Την τελευταία του πνοή άφησε την Τρίτη (27/6) ο Ντένης Πλέσσας, εκ των αντιπροέδρων της μεγαλύτερης εταιρείας αεροδιαστημικής του κόσμου, Lockheed Martin, μετά από μάχη περίπου 18 μηνών με την επάρατο νόσο.
Ο Ν.Πλέσσας ήταν ο ιθύνων νους όλων των συμβάσεων αγοράς μαχητικών F-16 μετά την αρχική του 1988 (40 αεροσκάφη Blosk 32), ενώ εργάστηκε για να πείσει τις ελληνικές κυβερνήσεις να ενταχθούν στο πρόγραμμα των F-35, χωρίς επιτυχία σε ότι αφορά την ελληνική συμμετοχή, αλλά με τελική επιτυχία σε ότι αφορά την πώληση του αεροσκάφους.
Πρακτικά «πούλησε» τον απίστευτο αριθμό των 120 μαχητικών αεροσκαφών (1993, 40 F-16 Block 50, 1999, 50 F-16 Block 52+ και 2005 30 F-16 Advanced) στην Πολεμική Αεροπορία, ενώ είχε ενεργό συμμετοχή σε όλες της πωλήσεις F-16 και C-130 στις χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, πλην Ισραήλ.
Η μεγάλη του επιτυχία ήταν η ανατροπή της αγοράς των 40 F-15H από την Boeing το 1999, καθώς το ΚΥΣΕΑ της 3ης Απριλίου εκείνου του έτους, υπό την προεδρία του Κ.Σημίτη, ανέτρεψε την απόφαση του τότε ΥΕΘΑ, Α.Τσοχατζόπουλου, απορρίπτοντας την εισήγησή του για τα μαχητικά της Boeing και επιλέγοντας να αγοραστούν 50 (+10 option) μαχητικά F-16 Block 52+.
Επίσης πέτυχε την υπογραφή της σύμβασης αναβάθμισης των 83 μαχητικών F-16 της ΠΑ στο επίπεδο “Viper”, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των 4 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B στο επίπεδο “ΗΝ” που τα μετατρέπει στα ικανότερα αεροσκάφη θαλάσσιου ελέγχου και επιτήρησης, αλλά και φορέα όπλων υψηλής φονικότητας στην Ευρώπη.
Μαζί με τα πακέτα ανταλλακτικών που πουλήθηκαν ο Ν.Πλέσσας κατάφερε να πουλήσει προϊόντα της LM άνω των 20 δισ. δολ. στην Ελλάδα, ενώ ακόμα και σήμερα η ΕΑΒ λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά από τις συμβάσεις της LM που κλείστηκαν λόγω των πωλήσεων αυτών.
H κυβέρνηση Κ.Καραμανλή στον απόηχο του σκανδάλου των αμερικανικών υποκλοπών μέσω της Vodafone, ματαίωσε ως αντίποινα την αγορά των 10 αεροσκαφών της option.
Ο Ντένης Πλέσσας-Λεωνίδης, Αιγυπτιώτης στην καταγωγή, ήταν αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων Ευρώπης, Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Αμερικής Lockheed Martin Aeronautics
Είχε πάνω από 4 δεκαετίες ενασχόλησης με την αεροναυπηγική βιομηχανία στους τομείς Marketing Management και Στρατηγικής Marketing (Διοίκησης marketing), δημιουργίας αεροναυπηγικών εγκαταστάσεων συντήρησης και αεροναυπηγικών τροποποιήσεων, δημιουργίας κοινοπραξιών και στρατηγικών συμμαχιών για σημαντικά διεθνή προγράμματα. Συντόνισε και ανέπτυξε εταιρικά προγράμματα στρατηγικού marketing με νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες που οδήγησαν στη δημιουργία κοινοπραξιών, συμμαχιών και πωλήσεων αεροσκαφών στην Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Αμερική.
Το 2016 του απονεμήθηκε για την προσφορά του το ιδιαίτερα τιμητικό βραβείο «Hellenic Heritage Achievement Award» από το American Hellenic Institute της Washington.
