H νέα τεχνική έκθεση κόλαφος του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη έρχεται για να ρίξει φως στις συνθήκες της έκρηξης κατά την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη. Η συμπληρωματική τεχνική έκθεση πιστοποιεί την ύπαρξη χημικών ουσιών, οι οποίες μεταφέρονταν παράνομα, αφού από πουθενά δεν προκύπτει να έχουν δηλωθεί.
Στην έκθεση που στηρίζεται σε αδιάψευστο φωτογραφικό υλικό και ευρήματα τονίζεται πως έγιναν επί τούτου τραγικά λάθη και παραλείψεις, τα οποία αναλύονται ένα προς ένα, ενώ πιστοποιεί πως στο χώρο υπήρχαν ακόμη και άνθρωποι οι οποίοι δεν φαίνεται να ανήκουν σε κάποια ομάδα διάσωσης.
Μάλιστα, ο κ. Κοκοτσάκης εντοπίζει μέσω φωτογραφικού υλικού ύποπτα κομμάτια, τα οποία θεωρεί πως προέρχονται από το παράνομο φορτίο και τα οποία μετακινούνται σε διαφορετικό χώρο από τα υπόλοιπα. Το δε συγκλονιστικό είναι πως τα εν λόγω συντρίμμια δεν εντοπίζονται μετέπειτα στην θέση Κουλούρι Λάρισας, στο οικόπεδο του ΟΣΕ, όπου και μέχρι σήμερα βρίσκονται τα συντρίμμια.
Εκτός των άλλων συνταρακτικών που πιστοποιείται πως έχουν συμβεί, ο κ. Κοκοτσάκης στην έκθεσή του επισημαίνει και το σοκαριστικό γεγονός πως αρμόδιες αρχές επέτρεψαν από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος να βρίσκεται στο σημείο με δικούς της ανθρώπους η εμπλεκόμενη Hellenic Train,να επιχειρεί και στη συνέχεια να απομακρύνει βαγόνια.
Μέσα από την εκτενή έκθεση του ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης καταλήγει σε δύο υποθέσεις για την θέση του κοντέινερ, το οποίο θεωρεί πως σίγουρα βρίσκεται πάνω σε βαγόνι (πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας).
Το πρώτο σενάριο
Το πρώτο σενάριο θέλει το κοντέινερ να βρίσκεται ακριβώς πίσω από την 2η ηλεκτρομηχανή σε κενό χώρο της πλατφόρμας 1. Η σκέψη του περιγράφεται ως εξής:
«Ο μηχανοδηγός /μηχανοδηγοί άσκησαν ενστικτωδώς τα φρένα όταν αντιλήφθηκαν την θέση του ερχόμενου εξ αντιθέτου τρένου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι υπερμεγέθεις λαμαρίνες να μετατοπιστούν μπροστά λόγω της κινητικής ενέργειας και της έλλειψης αξιόλογου και ικανού μηχανισμού να μπορεί να σταματήσει την πρόσθια κίνηση τόσο μεγάλου φορτίου σε περίπτωση ατυχήματος ή μεγάλης πέδησης.
Οι λαμαρίνες λοιπόν κινούμενες ανεξέλεγκτα χτύπησαν το κοντέινερ μεταφοράς επικινδύνων καυσίμων υλικών που βρισκόταν πιθανόν ακριβώς, προκαλώντας διασπορά του υγρού καυσίμου και ταυτόχρονα υπήρξε έναυση αυτού από τους σπινθήρες των ηλεκτρικών εκκενώσεων από την πτώση καλωδίων μεταφοράς ρεύματος.
Εκεί είχαμε και την πρώτη έκρηξη αερίου νέφους και την διασπορά των πάνελ του κοντέινερ και μικρότερων αντικειμένων αλλά και την συνεχόμενη μετατροπή του υπολείμματος νέφους ατμών σε πυρόσφαιρα (fire ball). Κομμάτια του ίδιου φορτίου επίσης εκτινάχθηκαν στην φορά της επιβατικής αμαξοστοιχίας όπως περιγράφουμε στην δυναμική της έκρηξης με τα τραγικά αποτελέσματα στα θύματα».
Το δεύτερο σενάριο
Το δεύτερο σενάριο του κ. Κοκοτσάκη θέλει το κοντέινερ με το παράνομο υλικό να βρίσκεται πίσω από τα ελάσματα στον κενό χώρο της πλατφόρμας Νο 4 και μπροστά από το εμπορευματοκιβώτιο. Η σκέψη του περιγράφεται ως εξής:
«Στην περίπτωση αυτή, η αρχική διασπορά του φορτίου που προκάλεσε την έκρηξη έγινε από την παράσυρση του κοντέινερ από το πίσω μέρος της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Σε αυτή την περίπτωση η μηχανική που το δημιούργησε αυτό θα μπορούσε να είναι η εξής:
Κατά την σύγκρουση της πρώτης ηλεκτράμαξας με την αρχή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκάλεσε την μετατόπιση του φορτίου το οποίο πίεσε υπερβολικά το πίσω μέρος της δεύτερης ηλεκτράμαξας εξ ού και η αποκόλληση τμήματος αυτής προκαλώντας την να σηκωθεί στον αέρα σχηματίζοντας το γράμμα (Λ) μεταξύ πρώτης και δεύτερης ηλεκτράμαξας. Και φορά ημικυκλική προς τα αριστερά του άξονα φοράς (ουσιαστικά όλα πλην ενός των ελασμάτων πέρασαν από κάτω και από τις δύο ηλεκτράμαξες). Το πίσω μέρος της ηλεκτράμαξας μαζί με το τυλιγμένο γύρω της έλασμα λαμαρίνας χτύπησαν τα πάνελ του κοντέινερ μεταφοράς εύφλεκτων.
