ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Τι σηματοδοτεί για την ΠΑ η ισραηλινή αποτυχία της αεροπορικής επιδρομής στην Συρία;

Τι σηματοδοτεί για την ΠΑ η ισραηλινή αποτυχία της αεροπορικής επιδρομής στην Συρία;

Η ισραηλινή επίθεση -για ακόμη μια φορά- σε στόχους πέριξ της Δαμασκού είχε διφορούμενα αποτελέσματα.

Για πρώτη φορά η ισραηλινή επίθεση φαίνεται να απέτυχε σε ποσοστό 60 ίσως και 70%. Στόχους έπληξε και υπήρξαν απώλειες ανθρώπων και υλικού στο έδαφος. Χρειάστηκαν όμως δύο κύματα επιθέσεων για αυτό. Ισραηλινά μαχητικά δεν καταρρίφθηκαν, αλλά αυτό έχει να κάνει με τη μη χρησιμοποίηση των S-300.

Όπως αναφέρει η ρωσική πλευρά από τους 16 πυραύλους cruise που εκτοξεύτηκαν οι 14 καταρρίφθηκαν. Το σημαντικό είναι ότι οι καταρρίψεις αυτές έγιναν περισσότερο από συστήματα SHORΑDS Pantsir-S1 και S-200.

Εάν τα στοιχεία ευσταθούν, τότε βλέπουμε πως Νο 1 κίνδυνος για τα υποηχητικά βλήματα cruise είναι τα συστήματα SHORADS.

Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο αναμφίβολα θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις στα βλήματα cruise. Δεν είναι η πρώτη φορά. Τον περασμένο Απρίλιο οι Ρώσοι είχαν ανοίξει «έκθεση» (μόνο εισιτήρια δεν έκοψαν) με καταρριφθέντες MdCN (Scalp-Naval), SCALP-EG, Storm-Shadow και Tomahawk που είχαν εκτοξευθεί από γαλλικά και αμερικανικά πλοία και βρετανικά και γαλλικά αεροσκάφη.

Scalp-EG και Storm Shadow είχαν πέσει θύματα της συριακής αεράμυνας, είχε πει η Μόσχα. Τώρα ο ισραηλινός Delilah, υποηχητικός και αυτός (μέγιστη ταχύτητα mach 0,85 σε βύθιση) φαίνεται πως απέτυχε.

Και όλα απέναντι σε πλήρως αναγνωρισμένους στόχους. Το Ισραήλ διαθέτει ένα άριστο δίκτυο πληροφοριών στη Συρία, Το Τελ Αβίβ φαίνεται πως γνωρίζει άριστα τις κινήσεις της Χεζμπολάχ. Γνωρίζει άριστα τις μετακινήσεις και τα σημεία αποθήκευσης πυραύλων όταν αυτά φτάνουν από το Ιράν, πριν ακόμη και από τον ίδιο τον… Άσσαντ.

Οι ισραηλινοί cruise εκτοξεύτηκαν από 6 F-16I σε χαμηλό ύψος πετώντας με ταχύτητα 0,7 mach (ευθεία οριζοντία) έπεσαν θύματα των Pantsir-S1.

Η εκτόξευση έγινε από χαμηλό ύψος για μην εντοπιστούν τα ισραηλινά μαχητικά από τα ραντάρ μείωσε όμως την ταχύτητά των βλημάτων.

Εάν ισχύουν οι πληροφορίες ότι εκτοξεύτηκαν και βλήματα Popeye Turbo SLCM (επίσης υποηχητικά) από ισραηλινό υποβρύχιο Dolphin τότε ο προβληματισμός από τη χρήση υποηχητικών βλημάτων αυξάνεται.

Ίσως για αυτό το λόγο η IAF επέλεξε στο δεύτερο κύμα να κτυπήσει με βόμβες GBU-39. Δυσκολότερα εντοπίσημες (μήκος μόλις 1,80 μ.) παρ΄όλα αυτά υπήρξαν πληροφορίες ότι υπήρξαν και καταρρίψεις κάποιων από αυτές.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η πληροφορία, ότι στην αποστολή συμμετείχαν και μαχητικά αεροσκάφη F-35I Adir και μάλιστα σε ρόλο προστασίας των F-16I Sufa αν και θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιηθεί ως φορέας των GBU-39.

Κανονικά η βόμβα SDB δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη στο F-35, αλλά δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει με τα ισραηλινά.

Ως ένα βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι υποηχητικοί πύραυλοι cruise δεν αποτελούν το άλλοτε πανίσχυρο όπλο. Δεύτερο ο εξαιρετικά αναβιβασμένος ρόλος των SHORADS.

Τι σημαίνει αυτό για την ΠΑ απέναντι σε μια τουρκική αεράμυνα με S-400 και Patriot; Η ΠΑ διαθέτει ένα απόθεμα μόλις 91 SCALP-EG που θα μπορούσαν εκτοξευθούν από ασφαλή απόσταση. Η μελλοντική ύπαρξη των S-400 στο τουρκικό οπλοστάσιο θα δημιουργήσει και εκεί προβλήματα.

Το απόθεμα δεν είναι ικανό για να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα. Οι συντεταγμένες θα εξαχθούν, οι στόχοι θα καθοριστούν θα κτυπήσουν όμως τα βλήματα τους στόχους τους;

Άλλα βλήματα μακρού πλήγματος δεν διαθέτει η ΠΑ πλην των JSOW. Το ελάχιστο όμως απόθεμα των 41 βλημάτων και η μέγιστη ακτίνα των 115 χλμ. από πολύ μεγάλο ύψος δεν εγγυώνται απόλυτη επιτυχία απέναντι σε μια οργανωμένη αεράμυνα. Συν το γεγονός ότι είναι όπλα ανεμοπορίας. Δεν διαθέτουν κινητήρα.

Πρώτη απάντηση σε αυτή τη νέα διαμορφούμενη κατάσταση οι υπερηχητικοί cruise. Δύσκολα αναχαιτίζεται ένας Brahmos ή ένας Kalibr που πέφτει στό στόχο του με 3 mach ή καλύτερα είναι εξαιρετικά απίθανο να πέσει θύμα ενός βλήματος που αναπτύσσει μικρότερη ταχύτητα από αυτά!

Βέβαια και δύσκολα αποκτιέται, με τις σημερινές συνθήκες. Η δεύτερη απάντηση άμεση ενίσχυση των SHORADS στο οπλοστάσιο της ΠΑ. Τα TOR M1 και τα ελάχιστα Crotale δεν επαρκούν.

Σε μια αντίθετη ανάγνωση μπορεί η τουρκική Αεροπορία να μην διαθέτει υπερηχητικά βλήματα έχει όμως F-35 και αφθονία (σε λίγο καιρό) SOM-j που θα φεύγουν από αυτά.

Εκεί που οι Ισραηλινοί απέτυχαν, πόση τύχη θα έχει η ΠΑ σε μια πιθανή ένοπλη σύγκρουση; Το σημαντικό είναι ότι εξαιτίας μιας καλά οργανωμένης αεράμυνας η χρήση υποηχητικών πυραύλων cruise αμφισβητείται στην πράξη.

Η ΠΑ πρέπει να αναλύσει σε βάθος τα συμπεράσματα τόσο από τη χρήση των βλημάτων cruise όσο και από την διαστρωματική συριακή αεράμυνα, η οποία δουλεύει σε ρωσικούς «ρυθμούς».

Πρέπει να διαπιστώσει που «χωλαίνει» η ίδια και να κάνει τις κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις. Θα γίνει όμως αυτό;


Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.