ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Κώστας Ηλιάκης: 17 χρόνια από τον θάνατο του Σμηναγού σε επεισόδιο με τουρκικό μαχητικό στην Κάρπαθο

Ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης είχε απογειωθεί από τη Σούδα το μεσημέρι της 23ης Μαΐου 2005 για την αναγνώριση έξι τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών

Κώστας Ηλιάκης: 17 χρόνια από τον θάνατο του Σμηναγού σε επεισόδιο με τουρκικό μαχητικό στην Κάρπαθο

Δεκαεπτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τον άδικο θάνατο του Σμηναγού της Πολεμικής Αεροπορίας, Κώστα Ηλιάκη, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια επεισοδίου με τουρκικό μαχητικό κοντά στην Κάρπαθο στις 23 Μαΐου του 2006.

Το ρολόι έδειχνε 12:42 όταν το F-16 με χειριστή τον σμηναγό Ηλιάκη διεμβολίστηκε από ένα τουρκικό μαχητικό που έκανε επικίνδυνους ελιγμούς για να προστατεύσει ένα τουρκικό RF-4 με φωτογραφικές μηχανές που επιχειρούσε να φωτογραφίσει συστοιχίες αντιαεροπορικών S-300.

Ο Κώστας Ηλιάκης είχε απογειωθεί από τη βάση της Σούδας με αποστολή να αναγνωρίσει και να αναχαιτίσει την μια από τις δύο τριάδες των τουρκικών μαχητικών που είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Ο Κώστας Ηλιάκης ακούγεται, σε βίντεο-ντοκουμέντο, να λέει «έχω πάει δεξιά που κάνουν τα S» με τον δεύτερο Έλληνα πιλότο να του λέει «παίρνω τον αριστερό εγώ, περνάω από δεξιά Κώστα».

«Μάκη μείνε πίσω του» λέει τότε ο Κώστας Ηλιάκης και αφού ο έτερος Έλληνας πιλότος τον ρωτάει «πίσω του;» ακούγονται τα τελευταία καταγεγραμμένα λόγια του αδικοχαμένου σμηναγού: «Ναι ναι πίσω του. “Κρόνος” ο 550 πηγαίνει για τον “χοντρό” (RF-4). Είμαι πίσω του».

Στο ίδιο βίντεο έχει καταγραφεί και η στιγμή που το τουρκικό F-16 έπεσε στο μαχητικό του σμηναγού Ηλιάκη μετά τους επικίνδυνους ελιγμούς του Τούρκου πιλότου αλλά και η αντίδραση του δεύτερου Έλληνα πιλότου που είδε την έκρηξη.

«Κρόνος, Κρόνος, βλέπω φωτιά κατευθείαν μπροστά στα 20 μίλια σαν έκρηξη. Συνεχίζω ψηλότερα από την έκρηξη, οδηγίες» ακούγεται να λέει ο πιλότος του δεύτερου ελληνικού F-16 λίγα δευτερόλεπτά αργότερα.

Στη συνέχεια ο ίδιος πιλότος ενημερώνει το ραντάρ της Σητείας (Κρόνος): «“Κρόνος” έχουν τρακάρει δύο F16 νότια της Καρπάθου».

Τη σύγκρουση είδε ένα δεύτερο ζεύγος F-16 της 340 μοίρας με τον κωδικό Αλεπού 370 που είχε απογειωθεί από το Καστέλι με τους πιλότους να ενημερώνουν για ό,τι έχει συμβεί.

«”Κρόνος” ο 550 (Κώστας Ηλιάκης) πήγε να προσεγγίσει να δει το POD (ατρακτίδιο φωτογράφισης). Δεξιά από το RF-4 ήταν ένα F-16 τουρκικό. πήγε να περάσει από δεξιά το ελληνικό f-16 και μετά έγινε η σύγκρουση» ακούγεται να λέει ο ένας από τους πιλότους του δεύτερου ζεύγους των ελληνικών F-16.

Ο επόμενος διάλογος είναι ανάμεσα στον ίδιο και τον αρχηγό ΑΤΑ ο οποίος ρωτάει «551 ο “Αχιλλέας”, το ελληνικό F-16 το εγκατέλειψε ο ιπτάμενος;» για να λάβει την απάντηση «ο 551 δεν είδε τίποτα. Δεν είδα τίποτα έγινε μια ισχυρή έκρηξη. Η έκρηξη ήταν πολύ ισχυρή».

Ποιος ήταν ο Κώστας Ηλιάκης

Ο Κώστας Ηλιάκης, ο τέταρτος γιος του Ιωάννη και της Ειρήνης Ηλιάκη, είχε γεννηθεί στα Χανιά, στις 15 Αυγούστου 1970.

Αφού μαθήτευσε σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Χανίων, ο νεαρός Κώστας, άνθρωπος χαμηλών τόνων, μεθοδικός και ψύχραιμος, εισήχθη το 1989 στη Σχολή Ικάρων, τη μοναδική επιλογή του στο μηχανογραφικό δελτίο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Επιμελής Ίκαρος, ο Κώστας ορκίστηκε ανθυποσμηναγός το καλοκαίρι του 1993 και τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ), προκειμένου να ολοκληρωθεί η πτητική του εκπαίδευση με αεροσκάφη Τ2.

Ακολούθως τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ, και πιο συγκεκριμένα στην 340 Mοίρα Βομβαρδισμού (αεροσκάφη Α-7 Corsair).

Κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσης περιόδου φοίτησε στο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ), παρακολούθησε το Πρόγραμμα Τακτικής Ηγεσίας και κατέστη, σε συνδυασμό με τις ικανότητες και την ευσυνειδησία του, ένας από τους πλέον ικανούς επαγγελματίες στο χώρο του.

Έτσι, το 2002 αποτέλεσε μέρος του πυρήνα των 10 Ιπταμένων που στάλθηκαν στις ΗΠΑ για εκπαίδευση στα νέα F-16 Block 52+.

Αφού ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του, ο Κώστας επέστρεψε στην Ελλάδα, στην 347 Μοίρα της 111 ΠΜ (Νέα Αγχίαλος Βόλου), μέχρι να αφιχθούν τα νέα αεροσκάφη στην 115 ΠΜ.

Τον Ιούνιο του 2003 μετατέθηκε στην 340 Μοίρα της 115 ΠΜ, στην αγαπημένη του «Αλεπού» (στο έμβλημα της Μοίρας παριστάνεται μια αλεπού, ενώ το χαρακτηριστικό κλήσης είναι το FOX), όπου απέκτησε επιπλέον εμπειρίες στην αναχαίτιση με τα νέα F-16 Block 52+, έλαβε μέρος στο σχεδιασμό και την εκτέλεση νυχτερινών επιχειρήσεων, ενώ κατέστη εκπαιδευτής αέρος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.