Μια προσωρινή θαλάσσια διαδρομή προκειμένου να συνεχιστούν οι ι μεταφορές σιτηρών μετά την αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας ισχυρίζεται ότι δημιουργεί η Ουκρανία, με επίσημη αποστολή της.
Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι της Οδησσού, στα ουκρανικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας, για δεύτερη συνεχόμενη νύχτα χθες Τρίτη μετά την αποχώρηση της Μόσχας από τη συμφωνία τη Δευτέρα, η οποία περιελάμβανε την ανάκληση από τη Μόσχα των εγγυήσεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
Σε επιστολή που φέρει ημερομηνία 18 Ιουλίου και κατατέθηκε στον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, σήμερα, η Ουκρανία αναφέρει πως «αποφάσισε να δημιουργήσει σε προσωρινή βάση μια συνιστώμενη θαλάσσια διαδρομή».
«Σκοπός της είναι να διευκολύνει το ξεμπλοκάρισμα των διεθνών μεταφορών στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας», ανέφερε στην επιστολή ο Βασίλ Σκουράκοφ, ασκών χρέη υπουργού της Ουκρανίας για τις κοινότητες, τα εδάφη και την ανάπτυξη των υποδομών.
Η Ουκρανία προσθέτει στην επιστολή πως η επιπρόσθετη διαδρομή που δημιουργεί θα οδηγήσει στα χωρικά ύδατα και στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρουμανίας, που είναι μία από τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει πει πως η συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά θα μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας και πως η Ουκρανία εξετάζει τις επιλογές προκειμένου να συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της για τον εφοδιασμό σε τρόφιμα.
Το «ντόμινο» που δημιουργείται με τα πλοία στην Ουκρανία μετά την απόσυρση της Ρωσίας από τη συμφωνία για τα σιτηρά
Μετά την κίνηση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία, οι ασφαλιστικές εταιρίες επανεξετάζουν τη διάθεσή τους να καλύπτουν πλοία στην Ουκρανία.
Ένας μηχανισμός ασφάλισης φορτίου που παρείχε κάλυψη για τις μεταφορές μέσω του προηγούμενου διαδρόμου έχει ανασταλεί, δήλωσε χθες η εταιρία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και διαχείρισης κινδύνων Marsh στο Reuters.
Επιπρόσθετα ασφάλιστρα κινδύνου λόγω πολέμου, που επιβάλλονται με την είσοδο στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε επτά ημέρες.
Κοστίζουν ήδη χιλιάδες δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν, ενώ οι πλοιοκτήτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να επιτρέψουν στα πλοία τους να εισέρχονται σε πολεμική ζώνη χωρίς τη συμφωνία της Ρωσίας. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος των θαλάσσιων ναρκών.