ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πορδοσάλτε...
prodeals

Το χρονικό της έκρηξης του αεροπλάνου της TWA πάνω από το Άργος (φωτό)

Το χρονικό της έκρηξης του αεροπλάνου της TWA πάνω από το Άργος (φωτό)

Σαν σήμερα, στις 2 Απριλίου το 1986 εξερράγη βόμβα σε επιβατικό σκάφος της TWA με 115 επιβαίνοντες, επταμελές πλήρωμα και κυβερνήτη τον Ρίτσαρντ Πίτερσεν που πέταγε από τη Ρώμη στην Αθήνα και πετούσε πάνω από το Άργος. Την ευθύνη για το τρομοκρατικό χτύπημα ανέλαβαν οι «Αραβικοί Επαναστατικοί Πυρήνες» που υποστήριξαν ότι η βόμβα στο Boeing 727 της TWA μπήκε ως απάντηση στις ΗΠΑ και στις επιθέσεις που είχαν κάνει μια εβδομάδα πριν κατά της Λιβύης. Αυτό που έσωσε την πτήση 840 από την συντριβή, ήταν το χαμηλό ύψος που πέταγε το αεροπλάνο της TWA και η τεράστια ψυχραιμία του κυβερνήτη Ρίτσαρντ Πίτερσεν και του πληρώματός του. 4 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους.

Τα χέρια που τοποθέτησαν εκείνο το βράδυ τον εκρηκτικό μηχανισμό στο Boeing 727, φρόντισαν να μην κάνουν κανένα λάθος, έχοντας υπολογίσει τα πάντα, ακόμη και μια αναμενόμενη πολλές φορές καθυστέρηση της πτήσης από την Ρώμη στο Κάιρο με ενδιάμεση στάση την Αθήνα.

Τελικά το Boeing 727 της TWA και η πτήση 840 έφυγε στην ώρα της από το αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο, την Τετάρτη 2 Απριλίου του 1986 με 115 επιβαίνοντες, επταμελές πλήρωμα και κυβερνήτη τον Ρίτσαρντ Πίτερσεν.

Η πτήση ήταν εξαιρετική, ο καιρός πολύ καλός και όλα κυλούσαν ομαλά, μέχρι τη στιγμή που το Boeing βρέθηκε πάνω από το Άργος, μερικές δεκάδες χιλιόμετρα από την Αθήνα και το Ανατολικό αεροδρόμιο.

Είχε ήδη αρχίσει την κάθοδο του και πετούσε σε 3.350 μέτρα ύψος, όταν ανατινάχθηκε ο εκρηκτικός μηχανισμός που είχε τοποθετηθεί κάτω από την θέση 10F, λίγα μέτρα πριν από αυτές δίπλα στα φτερά.

Εκεί καθόταν αμέριμνος ο 37χρονος Αλμπέρτο Οσπίνα από το Στράτφορντ του Κοννέκτικατ κοιτώντας έξω από το παράθυρό του, όταν η τρύπα δύο επί ένα μέτρα που δημιουργήθηκε τον εκτόξευσε στο κενό.

Μέσα σε δευτερόλεπτα τον ακολούθησαν δύο γυναίκες και ένα κοριτσάκι οχτώ μηνών που «εξαφανίστηκαν» στην τρύπα, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες ούρλιαζαν μέσα στην καμπίνα που είχε υποστεί αποσυμπίεση.

Αυτό που έσωσε την πτήση 840 από την συντριβή, ήταν το χαμηλό ύψος που πέταγε το αεροπλάνο της TWA και η τεράστια ψυχραιμία του κυβερνήτη Ρίτσαρντ Πίτερσεν και του πληρώματός του.

Ο τελευταίος επικοινώνησε με την Αθήνα, ενώ αεροσυνοδοί και φροντιστές του Boeing προσπαθούσαν να ηρεμήσουν και να συνδράμουν τους υπολοίπους επιβάτες μέσα σε μια καμπίνα που θύμιζε βομβαρδισμένο τοπίο.

Κάποιοι είχαν την ψυχραιμία να τραβήξουν φωτογραφίες από το εσωτερικό του «πληγωμένου» αεροπλάνου που συνέχισε το ταξίδι του για την Αθήνα, σε μια διαδρομή που φάνταζε ατέλειωτη.

