόκειται να ξεκινήσει παρά μετά το 2027.
Κατά τη διάρκεια των ερχόμενων ετών, η ρωσική Αεροπορία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των αεροσκαφών υποστήριξης όπως τα στρατηγικά μεταγωγικά και αεροσκάφη πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης, αλλά και αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού” έγραψε ο Γκορενμπουργκ.
O Γκορενμπουργκ σημείωσε επίσης -όπως συχνά επισημαίνει ο συνάδελφος του ερευνητής του CNA, Σάμιουελ Μπέντετ-η Ρωσία έχει ξεκινήσει τη ρομποτική αναγέννηση.
“Η Ρωσία βιώνει μια άνθιση στην εγχώρια παραγωγή μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV)”, έγραψε ο Γκορενμπουργκ. “Μέχρι το 2020, θα εχει ένα UAV κρούσης σε παραγωγή, όπως επίσης και μια νέα γενιά αναγνωριστικών UAV. Είναι ένας από τους λόγους που η παραγωγή του Su-57 θα ξεκινήσει με χαμηλό ρυθμό”.
Η Ρωσία, θέλει πολλά μαχητικά, πιο συμβατικά από το Su-57 και τα θέλει άμεσα. Η Συρία, δίδαξε πολλά στην Αεροπορία της χώρας. Ο λόγος για τον οποίο αναζητά πολλά και σύγχρονα, αλλά όχι “εξωτικά” μαχητικά, μένει να φανεί…