Ο βρετανικός φορέας ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, ανακοίνωσε τα ξημερώματα του Σαββάτου πως ένα εμπορικό πλοίο, δέχθηκε επίθεση από άγνωστο αντικείμενο στην Ερυθρά Θάλασσα και υπέστη «ελαφριά» ζημιά.
«Το σκάφος και το πλήρωμα είναι ασφαλή και συνεχίζουν το δρομολόγιο προς τον λιμένα που αποτελεί τον επόμενο προορισμό τους», πρόσθεσε στην έκτακτη ενημέρωσή του διευκρινίζοντας πως το «συμβάν» αυτό εκτυλίχθηκε στον θαλάσσιο χώρο 76 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της πόλης Χοντάιντα, λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα.
هيئة عمليات التجارة البحرية البريطانية “UKMTO”: تلقينا تقريرًا عن حادث على بعد 76 ميلًا بحريًا شمال غرب الحديدة باليمن 🛳️
ليليه حيدريه 🔥🚀🚀✈
البحـر الأحمـر يقول الموت لامريكا الان
يـااللــه ســـدد☝🏻#البحر_الاحمر🔥 pic.twitter.com/OzKZNzsowv
— ابو حرب الحاشدي (@AliAlhashe53970) May 18, 2024
Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πλήγμα, ιδίως για ποιο πλοίο επρόκειτο.
Το κίνημα ανταρτών Ανσάρ Αλλάχ («υποστηρικτές του Θεού»), γνωστότερο με το επώνυμο της οικογένειας των ηγετών του, Χούθι, το οποίο έχει κυριεύσει το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης και θεωρείται προσκείμενο στο Ιράν, εξαπολύει από τον Νοέμβριο επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων που κατ’ αυτό «συνδέονται» με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου μαίνεται για όγδοο μήνα ο πόλεμος του Ισραήλ και της Χαμάς, γεγονός που εντείνει την ανησυχία για το ενδεχόμενο εξάπλωσης του πολέμου στην περιφέρεια.
#MiddleEast: A vessel in the #RedSea was struck by an unknown object and sustained slight damage, the #UnitedKingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) agency said early on Saturday.https://t.co/trcYsGen2P
— LBCI Lebanon English (@LBCI_News_EN) May 18, 2024
Οι επιθέσεις των Χούθι με drones και πυραύλους έχουν αναγκάσει μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να σταματήσουν τα δρομολόγια πλοίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ, τμήμα υδάτινης οδού στρατηγικής σημασίας, από την οποία διερχόταν πριν από τον πόλεμο το 12% ως 15% του παγκόσμιου εμπορίου.
Τα περισσότερα πλοία πλέον κάνουν τον γύρο της Αφρικής, κάτι που κάνει τις θαλάσσιες μεταφορές πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές.