ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας θα εκπαιδεύει πιλότους F-16 από όλο τον κόσμο

Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας θα εκπαιδεύει πιλότους F-16 από όλο τον κόσμο

Σεπτέμβριος 2019. Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας ανοίγει τις πύλες του και υποδέχεται ικάρους από το Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες και φυσικά από την Ελλάδα.

Εκεί, οι νέοι ιπτάμενοι και… τζέντλεμεν αλλά – και γιατί όχι – και γυναίκες που θέλουν να κατακτήσουν τους αιθέρες, θα περνούν απ” όλα τα στάδια εκπαίδευσης ενός αεροσκάφους.

Και πλέον η πόλη της Μεσσηνίας δεν θα φημίζεται διεθνώς μόνο για το λάδι της, αλλά και για την παραγωγή ικανότατων πιλότων. Η παραπάνω εικόνα από το μέλλον δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα αν οι διαπραγματεύσεις που κάνουν αυτό το διάστημα οι επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και του Πενταγώνου με καναδική εταιρεία εξελιχθούν ομαλά.

Στόχος του υπουργείου Αμυνας και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) είναι η δημιουργία στην Καλαμάτα – εκεί όπου σήμερα λειτουργεί η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) – ενός υπερσύγχρονου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Αεροπορικού Κέντρου με χρηματοδοτική μίσθωση.

Η Ελλάδα δηλαδή, θα παραχωρήσει όλο το έργο της πτητικής εκπαίδευσης των ελλήνων πιλότων σε μια εταιρεία με την απαραίτητη τεχνογνωσία και θα αγοράζει ώρες πτήσεων. Η εταιρεία με τη σειρά της θα προσφέρει τον απαιτούμενο εξοπλισμό (όπως εξομοιωτές), εκπαιδευτές, θα συντηρεί τα αεροσκάφη και, το κυριότερο, θα διαθέσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό τζετ Μ-346 προκειμένου η ΠΑ να αντικαταστήσει το παλιό Τ-2 buckeye.

Ταυτόχρονα δε, με τους ικάρους ξένων χωρών που θα έρχονται για να εκπαιδευτούν στην Καλαμάτα – το Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι η πρώτη χώρα που θα στείλει πιλότους – εκτιμάται ότι σύντομα η χώρα μας θα καταφέρει να κάνει απόσβεση για τη δημιουργία του κέντρου.

Αγκάθι το οικονομικό

Φιλοδοξία είναι το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας να έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων τον Μάιο του 2019, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους.

Εντούτοις, η συμφωνία με την καναδική εταιρεία ακόμη δεν έχει κλείσει. Λόγω των γνωστών ελληνικών οικονομικών δυσκολιών, το ζήτημα που προς το παρόν χωρίζει τις δύο πλευρές είναι το ετήσιο κόστος που θα πρέπει να καταβάλλει η χώρα μας. Η πρόβλεψη πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η εκπαίδευση να ανατεθεί με τη μορφή leasing (μίσθωση) σε βάθος 20ετίας. Σημειώνεται ότι οι επαφές με τους Καναδούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και στα τέλη Σεπτεμβρίου εκπρόσωπος της εταιρείας CAE είχε επισκεφθεί τον δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, προκειμένου να συζητήσουν για το Κέντρο.

Πολλαπλά κέρδη

Τα κέρδη που θα προκύψουν για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία από το Διεθνές Κέντρο θα είναι πολλαπλά, όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές. Η εκπαίδευση πιλότων από ξένες χώρες στην Καλαμάτα θα προσθέσει ακόμη περισσότερο κύρος σ” αυτό που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή της Μεσογείου. Προεξοφλείται μάλιστα ότι η Καλαμάτα θα κερδίσει και από τα έσοδα που θα αφήνουν οι ευκατάστατοι πιλότοι της Μέσης Ανατολής.

Νέο εκπαιδευτικό

Το δεύτερο σημαντικό όφελος για την ΠΑ είναι ότι η συμφωνία για τη δημιουργία του Κέντρου προβλέπει την αντικατάσταση του αεροσκάφους προχωρημένης εκπαίδευσης Τ-2Ε Βuckeye. Πρόκειται για το μοναδικό εκπαιδευτικό jet που διαθέτει σήμερα η Πολεμική Αεροπορία και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι ίκαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί.

Θεωρείται όμως πολύ παλιό, η ΠΑ το προμηθεύτηκε το 1976, και έως τώρα ήταν αδύνατη η αγορά καινούριου με εθνικούς πόρους. Στα συν της συμφωνίας είναι επίσης ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την πτητική εκπαίδευση θα έχει την υποχρέωση να υποστηρίζει και να συντηρεί τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Δηλαδή το σύγχρονο Τ-6Α Τexan ΙΙ του δεύτερου σταδίου εκπαίδευσης – έτσι θα αυξηθεί και η διαθεσιμότητά τους – αλλά και το P-2002JF που αγοράσαμε πρόσφατα και θα αντικαταστήσει το Τ-41D.

Πώς έγινε η επιλογή

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Γιατί όμως ένα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα; Οι ειδικοί της Αεροπορίας απαντούν ότι επελέγη η Καλαμάτα «διότι έχει περίπου 11 μήνες ηλιοφάνειας. Βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, ενώ η ξηρά στην περιοχή έχει έντονες διακυμάνσεις». Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός ότι στην περιοχή δεν έχει air traffic, που είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας για την εκπαίδευση των πιλότων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.