ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Μην είστε βέβαιοι ότι ο Β.Πούτιν έθεσε θέμα δραχμής για την Ελλάδα... «στο άσχετο»!
prodeals

Πηγές ΥΠΕΘΑ για πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους: «Το F-35 δεν είναι μονόδρομος για την ΠΑ»

Πηγές ΥΠΕΘΑ για πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους: «Το F-35 δεν είναι μονόδρομος για την ΠΑ»

“Το F-35 δεν είναι μονόδρομος για την ΠΑ”. Αυτό αναφέρουν έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ αναφορικά με τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας για την εκκίνηση προγράμματος Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους.

Το θέμα εξετάστηκε σε βάθος σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΘΑ όπου εξετάστηκαν οι επιλογές της ΠΑ απέναντι στην τουρκική εξοπλιστική φρενίτιδα στην Αεροπορία.

Σύμφωνα πάντα με τις πηγές του υπουργείου διαπιστώθηκαν δύο πράγματα:

Πρώτον ότι η αναβάθμιση των F-16 δεν αρκεί όπως είναι φυσικό και δεύτερον ότι το F-35 δεν είναι η μοναδική λύση που εξετάζεται.

Ποιες είναι οι υπόλοιπες; Αν και δεν αναφέρονται συγκεκριμένοι τύποι, φωτογραφίζονται τόσο το ευρωπαϊκό μαχητικό Eurofighter Typhoon όσο και το γαλλικό Rafale.

Μάλιστα το τελευταίο σε συνδυασμό με μια επιχειρησιακή έκδοση του UCAV nEUROn στο οποίο μετέχει και η Ελλάδα. Ο αριθμοί που αφορούν τις δύο ευρωπαϊκές υποψηφιότητες δεν θα ξεπερνούν τα 20 αεροσκάφη για ευνόητους λόγους συνυφασμένους με το οικονομικό κλίμα, αλλά στην περίπτωση του Rafale ακούγεται και ένας αριθμός 30 nEUROn τα οποία θα μπορούσαν να δράσουν συνδυαστικά με τα γαλλικά μαχητικά.

Τόσο τα Rafale όσο και τα Eurofighter θα επιδιωχθεί να προέλθουν από μεταχειρισμένα αεροσκάφη και ειδικά για τα γαλλικά αφού αυτά θα αναβαθμίσουν στο επίπεδο F.4.

Η απόκτηση ενός UCAV επιπέδου nEUROn, δε φαντάζει καθόλου απομακρυσμένη καθώς αυτός θα είναι ο κανόνας από την επόμενη δεκαετία και μετά.

Σημειώνεται πως η βαρύτητα στα nEUROn δίδεται καθώς τα μη επανδρωμένα αυτά αεροσκάφη έχουν πάρα πολύ χαμηλό Η/Μ ίχνος γεγονός που τα κάνει μη ανιχνεύσιμα από τα ραντάρ του S-400 που θα παραλάβει η τουρκική Αεροπορία.

Ο αριθμός των F-35 που εξετάζεται είναι 12 αεροσκάφη ως γνωστόν δηλαδή μια Μοίρα κατά τα δυτικά πρότυπα. Άλλωστε δεν υπάρχει και δυνατότητα για περισσότερα.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο. Σε περίπτωση που επιλεγεί ένα από τα δύο ευρωπαϊκά μαχητικά η ΠΑ θέλει να προχωρήσει παράλληλα την πιστοποίηση των βλημάτων METEOR στα Mirage 2000-5 εκτοξεύοντας κυριολεκτικά το φάκελο φονικότητας του αεροσκάφους και του ραντάρ του.

Φυσικά και το F-35 εξακολουθεί και παραμένει μια ισχυρή υποψηφιότητα, αλλά τα δεδομένα ιδιαίτερα στον χώρο των «στρατηγικών» εξοπλισμών μεταβάλλονται συνέχεια και ακατάπαυστα.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αυτή τη φορά οι διαδικασίες για την επιλογή και την ενίσχυση της ΠΑ θα είναι γρήγορες και δε κινηθούν στο γνωστό «φιλολογικό» επίπεδο των τελευταίων ετών, δηλαδή συζητάμε για να συζητάμε.

Αιτία τόσο η γιγάντωση της τουρκικής Αεροπορίας είτε πάρει τα F-35 είτε τα Su-57 ή Su-35 και ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα, επικίνδυνα για την ΠΑ. Έτσι το ΥΠΕΘΑ φαίνεται και είναι αποφασισμένο να τελειώνει γρήγορα με την προμήθεια ΝΜΑ την ώρα που το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 σημειώνει καθυστερήσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.