Ήταν μέλος της Royal Aeronautical Society της Βρετανίας και μέλος της Ελληνικής Αεροπορικής Ακαδημίας. Τέλος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.
Ο Ντένης Πλέσσας-Λεωνίδης είχε κάνει πληθώρα επιστημονικών δημοσιεύσεων και άρθρων αναφορικά με την Αεροδιαστημική τεχνολογία και τις νέες τεχνολογικές προσεγγίσεις και επιτεύγματα της Αεροπορικής και Αεροδιαστημικής βιομηχανίας. Επίσης, είχε διδάξει και υπήρξε ομιλητής σε πανεπιστήμια και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Πλέσσας έφυγε από τη ζωή έπειτα από μάχη με επιθετική μορφή καρκίνου.
Ποιος ήταν ο Ντένης Πλέσσας
Είχε αποφοιτήσει από την Αμπέτειο Σχολή το 1968. Στην Αίγυπτο ασχολήθηκε με το φοιτητικό κίνημα και ήταν ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος των Ελλήνων Φοιτητών Καΐρου, και αργότερα επίτιμος προεδρος. Επίσης διετέλεσε βαθμοφόρος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων Καΐρου και «Πρόσκοπος Έθνους».
Ήταν κάτοχος πτυχίου B.Sc. στην Αεροναυπηγική από το Πολυτεχνείο του Καΐρου (1973), με ισοτιμία B.Sc. πτυχίου από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (1973).
Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών των σπουδών στην Αγγλία έλαβε πτυχίο M.Sc. (1974) με αντικείμενο Aircraft Design.
Το 1975 M.Sc./ MCIT στη Μηχανολογία των Αερομεταφορών στο Cranfield Institute of Technology. Το 1976 πήρε πτυχίο M.Sc./D.I.C στον τομέα του Management Science και Management Systems από το Imperial College of Science & Technology – London University.
Το 1991 παρακολούθησε και αποφοίτησε επιτυχώς από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας (USC) στο Πρόγραμμα « Senior Executive Management Leadership» .
Εργάστηκε για περίπου επτά χρόνια στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία όπου οργάνωσε τα τμήματα εκπαίδευσης, προγραμματισμού και marketing. Διαπραγματεύθηκε και υπέγραψε σημαντικά συμβόλαια με την USAFE, τη NAMSA και άλλους οργανισμούς του ΝΑΤΟ ως επίσης την Airbus, Aerospatiale, Aeritalia κλπ.
Προσελήφθη από την Lockheed Aircraft Service Company τον Αύγουστο 1983 με περιοχή ευθύνης τη Μέση Ανατολή.
Τον Απρίλιο του 1985 προήχθη σε Διευθυντή Κυβερνητικών προγραμμάτων για τη Μέση Ανατολή και Αφρική στη Lockheed Aircraft Service Company. Το Δεκέμβριο του 1988 προήχθη σε Διευθυντή διεθνών προγραμμάτων Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Από το 1991 είναι Αντιπρόεδρος International Projects αναφερόμενος τόσο στη Lockheed Corporation Interna- tional (LCISA) όσο και τη Lockheed Aircraft Service (LAS).
Το 1995 ανέλαβε Vice President International Business Development για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρι- κή για την Lockheed Martin Aeronautics International (LMAI) και από το 1997 σαν περιφερειακός Vice President Operations.
Από το 1999 είναι Αντιπρόεδρος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής για τον τομέα marketing της Lockheed Martin Aeronautics/International.
Με αυτό το ρόλο ηγήθηκε της πώλησης F -16 στην Ελλάδα και το Μαρόκο ως και του Μεταφορικού Αεροσκάφους C-130H/J, αλλά και την εισαγωγή του αεροσκάφους JSF (F-35) σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
Πρόσφατα του ανατέθηκε και η ευθύνη μάρκετινγκ και πωλήσεων της Lockheed Martin Aeronautics για την αμερικανική ήπειρο πλην των ΗΠΑ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.