Η Γερμανία θα αρχίσει να υπολογίζει τις επισκευές και δομικές ενισύσεις των αυτοκινητοδρόμων της σε όλη την επικράτεια ως αμυντικές δαπάνες για την επίτευξη του στόχου δαπανών της τάξης του 2% που ορίζει το ΝΑΤΟ.
Η γερμανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι επισκευές γεφυρών και αυτοκινητοδρόμων πρέπει να περιλαμβάνονται στις αμυντικές δαπάνες, καθώς οι δημόσιοι δρόμοι της χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά στρατιωτικών οχημάτων.
Να σημειωθεί πως αυτά τα έργα είναι διαφορετικά από τις προβλέψεις που διαθέτουν συγκεκριμένοι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι για αποπροσγειώσεις αεροσκαφών.
Τον Ιούλιο, η Γερμανία δήλωσε ποσό 91 δισεκατομμυρίων ευρώ στη συμμαχία, ένα σύνολο που ώθησε τον αμυντικό προϋπολογισμό της στο 2,1 τοις εκατό του ΑΕΠ για πρώτη φορά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν διπλάσιος από τα 52 δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται για την άμυνα στον εγχώριο προϋπολογισμό της Γερμανίας.
Η Γερμανία περιλαμβάνει επίσης τα χρήματα που δίνει στην Ουκρανία για να αγοράσει όπλα από την αμυντική της βιομηχανία.
Μεγάλος αριθμός από τις γερμανικές δαπάνες έχουν ταξινομηθεί ως «απόρρητα» στοιχεία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, με τη διαφάνεια σχετικά με το τι περιλαμβάνεται στα κόστη να έχει μειωθεί σημαντικά.
Το 2025, η Γερμανία σχεδιάζει να μειώσει τη στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία κατά το ήμισυ, επομένως θα πρέπει να βρει νέες πηγές αμυντικών δαπανών για να συνεχίσει να ικανοποιεί τους στόχους του ΝΑΤΟ, με άμεσο απότοκο την ιδέα να συμπεριληφθούν οι επισκευές αυτοκινητοδρόμων στα στατιστικά στοιχεία των αμυντικών δαπανών.