Παραλίγο αεροπορική τραγωδία στη Νότια Αφρική με «πρωταγωνιστή» ξανά ένα Boeing 737.
Το αεροσκάφος, έχασε έναν τροχό λίγο μετά την απογείωση, υποχρεώνοντας τον κυβερνήτη σε αναγκαστική προσγείωση.
Το περιστατικό αυτό έρχεται εν μέσω αναταραχής για την Boeing στον απόηχο της κατάθεσης του Sam Salehpour ενώπιον του Κογκρέσου την περασμένη εβδομάδα, στην οποία κατηγόρησε την εταιρεία ότι παίζει «ρωσική ρουλέτα» με τις ζωές των ανθρώπων.
Η Boeing αρνήθηκε τις δηλώσεις του Salehpour και προσπάθησε να καθησυχάσει τους φόβους του κοινού μετά από διαδοχικά περιστατικά από τις αρχές του χρόνου.
Η εταιρεία λέει ότι οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ψευδείς.
Δύο στελέχη μηχανικών της Boeing δήλωσαν αυτή την εβδομάδα ότι τόσο στις δοκιμές σχεδιασμού όσο και στις επιθεωρήσεις αεροσκαφών – μερικά από αυτά ηλικίας 12 ετών – δεν υπήρξαν ευρήματα κόπωσης ή ρωγμών.
Το προσωπικό ασφαλείας στο Διεθνές Αεροδρόμιο OR Tambo στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, παρατήρησε ότι το αεροσκάφος FlySafair είχε προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης κατά την απογείωση στις 21 Απριλίου.
Αφού διατάχθηκαν να επιστρέψουν, οι πιλότοι έκαναν ένα χαμηλό πέρασμα πάνω από τον διάδρομο, ώστε οι μηχανικοί να μπορούν να επιθεωρήσουν τη ζημιά.
Βρήκαν ότι ένας από τους τέσσερις πίσω τροχούς είχε κοπεί κατά την απογείωση και διέταξαν το αεροπλάνο να προσγειωθεί. Αλλά το βίντεο από την προσγείωση δείχνει τον τροχό να αποσυντίθεται καθώς το αεροπλάνο προσπάθησε να τροχοδρομήσει στον διάδρομο.
Το κλιπ δείχνει την πτήση FA212 με καπνό να βγαίνει από τον κατεστραμμένο τροχό.
Δευτερόλεπτα αργότερα, υπήρξε μια έκρηξη και τμήματα του τροχού εκτινάχθηκαν, καθώς το σύστημα προσγείωσης κατέρρευσε, στέλνοντας το τζετ να παίρνει κλίση, πριν ακινητοποιηθεί.
Από θαύμα δεν υπήρξαν τραυματισμοί επιβατών, οι οποίοι το εκκένωσαν άμεσα και προωθήθηκαν στον προορισμό της με άλλη πτήση.
Το περιστατικό έρχεται εν μέσω μιας σειράς πρόσφατων ατυχημάτων που αφορούν το προβληματικό αεροπλάνο 737, εγείροντας ερωτήματα ασφαλείας μεταξύ των ανήσυχων επιβατών.
Τον Μάρτιο, ο πρώην εργαζόμενος της Boeing, John Barnett βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στη Νότια Καρολίνα, ενώ πήγαινε να υποβάλλει μήνυση εναντίον της εταιρίας.
Ο 62χρονος ισχυρίστηκε ότι οι εργαζόμενοι, κατόπιν πιέσεων, τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας στα αεροσκάφη ενώ βρίσκονταν στη γραμμή συναρμολόγησης.
Ο Barnett είχε ισχυριστεί ότι εξαρτήματα δεύτερης κατηγορίας αφαιρέθηκαν κυριολεκτικά από κάδους απορριμμάτων, πριν τοποθετηθούν σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν για να αποφευχθούν καθυστερήσεις.
Μια ανασκόπηση του 2017 από την FAA επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του, απαιτώντας από την Boeing να αναλάβει δράση.
Η δουλειά του Barnett για 32 χρόνια ήταν να επιβλέπει τα πρότυπα παραγωγής για τα αεροπλάνα της εταιρείας – πρότυπα που είπε ότι δεν πληρούνταν κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών του στο τότε νέο εργοστάσιο στο Τσάρλεστον από το 2010 έως το 2014.
Ο Barnett ισχυρίστηκε ότι ειδοποίησε τους ανωτέρους του στο εργοστάσιο για τις αμφιβολίες του, αλλά δεν έγινε ποτέ καμία ενέργεια. Η Boeing το αρνήθηκε, καθώς και τους ισχυρισμούς του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.