ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Εξαφάνιση υποβρυχίου στον Τιτανικό: Πρώην επιβάτης μιλά για την εμπειρία του – «Δεν υπάρχει διαφυγή ή βγαίνεις ή πεθαίνεις»

Ορισμένα από τα εξαρτήματα έμοιαζαν, όπως είπε, «κάπως αυτοσχέδια»

Εξαφάνιση υποβρυχίου στον Τιτανικό: Πρώην επιβάτης μιλά για την εμπειρία του – «Δεν υπάρχει διαφυγή ή βγαίνεις ή πεθαίνεις»

Αμερικανός δημοσιογράφος μιλά για την εμπειρία που είχε πέρσι με το τουριστικό υποβρύχιο που εξαφανίστηκε την Κυριακή στα βάθη του Ατλαντικού κατά την διάρκεια κατάδυσης στο ναυάγιο του Τιτανικού.

Έχοντας βιώσει την εμπειρία του ριψοκίνδυνου αυτού ταξιδιού, ο ανταποκριτής του δικτύου «CBS», David Pogue, υποστήριξε στο BBC ότι θα ήταν αδύνατο για όσους βρίσκονται μέσα σε αυτό, να απεγκλωβιστούν χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Το τουριστικό υποβρύχιο «Titan» μαζί με τους πέντε επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού με τους Καναδούς και τους Αμερικανούς εμπειρογνώμονες να έχουν ξεκινήσει μία γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Το υποβρύχιο «Titan» εκτιμάται πως βρισκόταν περίπου 1.450 χιλιόμετρα ανοιχτά του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης όταν χάθηκε.

Ο ανταποκριτής του CBS, David Pogue, τόνισε ότι θα ήταν μεγάλη πρόκληση για τους διασώστες να βρουν εγκαίρως το υποβρύχιο.

Μιλώντας χθες στο βρετανικό δίκτυο, ο Pogue εξήγησε ότι οι πέντε επιβάτες που βρίσκονται στο υποβρύχιο «σφραγίστηκαν» μέσα στην κύρια κάψουλα με διάφορες βίδες που έχουν τοποθετηθεί από την εξωτερική πλευρά και κατά συνέπεια, θα έπρεπε να αφαιρεθούν από πλήρωμα εκτός του σκάφους.

Σε δηλώσεις του στην εκπομπή του BBC «The Context», ο Pogue ανέφερε επίσης ότι το τουριστικό υποβρύχιο «Titan» της εταιρείας «OceanGate», είχε επτά διαφορετικές λειτουργίες που του επέτρεπαν να αναδυθεί στην επιφάνεια και ότι ήταν «πραγματικά ανησυχητικό» ότι καμία από αυτές δεν είχε λειτουργήσει μέχρι στιγμής.

Ο ανταποκριτής του αμερικανικού δικτύου υπογράμμισε επίσης ότι τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά εάν το υποβρύχιο έχει παγιδευτεί ή παρουσίασε κάποια διαρροή.

«Δεν υπάρχει εφεδρικό σύστημα, δεν υπάρχει κάψουλα διαφυγής», είπε. «Ή βγαίνεις στην επιφάνεια ή πεθαίνεις», υποστήριξε χαρακτηριστικά.

O Αμερικανός δημοσιογράφος δήλωσε επίσης πως, το γεγονός ότι το GPS δεν λειτουργεί κάτω από το νερό, αλλά ούτε και ο ασύρματος, περιπλέκει περαιτέρω την αποστολή εντοπισμού του, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχει προς το παρόν «κανένας τρόπος» επικοινωνίας με το υποβρύχιο .

«Όταν τα πλοία υποστήριξης βρίσκονται ακριβώς πάνω από το τουριστικό υποβρύχιο, μπορούν να ανταλλάσσουν σύντομα γραπτά μηνύματα. Προφανώς αυτά δεν παίρνουν πλέον απάντηση», υπογράμμισε ο David Pogue.

Αναφορικά με το περσινό ταξίδι του, είπε ότι το υποβρύχιο κατευθύνεται μ’ ένα χειριστήριο τύπου παιχνιδιού Xbox και παραδέχθηκε ότι αρχικά δίσταζε να επιβιβαστεί στο τουριστικό υποβρύχιο, καθώς ορισμένα από τα εξαρτήματα έμοιαζαν, όπως είπε, «κάπως αυτοσχέδια».

Ο Pogue απευθύνθηκε στον εφευρέτη του «Titan» και διευθύνοντα σύμβουλο της «OceanGate», Stockton Rush, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι η κύρια κάψουλα του υποβρυχίου από ανθρακονήματα είχε σχεδιαστεί από κοινού με τη Nasa και το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον και ήταν «συμπαγής».

Το «Titan» μπορεί να καταδύεται σε βάθη έως 4 χιλιόμετρα και ταξιδεύει με ταχύτητα τριών κόμβων την ώρα – περίπου 5,5 χλμ/ώρα.

Κατασκευασμένο από «τιτάνιο και ανθρακονήματα», το σκάφος έχει μήκος 6,7 μέτρα και βάρος 10 τόνους (όσο περίπου έξι αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους), διαθέτει κάμερες, φώτα και σαρωτές ενώ χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink του Έλον Μασκ για την επικοινωνία του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.