Ακολούθως η εξέλιξη είναι ίδια όπως παραπάνω .Σημειώνεται ότι από πρόχειρους υπολογισμούς η πλατφόρμα (βαγόνι) Νο 4 ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από τα άλλα βαγόνια (περίπου 20%).
Η φωτιά στο μπροστινό τμήμα της επιβατικής αμαξοστοιχίας και κυρίως το βαγόνι με τα πολλά θύματα φέροντα εγκαύματα, φαίνεται να έχει μεγάλη ένταση από την περιέλουση της με καύσιμο στον έμπροσθεν της τμήμα αλλά και την προσθήκη αέρα από την κίνηση δημιουργώντας τραγικές συνθήκες , προήλθε από τα κομμάτια ή το ή τα δοχεία(ο) που περιείχαν το εύφλεκτο υλικό τα οποία εκτινασσόμενα βρέθηκαν φλεγόμενα στην πορεία της, τα παρέσυρε , μεταδόθηκε η φωτιά με μεγάλη ταχύτητα στο βαγόνι τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά με τραγικές συνέπειες για τους επιβάτες.
Ακολούθως το επιβατηγό βαγόνι κατέληξε εκτός πορείας και όταν το υλικό μετάδοσης της φωτιάς εξέλειπε , συνέχισε να καίγεται αυτόνομα με τα καύσιμα υλικά που υπήρχαν στο εσωτερικό του».
Άφησαν τη Hellenic Train να απομακρύνει συντρίμμια
Ένα από τα εντυπωσιακά συμπεράσματα της νέας έκθεσης Κοκοτσάκη είναι ότι όχι μόνο υπήρξαν «παραλείψεις» αλλά και «αλλοίωση της σκηνής του εγκλήματος από την πρώτη κιόλας μέρα μετά το δυστύχημα ».
Είναι χαρακτηριστικό ότι άφησαν την Hellenic Train να αποσύρει βαγόνια και εμπορευματοκιβώτια από το χώρο του δυστυχήματος, ενώ κανονικά θα έπρεπε «να είχε απαγορευτεί οποιαδήποτε εμπλοκή της εταιρείας. Επίσης η απομάκρυνση των συντριμμιών έγινε «χωρίς περιγραφή και κυρίως χωρίς ταυτοποίηση , κατάσχεση και ασφαλή διατήρηση».
Μετέφεραν συντρίμμια σε άγνωστο σημείο για να τα εξαφανίσουν
Ένα από τα συγκλονιστικά συμπεράσματα του κ. Κοκοτσάκη έχει να κάνει με την εξαφάνιση κρίσιμων στοιχείων από το χώρο του δυστυχήματος προς άγνωστη κατεύθυνση, καθώς δεν έχουν εντοπιστεί στη θέση Κουλούρι, όπου μεταφέρθηκαν τα υπόλοιπα συντρίμμια.
Συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει κατά την διάρκεια των ερευνών, «έγινε αντιληπτή μια συστηματική , συνεχόμενη και επιμελής προσπάθεια μεταβολής και αλλοίωσης του τοπίου του δυστυχήματος-εγκλήματος ,από μέλη ομάδας που δεν φάνηκαν να ανήκουν σε κάποια ομάδα διάσωσης» .
Όπως αναφέρει «με πολύ μεθοδικό τρόπο αφαιρούσαν συγκεκριμένα κομμάτια από τον χώρο του δυστυχήματος και τα τοποθετούσαν επιμελώς στο πίσω μέρος του εναπομείναντος βαγονιού, πίσω από το εμπορευματοκιβώτιο με τα χαρακτηριστικά ΖIM-ONITOR».
Μάλιστα παραθέτει φωτογραφία που δείχνει πως ενώ συγκεντρώνονται τα συντρίμμια για το Κουλούρι σε σωρούς, «τα αντικείμενα που προέρχονται από την εκτίναξη κοντέινερ , συγκεντρώνονται σε σημείο κοντά στις γραμμές για να οδηγηθούν στην συνέχεια επί της πλατφόρμας βαγονιού πάνω στις γραμμές και από εκεί σε αμαξοστοιχία που προσήλθε για τον σκοπό αυτό».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.