Κάτι πολύ περίεργο συμβαίνει στα λιμάνια των ΗΠΑ αφήνοντας έμπειρους αναλυτές του χώρου κυριολεκτικά σαστισμένους.
Μεταξύ των εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται καθημερινά μέσω της ναυτιλιακής υποδομής, ορισμένα από αυτά δεν ακολουθούν τους κανόνες και την πάγια διαδικασία.
Αν και φαίνονται συνηθισμένα με την πρώτη ματιά, λειτουργούν εντελώς εκτός του συστήματος.
Οι θύρες λειτουργούν σαν ρολόι. Κάθε κοντέινερ έχει έναν κωδικό. Κάθε αποστολή έχει χαρτιά. Κάθε κίνηση καταγράφεται. Ολόκληρο το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρακολουθεί κάθε «βήμα» των εμπορευμάτων που διακινούνται.
Αλλά εδώ και μήνες, οι εργαζόμενοι εντοπίζουν κοντέινερ που με κάποιο τρόπο ξεγλιστρούν μέσα από τις «ρωγμές». Αυτά τα κοντέινερ δεν ακολουθούν τυπικά πρότυπα. Ζυγίζουν περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Η γραφειοκρατία τους τα χαρακτηρίζει ως άδεια, ωστόσο τα στοιχεία που τα συνοδεύουν υποδηλώνουν το αντίθετο.
Για να περιπλεχτεί ακόμη πιο πολύ το μυστήριο, ηλεκτρονικός εξοπλισμός που πλησιάζει τα κοντέινερ αυτά συχνά αποτυγχάνει χωρίς εξήγηση. Ζυγαριές, αισθητήρες θερμοκρασίας, συστήματα GPS, ακόμη και τα τηλέφωνα σταματούν μυστηριωδώς.
Και μετά υπάρχει η ασφάλεια. Εμφανίζονται ομάδες που κανείς δεν αναγνωρίζει, χειρίζονται τα κοντέινερ και εξαφανίζονται. Χωρίς στολές. Χωρίς σήμανση.
Οι πρώτες ενδείξεις: Λιμάνι του Λονγκ Μπιτς
Πριν από δύο μήνες, ένας βετεράνος τελωνειακός επιθεωρητής στο Λονγκ Μπιτς είδε κάτι τόσο περίεργο που δεν μπορούσε να το αφήσει ασχολίαστο. Ένα κοντέινερ με τον κωδικό KZU 7793554 είχε διαφορετική μορφή από ό,τι είχε δει εδώ και 15 χρόνια. Τα τυπικά εμπορευματοκιβώτια έχουν τέσσερα γράμματα και επτά αριθμούς. Αυτό είχε οκτώ αριθμούς.
Τα χαρτιά έλεγαν ότι ήταν άδειο, αλλά η ζυγαριά έλεγε μια διαφορετική ιστορία – 12 200 κιλά αντί για 2 260 που είναι τυπικές τιμές για άδεια κοντέινερ.
Όταν προσπάθησε να το επισημάνει στο σύστημα, ολόκληρος ο υπολογιστής του χάλασε. Όταν τα συστήματα επανεκκινήθηκαν, το κοντέινερ είχε εξαφανιστεί—μετακινήθηκε μέσα σε λίγα λεπτά από ένα συνεργείο που κανείς δεν ήξερε.
Την επόμενη μέρα, ήταν σαν να μην υπήρχε ποτέ το κοντέινερ. Η θέση του στο δηλωτικό αποστολής είχε αντικατασταθεί. Πλάνα ασφαλείας από αυτά τα 20 λεπτά; Κενό.
Ο επιθεωρητής άρχισε να παρακολουθεί και είδε περισσότερα από αυτά τα δοχεία. Ίδιες μορφές περιττών αριθμών. Πάντα πιο βαριά από όσο θα έπρεπε. Πάντα «άδειο». Πάντα μετακινείται από άγνωστα συνεργεία.
Ένας χειριστής γερανού με 20 χρόνια εμπειρίας μοιράστηκε τη δική του ανησυχητική συνάντηση. Μπορούσε να σηκώσει σχεδόν οποιοδήποτε κοντέινερ με δεμένα μάτια—ήταν άλλωστε μέρος της δουλειάς του. Αλλά πριν από τρεις μήνες, «συναντήθηκε» με ένα από αυτά τα μυστηριώδη κοντέινερ.
Το δοχείο, KZU 77951 Z2, επισημάνθηκε ως άδειο. Όταν όμως το σήκωσε, τα όργανα του απέτυχαν. Ο αισθητήρας βάρους σταμάτησε. Το ραδιόφωνό του σταμάτησε να λειτουργεί. Ακόμη και το ίδιο το κοντέινερ ταλαντευόταν αφύσικα, σαν κάτι μέσα να κινούνταν εσκεμμένα.
Και το πιο περίεργο κομμάτι; Τα πάνελ στο πλάι του κοντέινερ . Δεν ήταν τυπικά πάνελ ψύξης, αλλά κάτι πολύ πιο προηγμένο. Οι προσπάθειές του να καταγράψει τις παραξενιές απέτυχαν – το τηλέφωνό του έκλεισε και οι φωτογραφίες που είχε τραβήξει προηγουμένως μετατράπηκαν σε λευκές οθόνες.
Ακόμη και οι εργαζόμενοι στη συντήρηση έχουν αυτές τις περίεργες συναντήσεις. Ένας άνδρας, υπεύθυνος για τις μονάδες ψύξης εμπορευματοκιβωτίων, κλήθηκε να ελέγξει έναν δυσλειτουργικό αισθητήρα.
Τα περισσότερα δοχεία ψύξης δεν πέφτουν κάτω από -20°C. Αυτό έγραφε -80°C—αδύνατον. Ο εξοπλισμός του δεν ήταν στάνταρ και αντλούσε τεράστιες ποσότητες ενέργειας για άγνωστους σκοπούς.
Τα στοιχεία είναι συντριπτικά. Μυστηριώδη κοντέινερ σημειώθηκαν ως άδεια αλλά πολύ βαριά. Δυσλειτουργίες εξοπλισμού που φαίνονται σκόπιμες. Ομάδες ασφαλείας που εμφανίζονται, χειρίζονται την κατάσταση και φεύγουν χωρίς ίχνος.
Αυτά τα περίεργα κοντέινερ συνεχίζουν να εμφανίζονται, να κινούνται και να εξαφανίζονται. Το φορτίο τους παραμένει άγνωστο, αν και οι αναφορές από πρώτο χέρι δίνουν άλλη εικόνα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.