Δώδεκα στρατηγικά βομβαρδιστικά stealth B-2 Spirit των ΗΠΑ φωτογραφήθηκαν να απογειώνονται από την 509η βάση βομβαρδιστικών του Μισούρι σε μία επίδειξη ισχύος από αυτές που δεν συνηθίζουν οι ΗΠΑ.
Η πρώτη απογείωση-άσκηση έγινε την περασμένη Δευτέρα, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι επαναλήφθηκε και πριν από μερικές ώρες.
Τα αεροσκάφη πετούν σε υπερπόντιες αποστολές με την υποστήριξη εναέριων τάνκερ.
Monday, to cap off exercise Spirit Vigilance 24, 12 USAF B-2 stealth bombers from the 509th Bomb Wing conducted a scramble and mass fly-off from Whiteman Air Force Base in Missouri. pic.twitter.com/7RUnT2n53l
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) April 18, 2024
Η επίδειξη δύναμης έρχεται σε συνέχεια των χθεσινών εικόνων που μεταδόθηκαν με την μεταφορά πύραυλων cruise, AGM-129 ACM, με πυρηνικές κεφαλές σε στρατηγικά βομβαρδιστικά B-52H, όταν οι ΗΠΑ απάντησαν στην εντολή της Μόσχας για πυρηνική ετοιμότητας των ρωσικών υποβρυχίων εκτόξευσης στρατηγικών πυραύλων (SLBM) με την εκπομπή του κωδικού ΜΟΝOLITH.
Σχεδιάστηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου σαν το πρώτο «αόρατο» στρατηγικό βομβαρδιστικό και πέταξε για πρώτη φορά, σαν σήμερα, στις 17 Ιουλίου του 1989, το B-2 Spirit θεωρείται ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και σημαντικά αεροσκάφη που έχουν υπηρετήσει στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.
Τα βομβαρδιστικά B-2 αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και εισήχθησαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Η ανάπτυξή του αρχικά ξεκίνησε με το πρόγραμμα «Advanced Technology Bomber» (ATB) κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Κάρτερ, και η απόδοσή του ήταν ένας από τους λόγους για την ακύρωση του υπέρ του Β-1 Lancer.
Το πρόγραμμα ATB συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της διοίκησης Ρίγκαν, αλλά οι ανησυχίες για τις καθυστερήσεις στην παρουσίασή του οδήγησε στην αποκατάσταση του προγράμματος Β-1.
Το αναπτυξιακό πρόγραμμα
Το κόστος του προγράμματος αυξήθηκε σε όλη την ανάπτυξη. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Northrop Grumman με βοήθεια από την Boeing, το κόστος κάθε αεροσκάφους κατά μέσο όρο σε δολάρια ΗΠΑ ήταν 737.000.000 (δολάρια του 1997).
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αναφέρει την εμβέλειά του στα περίπου 6.000 ναυτικά μίλια (11.000 χιλιόμετρα).
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του
Λόγω των πολύπλοκων χαρακτηριστικών της πτήσης του αεροσκάφους και τις απαιτήσεις σχεδιασμού για τη διατήρηση πολύ χαμηλής ορατότητας σε πολλαπλά μέσα ανίχνευσης, τόσο για την ανάπτυξη και την κατασκευή του Β-2 απαιτήθηκε πρωτοποριακή χρήση κατασκευαστικών τεχνολογιών και σχεδιασμών μέσω υπολογιστή.
Mπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 12 πυρηνικά βλήματα σε μία μόνο έξοδο!
Το Β-2 έχει πλήρωμα μόλις δύο ατόμων: Ένας πιλότος στο αριστερό κάθισμα, και ο διοικητής της αποστολής στα δεξιά, ενώ έχει διατάξεις και για ένα τρίτο μέλος πληρώματος εάν απαιτείται.
Για λόγους σύγκρισης, το B-1Β έχει πλήρωμα των τεσσάρων και το Β-52 έχει πλήρωμα των πέντε.
Η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του B-2 αποδείχθηκε στην επιχείρηση Allied Force, όπου ήταν υπεύθυνο για την καταστροφή του 33% όλων των sερβικών στόχων τις πρώτες οκτώ εβδομάδες, πετώντας χωρίς στάση στο Κοσσυφοπέδιο από την έδρα του στο Μιζούρι και πίσω.
Εικάζεται επίσης ότι ήταν ένα B-2 Spirit το μαχητικό που είχε καταστρέψει τότε την κινεζική Πρεσβεία.