ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αντιπτέραρχος ε.α. Γ.Γερούλης για Canadair: «Ο πλωτήρας ίσως να παρέσυρε ή να φράκαρε το πηδάλιο κλίσεως»

«Έγινε από υπερβάλλοντα ζήλο»

Αντιπτέραρχος ε.α. Γ.Γερούλης για Canadair: «Ο πλωτήρας ίσως να παρέσυρε ή να φράκαρε το πηδάλιο κλίσεως»

Ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία, Γιώργος Γερούλης, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας της συντριβής του Canadair στην Κάρυστο, μίλησε  για όλα όσα είδε στο σημείο της τραγωδίας και την αυταπάρνηση των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας και της Πυροσβεστικής.

Περιγράφοντας τα συναισθήματα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων δήλωσε στην ΕΡΤ ότι «δυστυχώς αυτές τις μέρες δεν είμαστε και στην καλύτερη μας κατάσταση ψυχολογική βλέποντας ότι ο φόρος τιμής, ο φόρος αίματος συνεχίζεται». Ωστόσο, όπως τόνισε «αυτή είναι η ζωή, αυτό είναι το καθήκον και αυτό είναι το πρόβλημα της Πολεμικής Αεροπορίας να υποστηρίζει με αίμα το έργο της».

Όσον αφορά τα όλα όσα είδε στην περιοχή Πλατανιστός και τις προσπάθειες που κατέβαλλαν κατά τη διάρκεια της δασοπυρόσβεσης οι πιλότοι σε μια περιοχή με δύσκολο ανάγλυφο και ανεμογεννήτριες ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής:

«Είχα πάει στην κορυφή για να βλέπω τι θα κάνουμε εμείς εάν συνεχιστεί η φωτιά» είπε προσθέτοντας ότι οι πιλότοι «με χειρουργικό τρόπο επιχειρούσαν. Έπαιρναν νερό από την Κάρυστο και στη συνέχεια, παράλληλα με τις γραμμές μεταφοράς ρεύματος, για να έχουν ασφάλεια, προσέγγιζαν τη φωτιά με τη φόρα από Δύση προς Ανατολή και έριχναν το νερό ακριβώς στο σημείο. Όλες οι ρίψεις ήταν περίπου στο ίδιο στυλ».

Μιλώντας για τη μοιραία ρίψη δήλωσε ότι έγινε «από υπερβάλλοντα ζήλο. Άφησε το νερό με τον στόχο να μην ξαναγυρίσει γιατί ήταν και η τελευταία προσπάθεια. Δυστυχώς, αυτή η τελευταία ρίψη ήταν και η μοιραία. Ενδεχομένως το σφάλμα του υπερβάλλοντος ζήλου για να τελειώσει με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά τους είναι αυτό που δεν του έδωσε (σ.σ. στον κυβερνήτη) τη δυνατότητα να προσέξει ή είχε καπνό μπροστά του, δεν είδε το δέντρο και έγινε το μοιραίο».

Η πτέρυγα του αεροπλάνου ήταν άχρηστη μετά το χτύπημα

Σχολιάζοντας τα τελευταία δευτερόλεπτα και την αποκόλληση του πλωτήρα ο κ. Γερούλης αποκαλυψε ότι από το σημείο που ήταν το αεροπλάνο δεν άλλαξε καθόλου ούτε μία μοίρα τη στάση του. Γεγονός, που σημαίνει ότι «ο πλωτήρας ίσως να παρέσυρε ή να φράκαρε το πηδάλιο κλίσεως, στην άκρη του φτερού».

Και όπως είπε, εάν συνέβη αυτό, τότε η πτέρυγα του αεροπλάνου ήταν άχρηστη. «Οι άνθρωποι έκαναν σίγουρα την αντίδραση αλλά δεν είχε αποτέλεσμα. Είχε φρακάρει. Χρόνος υπήρχε, αλλά δεν ανταποκρίθηκε το σκάφος» πρόσθεσε περιγράφοντας την τροχιά πτώσης του αεροσκάφους.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στις ικανότητες των πιλότων λέγοντας ότι «η ανθρώπινη μηχανή εκείνη τη στιγμή δούλευε τέλεια. Το έβλεπα στις τέσσερις ώρες που επιχειρούσαν. Δεν ολιγώρησε καθόλου αλλά ίσα ίσα υπερέβαλαν μέχρι την τελευταία στιγμή».

Ο κ. Γερούλης μίλησε και για την παλαιότητα των κανατέρ προσθέτοντας ότι ένα αεροσκάφος όταν πετάει…πετάει ασφαλέστατα μετά από συντήρηση. «Δεν υπάρχει αεροσκάφος που να πετάει να απογειώνεται με πρόβλημα. Κανένας χειριστής δεν είναι τρελός να πάει να σκοτωθεί. Ένας τεχνικός δίνει το πράσινο φως για να πετάξει ένα αεροσκάφος γνωρίζοντας είναι η μεγάλη ευθύνη» σημείωσε ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σχολιάζοντας την τελετή – φόρο τιμής στη μνήμη των πιλότων εξέφρασε την ευχή να είναι η τελευταία αιματοχυσία πιλότων στην Ελληνική Αεροπορία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.