ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Από «κράτημα» κινητήρα η πτώση του F-16 Βlock 52 + της 337 Μοίρας στις Σποράδες – Η συνομιλία του με τον ασύρματο (upd)

Σώος ο πιλότος

Από «κράτημα» κινητήρα η πτώση του F-16 Βlock 52 + της 337 Μοίρας στις Σποράδες – Η συνομιλία του με τον ασύρματο (upd)

Μαχητικό F-16 Block 52+ της ΠΑ συνετρίβη στις 13:30 στη νήσο Ψαθούρα, κοντά στην Αλόννησο, στις Σποράδες και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε «κράτημα» κινητήρα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.

Εν συνεχεία, ο πιλότος έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει και αφού επέτυχαν όλες, τότε ενημέρωσε από τον ασύρματο ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

Τα άλλα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, συνέχισαν να πετούν σε χαμηλό ύψος προκειμένου να έχουν – όσο το δυνατόν – επαφή με τον πιλότο, όπως ορίζει το πρωτόκολλο.

O πιλότος πρόλαβε να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος, καθώς αυτόπτες μάρτυρες είδαν αλεξίπτωτο κοντά στο σημείο της πτώσης.

Αμέσως σηκώθηκε ελικόπτερο Super Puma για τον εντοπισμό του το οποίο και τον περισυνέλεξε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πιλότος μεταφέρεται αρχικά στη Λήμνο για την παροχή πρώτων βοηθειών και από εκεί στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας ενώ έχει ξεκινήσει έρευνα από τις Αρχές

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 337η Μοίρα της 110ης Πτέρυγας Μάχης.

Το F-16 που συνετρίβη ήταν της έκδοσης Block 52+ και ανήκε στην 337 Μοίρα στη Λάρισα.

Υπάρχουν και άλλες δύο μοίρες με μαχητικά του συγκεκριμένου τύπου οι οποίες ανήκουν στην 115 ΠΜ της Σούδας.

 Πρόκειται για τα 50 F-16 που προμηθεύτηκε η κυβέρνηση Σημίτη με απόφαση του ΚΥΣΕΑ το 1999 και η παραλαβή τους ξεκίνησε το 2003.

Υπήρχε και μία οψιόν για άλλα 10 μαχητικά η οποία όμως ακυρώθηκε από την κυβέρνηση Καραμανλή ως αντίποινα για τις παρακολουθήσεις της Vodafone.

Τα F-16 Block 52+ είναι τα μοναδικά με πρόσθετες σύμμορφες δεξαμενές που αυξάνουν την ακτίνα δράσης αν και μειώνουν την ευελιξία καθώς οι Αμερικανοί αρνήθηκαν να προσφέρουν τον ισχυρότερο κινητήρα.

Η ΠΑ εξέδωσε ανακοίνωση λίγα λεπτά μετά την συντριβή:

«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.