ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης ακολουθεί τον «κανόνα των δεινοσαύρων» σε ότι αφορά τον Ν.Τραμπ: Ότι δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει...
prodeals

Αεροπορικό δυστύχημα στο Ιράν: Το αίτιο της συντριβής και τα σενάρια περί κατάρριψης του (βίντεο)

Αεροπορικό δυστύχημα στο Ιράν: Το αίτιο της συντριβής και τα σενάρια περί κατάρριψης  του (βίντεο)

«Δεδομένου της εμπειρίας του πληρώματος είναι απίθανο το αεροπορικό δυστύχημα στο Ιράν να ήταν αποτέλεσμα λάθους». Αυτό δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ukrainian International Airlines, Ihor Sosnovsky, σε δήλωσή του για το αεροπορικό δυστύχημα.

«Το αεροδρόμιο της Τεχεράνης δεν είναι περίπλοκο, δύσκολο και εδώ και αρκετά χρόνια η ουκρανική αεροπορική εταιρεία το χρησιμοποιεί για την εκπαίδευση πιλότων της σε αεροσκάφη Boeing 737 με σκοπό την αξιολόγηση της επάρκειας και της ικανότητάς τους να ενεργούν σε επείγουσες περιπτώσεις. Σύμφωνα με τα αρχεία μας, το αεροσκάφος ανήλθε στα 2.400 μέτρα. Δεδομένης της εμπειρίας του πληρώματος, η πιθανότητα σφάλματος είναι ελάχιστη. Δεν θεωρούμε ότι υπάρχει πιθανότητα να υπήρξε λάθος», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας.

Πώς έγινε το αεροπορικό δυστύχημα
Το αεροπλάνο απογειώθηκε, το πρωί της Τετάρτης, από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης και λίγα λεπτά μετά κατέπεσε. Σε βίντεο, που φέρεται να καταγράφει την πτώση, φαίνεται μια φλεγόμενη μπάλα να πέφτει προς το έδαφος. Διασώστες έφτασαν άμεσα στο σημείο και ενημέρωσαν πως το αεροσκάφος είχε πάρει φωτιά. Από το αεροπορικό δυστύχημα σκοτώθηκαν και οι 176 επιβαίνοντες. Το αεροσκάφος φάνηκε για τελευταία φορά στο ραντάρ όταν πετούσε στα 2.415,54 μέτρα. Όπως μετέδωσε το ιρανικό κρατικό δίκτυο IRIB, το αεροσκάφος συνετρίβη χωρίς να εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος
Ιρανοί διασώστες, μετά από έρευνες, εντόπισαν τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία αναμένεται να δώσουν απαντήσεις σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα. Σύμφωνα με το CNN, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Ιράν, Ali Abedzadeh, οι ΗΠΑ δεν θα συμμετάσχουν σε κανένα στάδιο της έρευνας. «Δεν θα δώσουμε το μαύρο κουτί στον κατασκευαστή ή στην Αμερική», είπε. Σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, όπως αναφέρει το αμερικανικό μέσο επικαλούμενο τον πρώην επικεφαλής της FAA Michael Goldfarb, το Ιράν θα είναι επικεφαλής στην έρευνα του αεροπορικού δυστυχήματος και οι ΗΠΑ, έδρα της Boeing, δεν απαιτείται να συμμετάσχει στην έρευνα. Η Σύμβαση του Σικάγου προβλέπει ότι το κράτος που σχεδίασε και κατασκεύασε το αεροσκάφος (ΗΠΑ) και το κράτος που το εκμεταλλευόταν (Ουκρανία) έχουν το δικαίωμα να ορίσουν το καθένα από έναν «διαπιστευμένο αντιπρόσωπο» ο οποίος θα συμμετάσχει στην έρευνα.

Όμως το συγκεκριμένο δυστύχημα μάλλον θα είναι εξαίρεση στον κανόνα της καλής διακρατικής συνεργασίας σε έρευνες για αεροπορικά δυστυχήματα. Η Τεχεράνη έχει ήδη καταστήσει σαφές πως θα αρνηθεί να στείλει στους Αμερικανούς τα μαύρα κουτιά, καθώς Ιράν και ΗΠΑ, που δεν έχουν διπλωματικές σχέσεις, έχουν βρεθεί τις τελευταίες ημέρες στα πρόθυρα πολέμου.

Από την πλευρά του ο Αμερικανός ΥΠΕΞ, Μάικ Πομπέο σε δηλώσεις του για το αεροπορικό δυστύχημα, ζήτησε «πλήρη συνεργασία στην έρευνα σχετικά με την αιτία της συντριβής», λέγοντας ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να παρακολουθούν στενά το περιστατικό και ήταν διατεθειμένοι να προσφέρουν στην Ουκρανία «κάθε δυνατή βοήθεια».

Βλάβη στον κινητήρα το αίτιο του αεροπορικού δυστυχήματος;
Ειδικοί και αξιωματούχοι σε διεθνές επίπεδο έχουν κινητοποιηθεί και προσπαθούν να εξακριβώσουν σε τι οφειλόταν η τραγωδία. Πάντως πέντε πηγές προσκείμενες στις υπηρεσίες ασφαλείας δυτικών κρατών — τρεις Αμερικανοί, ένας Ευρωπαίος κι ένας Καναδός — που μίλησαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters υπό τον όρο να μην κατονομαστούν επισήμαναν πως η πρώτη εκτίμηση που γίνεται είναι πως πράγματι υπήρξε βλάβη κινητήρα του Boeing και δεν καταρρίφθηκε από κάποιον πύραυλο. Υπάρχουν στοιχεία που υποδεικνύουν ότι ο ένας κινητήρας υπερθερμάνθηκε, ανέφερε ο Καναδός.

Αεροπορικό δυστύχημα: Τα σενάρια για πυραυλική επίθεση ή βόμβα
Από την πλευρά του ο πρώην επικεφαλής του τμήματος διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων των ΗΠΑ, Jeffrey Guzzetti, δήλωσε ότι τα στοιχεία και το βίντεο από τον ερασιτέχνη που έχει παρακολουθήσει, δείχνει να μην συμφωνεί στο σενάριο εκδήλωσης πυρκαγιάς σε κινητήρα. «Πιο πιθανή είναι η έκρηξη βόμβας, ή η κατάρριψη με πύραυλο. Τα αεροπλάνα δεν τυλίγονται στις φλόγες έτσι απλά. Εκτός και αν ήταν μία έκρηξη», υπογραμμίζει.

Η προσπάθεια των υπηρεσιών πληροφοριών να κατανοήσουν τι συνέβη καταγράφεται την ώρα που τα αεροσκάφη 737 MAX της Boeing συνεχίζουν να είναι καθηλωμένα στο έδαφος μετά τα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν δύο εξ αυτών το 2018 και το 2019 στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία αντίστοιχα. Το 737-800, ένα από τα μοντέλα της εταιρείας που χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα διεθνώς, έχει καλό ιστορικό ως προς την ασφάλεια και δεν είναι εφοδιασμένο με το λογισμικό που πιστεύεται ότι προκάλεσε τα δύο δυστυχήματα των 737 MAX.

Μια εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας εντοπισμού θέσης εμπορικών πτήσεων Aireon ανακοίνωσε πως έχει συγκεντρώσει δεδομένα για τη θέση του αεροσκάφους της UIA που συνετρίβη χθες κοντά στην Τεχεράνη και τα μοιράζεται με τις αρμόδιες αρχές. Το σύστημα παγκόσμιου εντοπισμού θέσης αεροσκαφών της Aireon, που βασίζεται σε δορυφόρους, προσφέρει πολύ πιο λεπτομερή στοιχεία από αυτά που αναρτώνται σε ιστότοπους όπως είναι για παράδειγμα ο FlightRadar24 — ο οποίος δεν διαθέτει δεδομένα για τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του Μπόινγκ χθες. Η Aireon είχε δώσει στους εποπτικούς φορείς λεπτομερή δεδομένα για την πτήση του 737 MAX των αιθιοπικών αερογραμμών πέρυσι. Τα δεδομένα αυτά συνέβαλαν οι αρχές των ΗΠΑ και του Καναδά να αποφασίσουν να καθηλωθούν τα 737 MAX στο έδαφος, εξαιτίας των ομοιοτήτων του δυστυχήματος στην Αιθιοπία με εκείνο στην Ινδονησία.

Η Boeing, μετά το αεροπορικό δυστύχημα, ανέφερε ότι βρίσκεται σε επαφή με τους πελάτες της και «στέκεται στο πλευρό τους αυτή τη δύσκολη ώρα» προσθέτοντας πως είναι διατεθειμένη να «βοηθήσει με όποιο τρόπο της ζητηθεί». Οι μετοχές του αμερικανικού κολοσσού της αεροναυπηγικής έκλεισαν με πτώση 1,1% χθες. Στο Παρίσι το πρωί χθες Τετάρτη η κατασκευάστρια των μηχανών του 737-800, η CFM (ανήκει στην αμερικανική General Electric και στη γαλλική Safran) ανέφερε ότι είναι πρόωρο να γίνονται υποθέσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

Ανάμεσα στα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος είναι 82 Ιρανοί, 63 Καναδοί και 11 Ουκρανοί, σύμφωνα με τις ουκρανικές αρχές. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του Καναδά Τζάστιν Τριντό, 138 επιβάτες επρόκειτο να μετεπιβιβαστούν σε πτήση προς το Τορόντο στο Κίεβο.

Η Ουκρανία στέλνει ειδική ομάδα στο Ιράν για το αεροπορικό δυστύχημα
Το αεροπορικό δυστύχημα είναι το πρώτο θανατηφόρο για την UIA, η οποία διαβεβαίωσε ότι θα κάνει το παν για να εξακριβώσει τι συνέβη. Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι θα στείλει ομάδα ειδικών στο Ιράν για να συμμετέχουν στις έρευνας. Ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έδωσε εντολή στον ουκρανό γενικό εισαγγελέα να διενεργήσει έρευνα ποινικής φύσης, χωρίς να διευκρινίσει κατά τίνος.

Την έρευνα για να εξακριβωθούν τα αίτια της συντριβής του Boeing εντέλλονται να διενεργήσουν οι αρχές του Ιράν, βάσει της Σύμβασης του Σικάγου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό ανακοίνωσε πως ο υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησής του θα έλθει σε επαφή με τον Ιρανό ομόλογό του για να ζητήσει να γίνει «διεξοδική» έρευνα. Όταν ερωτήθηκε από τον Τύπο στην Οτάβα εάν αποκλείει κατηγορηματικά την πιθανότητα το αεροσκάφος να καταρρίφθηκε, ο Τριντό αποκρίθηκε «δεν μπορώ». «Είναι επικίνδυνο να κάνουμε υποθέσεις για τα πιθανά αίτια» του πολύνεκρου δυστυχήματος, πρόσθεσε ο επικεφαλής της καναδικής κυβέρνησης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Συνέβη κάτι πολύ ασυνήθιστο» στο αεροσκάφος μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο της Τεχεράνης, παρατήρησε από τη δική του πλευρά ο υπουργός Μεταφορών του Καναδά Μαρκ Γκαρνό. «Κάτι ξαφνικό», πρόσθεσε ο Γκαρνό, που πάντως επίσης τόνισε πως δεν θέλει να κάνει υποθέσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.