ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν στην θέση του Αυγενάκη ήταν π.χ. ο Κασιδιάρης, θα είχε επέμβει η Εισαγγελία του ΑΠ, ο ίδιος ο Άρειος Πάγος και ο ΟΗΕ!

Μirage 2000: Το μοναδικό μαχητικό που απέδειξε σήμερα ότι δεν συντρίβεται ακόμη και όταν ο πιλότος το έχει εγκαταλείψει! (upd)

Τα τρία συμβάντα στην ΠΑ που το αποδεικνύουν

Μirage 2000: Το μοναδικό μαχητικό που απέδειξε σήμερα ότι δεν συντρίβεται ακόμη και όταν ο πιλότος το έχει εγκαταλείψει! (upd)

Το σημερινό συμβάν  στην 114ΠΜ της Τανάγρας με την εγκατάλειψη χωρίς εμφανή μηχανική αιτία (δεν επιβεβαιώνεται  από πουθενά  πρόβλημα φρένων, φωτιάς στον κινητήρα η οτιδήποτε άλλο) ενώ παρότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε ουσιαστικά  μόνο του -για να μιλήσουμε  χαριτολογώντας- χωρίς να πάθει σχεδόν τίποτα,  καταδεικνύει και κάτι άλλο: Την πρωτοφανή στιβαρότητα της κατασκευής του.

Δεν ειναι η πρώτη  φορά η καριέρα του Mirage 2000 στην ΠΑ που συμβαίνει κάτι τέτοιο: Δηλαδή να υποστεί μια βαριά προσγείωση και να παραμείνει άθικτο ή σχεδόν άθικτο. Έχει συμβεί τουλάχισοτν άλλες τρεις φορές.

Η ΠΑ έχει μια στενή σχέση με τα μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000 από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80 όταν παρέλαβε τα πρώτα Mirage 2000EGM/BGM το 1988.

Έκτοτε το μαχητικό έγινε το σήμα κατατεθέν τόσο της ελληνικής αεροπορικής υπεροχής στο Αιγαίο όσο και της αεροπορικής βάσης στην Τανάγρα.

Η αντίδραση των Τούρκων πιλότων άλλωστε, όπως έχει αποτυπωθεί σε σχετικά βίντεο, όταν συναντούν Mirage 2000 κατά την διάρκεια αναχαιτίσεων στο πάνω από το Αιγαίο είναι ενδεικτική της αξίας που φέρει το αεροσκάφος, είτε στην έκδοση EGM/BGM είτε σε αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα την -5 Mk2.

Αυτό όμως που ίσως είναι λιγότερο γνωστό στην αεροπορική κοινότητα είναι η εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή του γαλλικού μαχητικού, κάτι που αποδεικνύεται και από συγκεκριμένα γεγονότα.

Να σημειωθεί ότι τα Mirage EGM/BGM που αποσύρθηκαν δεν είχαν κανένα απολύτως δομικό πρόβλημα σε άτρακτο ή πτέρυγες με λίγα λόγια ήταν, κυριολεκτικά, σε άψογη κατάσταση, δείγμα της στιβαρής κατασκευής τους.

Και να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος δεν χρειάστηκε, ούτε θα χρειαστεί ποτέ προγράμματα όπως Falcon UP ή Falcon STAR για την ανανέωση των ωρών πτήσεως όπως γίνεται με τα F-16 τα οποία παρουσιάζουν έντονες δομικές κοπώσεις ώστε να γίνεται υποχρεωτική η υποβολή τους σε προγράμματα δομικής αναβάθμισης,.

Υπάρχουν όμως και συγκεκριμένα περιστατικά που αποδεικνύουν ότι το Mitrage 2000 δεν «καταλαβαίνει» ούτε από βαριές προσγειώσεις ούτε από προσθαλασσώσεις αν και ένα από αυτά δυστυχώς είχε τραγικό τέλος.

Το  πρώτο συμβάν βαριάς προσγείωσης συνέβη στις 13 Φεβρουαρίου του 1991 για να γίνει και το πρώτο ατύχημα με το αεροσκάφος του τύπου για την ΠΑ, αλλά ευτυχώς χωρίς θύματα.

Το αεροσκάφος της 331Μ με s/n 215  ερχόταν για προσγείωση στην Τανάγρα όταν για άγνωστους λόγους σημειώθηκε απώλεια ισχύος στον κινητήρα με αποτέλεσμα ο χειριστής του να το προγ3ειώσει στις γραμμές της σιδηροδρομικής γραμμής αριστοτεχνικά αντί να το εγκαταλείψει όπως θα μπορούσε κάλλιστα.

Μία σειρά ανέκδοτων φωτογραφιών που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο Υποπτέραρχος ε.α. Θεόδωρος Αντωνόπουλος – ο οποίος μεταξύ άλλων έχει διατελέσει και Μοίραρχος στην 332 Μοίρα της 114 ΠΜ – δείχνουν την σχεδόν άψογη κατάσταση που ήταν το αεροσκάφος.

Δεύτερη χαρακτηριστική περίπτωση, πλην όμως τραγική,  η προσθαλάσσωση ενός Mirage 2000EGM στη Σκύρο στις 30 Σεπτεμβρίου του 1997 κατά την οποία όμως βρήκε τραγικό θάνατο ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος.

Ο άτυχος Υποσμηναγός προσθαλάσσωσε το αεροσκάφος του λίγο πριν τον διάδρομο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να βυθιστεί και ο ίδιος  να βρει τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες η λανθασμένη εκτίμηση προσγείωσης του Mirage προήλθε από τα φώτα  των ψαροκάικων που βρίσκονταν -παράνομα- εκείνη τη νύχτα στη νοητή θαλάσσια προέκταση του διαδρόμου της Σκύρου.

Ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000 μπερδεύτηκε σε σχέση με τα φώτα του διαδρόμου, (κάτι που βέβαια δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να βεβαιωθεί) και πραγματοποίησε μια τέλεια προσθαλάσσωση με το αεροσκάφος να φτάνει σχεδόν άθικτο στο βυθό λίγο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, όπως φαίνεται στο βίντεο.

Τρίτη περίπτωση αυτή της πτώσης Mirage 2000BGM στη Σάμο  στις 9 Ιουνίου του 2011, όταν το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαιναν δύο χειριστές, κατέπεσε στη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης μετά από πρόβλημα απώλειας της ισχύος του κινητήρα.

Οι δύο πιλότοι το εγκατέλειψαν επιτυχώς και το αεροσκάφος κατέπεσε στη συνέχεια στη θάλασσα για να ανακλαστεί μερικές ημέρες αργότερα χωρίς να έχει πάθει σχεδόν τίποτα!

Τέτοια περιστατικά όχι μόνο είναι αδιανόητα για οποιοδήποτε άλλο μαχητικό αεροσκάφος αλλά δεν γίνονται γενικώς. Μόνο τα Mirage 2000 έχουν την ικανότητα να επιβιώνουν από τέτοιες καταστάσεις!

Και να σημειωθεί για ακόμη και φορά ότι τα Mirage 2000EGM/BMG που δεν είχαν κάνενα δομικό πρόβλημα καθώς βρίσκονταν σε άριστη κατάσταση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.