Χρειάστηκαν εικοσιπέντε περίπου λεπτά για να προσγειωθεί στο Ανατολικό Αεροδρόμιο το Boeing 727 και να αποβιβαστούν τρομοκρατημένοι αλλά σώοι οι εναπομείναντες 111 επιβάτες και τα επτά μέλη του πληρώματος της πτήσης 840.

Την ίδια ώρα άρχιζαν οι έρευνες για τους τέσσερις αδικοχαμένους που βρέθηκαν στο κενό και χάθηκαν πάνω από την περιοχή του Άργους, χωρίς κανείς δυστυχώς να ελπίζει σε κάποιο θαύμα.

Το οικογενειακό δράμα και οι ένοχοι της τραγωδίας

Τα συνεργεία ανακάλυψαν τις τρεις σωρού διαμελισμένες, την μία κοντά στην άλλη, στην περιοχή του αεροδρομίου του Άργους και λίγο πιο μακριά το μοιραίο κάθισμα 10F, που καθόταν ο Οσπίνα.

Ήταν δύο γυναίκες -αμφότερες Ελληνοαμερικανίδες- η Δήμητρα Στυλιανοπούλου 52 ετών, η κόρη της Μαρία Στυλιανοπούλου-Κλάγκ και η οχτώ μηνών εγγονή της που έφυγαν όλες μαζί σε ένα τραγικό παιχνίδι τη μοίρας.

Η σωρός του άτυχου Αλμπέρτο εντοπίστηκε στα νερά του Αργολικού Κόλπου κοντά στην Νέα Κίο ενώ την ίδια στιγμή τα νέα της τρομοκρατικής επίθεσης είχαν γίνει γνωστά σε όλη την υφήλιο.

Ο θάνατος γιαγιάς, κόρης και εγγονής συγκλόνισε την κοινή γνώμη ενώ στα ΜΜΕ της εποχής έγινε αναφορά για την μαρτυρία ενός βοσκού που είδε τους άτυχους επιβάτες να πέφτουν.

Την ευθύνη για το τρομοκρατικό χτύπημα ανέλαβαν οι «Αραβικοί Επαναστατικοί Πυρήνες» που υποστήριξαν ότι η βόμβα στο Boeing 727 της TWA μπήκε ως απάντηση στις ΗΠΑ και στις επιθέσεις που είχαν κάνει μια εβδομάδα πριν κατά της Λιβύης.

H CIA και οι Ιταλικές μυστικές υπηρεσίες άρχισαν να ψάχνουν τους ενόχους, οι οποίοι όμως δεν βρέθηκαν ποτέ, εκτός από μια γυναίκα Λιβυκής καταγωγής που συνελήφθη ως ύποπτη για συμμετοχή της στο χτύπημα.

Τελικά αφέθηκε ελεύθερη αφού δεν βρέθηκαν αποδείξεις για την φερόμενη εμπλοκή της και μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει συλληφθεί για την βόμβα στην πτήση 840 της TWA.

Εικοσιεννιά χρόνια μετά, μια επιβάτης που επέζησε, η Τζάνετ Σάφι, συνάντησε ξανά τον κυβερνήτη του Boeing Ρίτσαρντ Πίτερσεν και φωτογραφήθηκαν μαζί, αυτή 65 ετών πλέον και ο πρώην πιλότος στα 84 χρόνια του.

Ήταν η πρώτη φορά που τον έβλεπε μετά από την πτήση που δεν ξέχασε ποτέ, ούτε αυτή, ούτε οι άλλοι επιβάτες που επέζησαν, σαν τον Σαουδάραβα που καθόταν απέναντι από τις θέσεις 10F, 10D και 10C. Ο άνθρωπος αυτός περιέγραψε τις τρομαχτικές στιγμές που έζησε λέγοντας: «Ακούσαμε μια μεγάλη έκρηξη, είδα τον άνδρα δίπλα μου να εξαφανίζεται και ένιωσα τον εαυτό μου να τραβιέται έξω».

Τελικά κατάφερε να μείνει στη θέση του, βλέποντας απέναντι την τρύπα που είχε ανοίξει από την έκρηξη να χάσκει σαν ανοιχτό στόμα.

Ένα «στόμα» που έστειλε στον θάνατο τέσσερις ανθρώπους στην πτήση του τρόμου πάνω από τον Αργολικό κάμπο εκείνη την Τετάρτη του Απρίλη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.