Η Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών της Νέας Υόρκης (NYCLU) έστειλε στο Πολιτειακό Υπουργείο Μεταφορών της Νέας Υόρκης, στο δημοτικό Γραφείο Μεταφορών της Νέας Υόρκης και στην Αστυνομία της Νέας Υόρκης, επίσημες νομικές αιτήσεις για να της παρασχεθούν πληροφορίες σχετικά με το πώς χρησιμοποιούν τους αναγνώστες E-ZPass για να παρακολουθούν και να καταγράφουν τις μετακινήσεις των Νεοϋορκέζων.
Η αίτηση κατατέθηκε μετά από πολλά πρόσφατα δημοσιεύματα τα οποία τεκμηριώνουν τη χρήση των…αναγνωστών E-ZPass για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τους νομοταγείς Νεοϋορκέζους, μακριά από σταθμούς διοδίων.
«Οι Νεοϋορκέζοι έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν, εάν τα μηχανήματα αυτόματης διέλευσης διοδίων που φέρουν στα αυτοκίνητά τους, κρυφά χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση των αθώων πήγαινε-έλα τους», δήλωσε η εκτελεστικός διευθυντής της NYCLU Donna Lieberman.
«Κανείς δεν πρέπει να ανταλλάσει την ιδιωτική του ζωή για να πληρώσει $10 διόδια».
Ο Νομικός Σύμβουλος της κος Nate Vogel πρόσφατα ερεύνησε, κατά πόσο η χρήση αναγνωστών μηχανημάτων E-ZPass είναι μια πρακτική διαδεδομένη κάνοντας βόλτες με το αυτοκίνητό του στη Νέα Υόρκη μαζί με μια ακτιβίστρια υπέρμαχο της ιδιωτικότητας η οποία ανέπτυξε μια συσκευή που μοιάζει με μια αγελάδα και ανάβει κάθε φορά που ανιχνεύει σαρωτή/αναγνωστή συσκευών E-ZPass.
Το βίντεο της NYCLU δείχνει τη συσκευή να ενεργοποιείται σχεδόν συνεχώς κατά τη διάρκεια μιας μετακίνησης στο Midtown και στο Lower Manhattan – σε μια περιοχή χωρίς σταθμούς διοδίων.
Στην περιοχή γύρω από την 34η και την 17η Λεωφόρο, η αγελάδα ανάβει συνεχώς για πολλά οικοδομικά τετράγωνα. Εντοπίστηκε ακόμη ένα σήμα ακριβώς μπροστά από το γραφείο της NYCLU στον περιοχή της Wall Street.
«Η συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων E-ZPass αποτελεί μια μεγάλη ευκολία, αλλά η τεχνολογία που ενσωματώνει μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί καταχρηστικά. Λαμβάνοντας υπόψη το ενδεχόμενο κατάχρησης, όταν η κυβέρνηση συστηματικά συλλέγει πληροφορίες σχετικά με τις καθημερινές δραστηριότητες νομοταγών πολιτών, είναι σημαντικό να υπάρχουν ξεκάθαροι και ρητοί περιορισμοί σχετικά με το πώς χρησιμοποιούνται οι σαρωτές/αναγνωστές συσκευών E-ZPass» δήλωσε ο Vogel.
«Το κοινό πρέπει να γνωρίζει αν, πώς και γιατί γίνεται η παρακολούθησή του.»
Οι οδηγοί φέρουν συσκευές E-ZPass στα αυτοκίνητά τους προκείμενου να προ-πληρώνουν τα διόδια τους και να μην χρειάζεται να σταματούν στους σταθμούς διοδίων. Το πρόβλημα με αυτή την τεχνολογία έγκειται
α) στο πώς χρησιμοποιούνται και αποθηκεύονται τα δεδομένα από τη χρήση αυτών των συσκευών και
β) δεν υπάρχει ενημέρωση από κρατικούς φορείς εάν τοποθετούνται σαρωτές/αναγνωστές συσκευών E-ZPass μακριά από τα διόδια και γέφυρες.
Η NYCLU με τις αιτήσεις της ζητά να πληροφορηθεί σχετικά με τα κριτήρια και το σκοπό της εγκατάστασης σαρωτών/αναγνωστών συσκευών E-Zpass, τις τοποθεσίες που αυτοί έχουν εγκατασταθεί, συμπεριλαμβανομένων οποιαδήποτε πληροφοριών σχετικά με όσους χρησιμοποιούνται για την είσπραξη των διοδίων αλλά και εκείνους που χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς, τις πολιτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων περιγράφοντας τους τύπους των δεδομένων που μπορούν να συλλέγονται από τους σαρωτές/αναγνώστες των συσκευών E-Zpass, πότε συλλέγονται τα δεδομένα και πώς θα χρησιμοποιηθούν, και πώς το Τμήμα Μεταφορών της Νέας Υόρκης μοιράζεται αυτά τα δεδομένα με άλλους φορείς, συμπεριλαμβανομένων της Αστυνομίας, του FBI και της Υπηρεσία Καταπολέμησης Ναρκωτικών.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr