«Ράγισαν καρδιές» το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.
Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.
Η συγκινητική τελετή στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες πριν συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα.
Η κηδεία του επισμηναγού, που αφήνει πίσω του δύο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του που ήταν αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του δήμου Δυτικής Μάνης.
«Προχθές μου είπε “πατέρα αύριο κάνω την τελευταία του πτήση”, αλλά ήθελε με το Τ2, όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».
Όπως είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού ο 40χρονος πιλότος «είχε πει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».
Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του, ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα, αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η πιθανότητα εξαιτίας των βίαιων ελιγμών του αεροσκάφους, στο πλαίσιο της άσκησης και της επιβάρυνσης του με πολλά G, να αποκολλήθηκε κάποιο εξάρτημά του το οποίο εν συνεχεία μπορεί να χτύπησε κάποιο ζωτικό κομμάτι του, όπως π.χ το κάθετο ουραίο φτερό του.
Παράλληλα, όπως αναφέρουν έμπειροι αεροπόροι, δεν θα πρέπει να αποκλείεται και το ενδεχόμενο ο πιλότος να δοκίμασε να φτάσει το αεροσκάφος στα όριά του. Κάτι το οποίο πιθανόν θα μπορούσε να συμβεί στο πλαίσιο μίας επίδειξης των δυνατοτήτων του Τ-2, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των ελιγμών του, αυτό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις εντολές του κυβερνήτη του, και τελικά να συντριβεί.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.