Η πρόταση της ισραηλινής πλευράς ήταν αυτή που επέλεξε τελικά η κυβέρνηση για την μακροπρόθεσμη επίλυση του ζητήματος της προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης στην ΠΑ.
Το κόστος της ισραηλινής πρότασης ανέρχεται σε 1,375 δισ. € για διάστημα 22 ετών, δηλαδή έχει ένα μέσο ετήσιο κόστος 62,5 εκατ.€ για τον κρατικό προϋπολογισμό. Η καναδική προσφορά ανερχόταν σε 1,254 δισ. € για διάστημα 20 ετών, δηλαδή είχε ένα μέσο ετήσιο κόστος 62,7 εκατ.€
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Διακρατικής Συμφωνίας με την κυβέρνηση του Ισραήλ με τη μέθοδο της Χρηματοδοτικής Μίσθωσης.
Οπως σας αποκάλυψε πρώτο το pronews.gr οι Ισραηλινοί δεσμεύτηκαν ότι θα αναλάβουν τη συντήρηση των μονοκινητήριων Τ-6 Texan, παραλλήλως με τη διάθεση νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, των Μ-346 (χωρίς πάντως να έχει γίνει ακόμη γνωστός ο αριθμός των αεροσκαφών που θα φέρουν οι Ισραηλινοί στην 120ΠΕΑ), συμβάλλοντας στη βελτίωση της αεροπορικής εκπαίδευσης των Ικάρων.
Ισχυρό επιχείρημα των Ισραηλινών είναι οι καλές σχέσεις συνεργασίας με την Ελλάδα, η συνεκπαίδευση πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε κοινές ασκήσεις με την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ και η συναντίληψη για τον αποσταθεροποιητικό ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, συναντίληψη η οποία είναι άγνωστο μέχρι πότε θα διαρκέσει.
Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιχειρηματολογούν ότι η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα θα μετατραπεί σε κέντρο Εκπαίδευσης των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και Αεροποριών της ευρύτερης περιοχής που επιδιώκει να προσελκύσει.
Το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης θα δίνει τη δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα. Η επιλογή του Ισραήλ εκτιμάται ότι θα επιτρέψει την προσέλκυση εκπαιδευόμενων και από χώρες εκτός του ΝΑΤΟ, γεγονός που θα επιτρέψει σε βάθος χρόνου την απόσβεση μέρους του κόστους και την αναβάθμιση της εικόνας της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.