Η απώλεια του πλωτήρα συμπαρέσυρε, το πηδάλιο κλίσης και έκανε ζημιά στα συρματόσχοινα ελέγχου και για τον λόγω αυτό πήρε ακαριαία κλίση και συνετρίβη χθες το CL-215 στην Κάρυστο παρασύροντας στον θάνατο τους δύο πιλότους της ΠΑ τον σμηναγό Χρήστου Μουλά, 34 ετών, και τον ανθυποσμηναγό, Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
Αυτή είναι η τελική εκτίμηση των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας από την μελέτη του σχετικού βίντεο, εν αναμονή της έκδοσης του πορίσματος.
Και όπως αναφέρουν άλλοι πιλότοι μια από τις αιτίες ήταν επίσης ότι «δεν έβλεπαν τα δέντρα από τον καπνό», όπως δήλωσε ο πατέρας του πιλότου του δεύτερου Canadair που επιχειρούσε.
«Είχαν εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν»
Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι εξετάζουν το οπτικό υλικό. Ήταν 2:52 το απόγευμα της Τρίτης 25 Ιουλίου όταν το Canadair βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω από τις πύρινες γλώσσες για να τις δαμάσει με τόνους νερού.
Μετά τη ρίψη του νερού το αεροσκάφος παίρνει απότομα ύψος, λόγω της ξαφνικής απώλειας βάρους, και αυξάνεται η ροπή στρέψης. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, από τη στιγμή που το Canadair CL-215 χτύπησε σε δέντρο και έχασε τον έναν πλωτήρα, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν.
Στο βίντεο της πτώσης φαίνεται το Canadair να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στην προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους, σε συνδυασμό με την απώλεια του πηδαλίου κλίσης.
Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών.
Το πυροσβεστικό αεροσκάφος που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο.