ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Ελληνικές φρεγάτες FDI Vs σαουδαραβικών κορβετών Avante 2000: Μια μελαγχολική διαπίστωση

Η Naval Systems πρόκειται να παραδώσει την πρώτη φρεγάτα της κλάσης «Κίμων» το 2027, έξι χρόνια μετά την παραγγελία!

Ελληνικές φρεγάτες FDI Vs σαουδαραβικών κορβετών Avante 2000: Μια μελαγχολική διαπίστωση

Μελαγχολία προκαλεί το ταχύρρυθμο πρόγραμμα ναυπήγησης των σαουδαραβικών κορβετών Avante 2000 από την ισπανική Navantia σε σχέση με το πρόγραμμα ναυπήγησης των ελληνικών φρεγατών FDI από την γαλλική Naval Systems: Οι Ισπανοί παρέδωσαν και τα πέντε πλοία μέσα σε πέντε (!) χρόνια, ενώ η Naval Systems θα παραδώσει την πρώτη φρεγάτα της κλάσης «Κίμων» το 2027, έξι χρόνια μετά την παραγγελία!

Από τον Ιανουάριο του 2019 όπου ξεκίνησε το χτίσιμο της πρώτης από τις 5 κορβέτες κλάσης Avante 2000 για το Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας, το ισπανικό ναυπηγείο της Navantia χρειάστηκε μόλις 5 χρόνια, για να παραδώσει όλα τα σκάφη!

Με το τελευταίο, τη HMS Unayzah, να ολοκληρώνει την κατασκευή της πριν λίγες μέρες και να γίνεται η σχετική τελετή παράδοσης στη Σαουδική Αραβία.

Η επίδοση αυτή -για την εποχή βέβαια- είναι εντυπωσιακή και η Navantia την κατάφερε συγκεντρώνοντας τα υλικά και ξεκινώντας σχεδόν ταυτόχρονα την παραγωγή όλων των σκαφών, σε διάστημα λίγων μηνών το ένα από το άλλο, οπότε μετά τα απέδιδε με ταχύ ρυθμό. Ο χρόνος κατασκευής για κάθε σκάφος ήταν περίπου 3 έτη.

Η κλάση Al Jubail όπως ονομάζεται στην Σαουδική Αραβία, αφορά σκάφη 104 μέτρων, 2.500 τόνων έμφορτα, με πυροβόλο 76 χιλιοστών, 8 αντιπλοϊκούς Exocet MM40 Block 3, 16 βλήματα MICA για αντιαεροπορική άμυνα, σύστημα Millennium 35 χιλιοστών για εγγύς άμυνα, 2 τριπλούς τορπιλοσωλήνες, και οργανικό ελικόπτερο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η κατασκευή των 2 τελευταίων μάλιστα ολοκληρώθηκε εν μέρει στην Σαουδική Αραβία σε συνεργασία με τον κρατικό αμυντικό όμιλο SAMI, καθώς υπήρχε απαίτηση για σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία και μεταφορά τεχνογνωσίας, ενώ έχει ιδρυθεί και σχετική κοινοπραξία Navantia-SAMI, η οποία πιθανόν να αναλάβει και άλλα συμβόλαια για το Ναυτικό της χώρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.