Οι αρχές καθησυχάζουν ότι μια πετρελαιοκηλίδα από ένα προσαραγμένο φορτηγό πλοίο είναι «υπό έλεγχο» μετά από σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο φυσικού αερίου κοντά στον κόλπο του Γιβραλτάρ στο νότιο άκρο της Ισπανίας τη Δευτέρα.
Το φορτηγό πλοίο, το οποίο μεταφέρει 215 τόνους βαρύ μαζούτ, 250 τόνους καύσιμο ντίζελ και 27 τόνους λιπαντικό, προσάραξε για να αποτραπεί η βύθισή του στον κόλπο του Γιβραλτάρ. Και οι 30 επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένων 24 μελών πληρώματος και 6 επιθεωρητών, απομακρύνθηκαν.
Η κυβέρνηση του Γιβραλτάρ δήλωσε την Πέμπτη ότι η διαρροή πετρελαίου είναι «σημαντική», αλλά ότι το πετρέλαιο είναι ελαφρύτερο από ορισμένες άλλες περιπτώσεις και θα πρέπει να καθαρίζεται ευκολότερα εάν κάποια ποσότητα φτάσει στην ακτή.
«Η σημερινή ανάλυση δείχνει ότι αν και αυτή ήταν μια σημαντική διαρροή, η συνοχή του μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι ελαφρύτερη από ό,τι σε άλλα περιστατικά που συνέβησαν στον κόλπο και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι ευκολότερο να διαλυθεί και να καθαριστεί εάν κάποια ποσότητα καυσίμων φτάσει στις ακτές μας», ανέφερε η κυβέρνηση σε δελτίο τύπου.
Νωρίτερα την ίδια μέρα, η Λιμενική Αρχή του Γιβραλτάρ (GPA) επιβεβαίωσε ότι υπήρξε διαρροή πετρελαίου που ξέφυγε από την περίμετρο που δημιουργήθηκε μετά το ατύχημα.
«Η ομάδα διάσωσης επί του σκάφους εντόπισε την πηγή αυτής της διαρροής σε δύο αεραγωγούς δεξαμενών από τις δεξαμενές αποθήκης του σκάφους. Όλοι οι αεραγωγοί είχαν προηγουμένως σφραγιστεί, αλλά η σφράγιση των δύο αεραγωγών χαλάρωσε από το ρήγμα του σκάφους», ανέφερε η ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής.
Οι δύτες στο σημείο κατάφεραν να αποκαταστήσουν τη σφράγιση και η Λιμενική Αρχή προσπαθούσε να διακόψει την απελευθέρωση λαδιού από τους αεραγωγούς. Οι αρχές μάζευαν το πετρέλαιο που έχει ήδη διαρρεύσει, ενώ αναπτύσσονταν μπούμες για την απορρόφηση του πετρελαίου.
Το βράδυ της Τετάρτης, η κυβέρνηση είπε ότι υπήρχαν ενδείξεις ότι το φορτηγό πλοίο «δεν είχε διαλυθεί, αλλά έχει υποστεί ρήγμα» και ότι η «πρώτη ανησυχία» ήταν η εκφόρτωση του βαρέος μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που μετέφερε το συντομότερο δυνατό, ακολουθούμενο από ντίζελ και λιπαντικό.
Η κυβέρνηση πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει τρόπος να απομακρυνθούν τα εν λόγω καύσιμα από το σκάφος νωρίτερα με τρόπο που να μην αποτελεί κίνδυνο για το περιβάλλον».
Η Greenpeace δήλωσε στο CNNi ότι ανησυχεί καθώς η περιοχή του περιστατικού είναι μια πολύ μολυσμένη περιοχή λόγω του όγκου των πλοίων που περνούν.
Ο ακτιβιστής της Greenpeace, Φρανσίσκο ντελ Πόζο, ο οποίος παρακολουθεί την κατάσταση, είπε στο CNNi ότι «ως έχει, δεν υπάρχει μεγάλη διαρροή πετρελαίου».
Σύμφωνα με τις αρχές του Γιβραλτάρ, θα χρειαστούν περίπου 50 ώρες άντλησης με την επιχείρηση να διεξάγεται «υπό την αυστηρότερη επίβλεψη για να αποφευχθεί οποιαδήποτε διαρροή».
Πρόσθετος εξοπλισμός για πετρελαιοκηλίδες αναμένεται να φτάσει στο Γιβραλτάρ από το Ηνωμένο Βασίλειο την Κυριακή, ανέφερε η δήλωση.
Η κυβέρνηση του Γιβραλτάρ δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για τη διάσωση του φορτηγού πλοίου OS 35 είναι πιθανό να παραταθεί περισσότερο από ότι αναμενόταν.