«Θα ακούσετε περισσότερα για αυτό σύντομα», είπε ο JR McDonald, ο αντιπρόεδρος επιχειρηματικής ανάπτυξης του F-35 στη Lockheed Martin, σε δημοσιογράφους σε συνέντευξη Τύπου στην εμπορική έκθεση ILA Berlin Air Show.
Ταυτόχρονα, το πρώτο αεροσκάφος F-35, που έχει παραγγείλει η Γερμανία για την αντικατάσταση του «γερασμένου στόλου» των Tornado το 2025-2030, θα μπορούσε να παραδοθεί από το 2026 ανάλογα με το αποτέλεσμα των συνομιλιών με την κυβέρνηση στο Βερολίνο, δήλωσε ο McDonald.
Γερμανικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας κατασκευής κινητήρων MTU (MTXGn.DE) εξετάζουν επί του παρόντος πώς θα μπορούσαν να εμπλακούν στο πρόγραμμα προμηθεύοντας ανταλλακτικά ή παρέχοντας συντήρηση, πρόσθεσε η McDonald.
Η Lockheed Martin εργάζεται με υψηλές ταχύτητες για να ολοκληρώσει μια συμφωνία για μαχητικά F-35 Lightning II για τη Γερμανία, πρόσθεσε ο McDonald. «Τώρα τρέχουμε για να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις γερμανικές απαιτήσεις».
Τα F-35 θα αντικαταστήσουν τα «γερασμένα» Tornado
Ο McDonald, πρώην πιλότος F-15 της USAF, είπε ότι η Lockheed προσπαθούσε να καθορίσει πόσα αεροσκάφη χρειάζονται οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις, πότε τα χρειάζονται, ποια εκπαίδευση χρειάζονται και ποια όπλα θέλουν ως μέρος της σύμβασης. Επισήμανε επίσης, ότι η Lockheed ελπίζει να έχει έτοιμη την τεκμηρίωσή της μέχρι το φθινόπωρο, όταν στη συνέχεια θα επιστρέψει στη γερμανική κυβέρνηση για έγκριση.
Η Γερμανία απέριιψε την επιλογή να αποκτήσει τα F-18, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και το πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού αεροσκάφους σε συνεργασία με την Γαλλία και την Βρετανία.
Η Γερμανία πρέπει να αντικαταστήσει τον πεπαλαιωμένο στόλο των αεροσκαφών Tornado, στο πλαίσιο της συμφωνίας του NATO για τον επιμερισμό πυρηνικών όπλων (σ.σ. nuclear sharing agreement, μέρος του δόγματος της συμμαχίας για τη λεγόμενη «πυρηνική αποτροπή»), κάτι για το οποίο έχει δεσμευτεί ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς.
Το Tornado είναι το μοναδικό γερμανικό αεροσκάφος ικανό να φέρει αμερικανικά πυρηνικά όπλα αποθηκευμένα στη Γερμανία σε περίπτωση σύρραξης. Η γερμανική Πολεμική Αεροπορία το χρησιμοποιεί από τη δεκαετία του 1980 και το Βερολίνο σχεδιάζει να το αποσύρει από την υπηρεσία μεταξύ του 2025 και του 2030.